• Anonym (synfel!!)

Hjälp-ser suddigt,plötsligt!

Vill va anonym......
    Måste få hjälp,
    Vad är fel då jag inte kan fokusera blicken?? kan inte läsa text som är nära typ tv tablån i tidningen mm.
    Har varit på akuten o till ögonkliniken.Inget "fel" hittas?
    VAD ska jag göra nu? var går jag vidare??
    De tror inte hjärntumör är troligt då jag inte har typiska symtom för det.
    Detta kom alltså väldigt plötsligt,ena dan var allt som vanligt nästa dag kunde jag inte läsa...
    Har inte ens glasögon så jag ser ju hyfsat bra annars!
    Detta kan jag skriva,men ser det suddigt.
    Alltså -var går jag vidare med detta.Har en ny tid på ögon om nån vecka,men där såg de ju ändå inget? Ringer jag till akuten o ber om råd eller går jag till min lilla vårdcentral eller vad?
    Vill nog gärna göra en skallröntgen.
    Det de antog var att detta var en biverkning av rinexin som jag tog ett par dar,pga nästäppa,o bihåleproblem i samband med förkylning-det tror inte jag...

• Svar på tråden Hjälp-ser suddigt,plötsligt!
  • Emerun

Är du gravid?
    Du kan ju samlat på dig vatten i kroppen, det påverkar även ögonen för de svullnar upp de oxå, kan de säkert göra även fast man inte är gravid. Går förhoppningsvis tillbaka när du blir frisk, Min teori.

• Anonym (synfel!!)

nej,är INTE gravid.O inte svullen..
    Du menar att det bara kan bli så vid förkylningen??

• SIN74

Jag såg oklart och hade bekymmer med ögonen när jag hade en vidrig form av bihåleinflammation. Det var ett konstigt tryck i hela huvudet. Har du pratat med sjukvårdsrådgivningen? De kan lotsa dig vidare vart du ska vända dig.
    Hoppas att du snart är bättre.

• Anonym (synfel!!)

fast så illa är inte bihålorna...
    jag tog rinexinet direkt då jag blev tät i näsan,mm o sen blev det liksom inget mer av det.Så jag hade inte ens mycket besvär,var mest rädd att det skulle bli.
    Så jag tog bara rinexinet ett par dar.
    Inte alls länge.....
    Jaha,men du fick dålig syn i samband med bihåleinfektionen?
    intressant.

• Anonym (synfel!!)

hittar inget telenr till sjukvårdsrådgivningen?
    Bara mail.

• Anonym (synfel!!)

äsch,de säjer ju ändå att jag ska uppsöka läkare.o det har jag ju gjort. så jag ringer inte.
    men tack för nummret!
    Inget riktnummer eller nåt?
    Bara 1177??

• SIN74

Bara 1177. För mig har de varit guld värda. Har gett många bra tips och idéer.
    Du skriver ju att du vill vidare och de kan ju lotsa dig så du snabbare kommer dit du vill.
    Det kan ju inte bli sämre i alla fall.

• Anonym (synfel!!)

visst...men jag kan ju gå via min egen lilla vårdcentral med...
    För jag vet inte vad ögonkliniken kan göra mer då de inget hittade?
    Men jag far väl tillbaka o så får de lotsa mig vidrae,om detta inte ger sig...

• hinderbana

Jag tror du har rätt i att du behöver en skallröntgen för att vara säker på att det inte är ngt där.

Har du feber eller känner dig infekterad på annat sätt i ögonen eller övriga kroppen?

Svar på tråden Hjälp-ser suddigt,plötsligt!