• Anonym (synfel!!)

Hjälp-ser suddigt,plötsligt!

Vill va anonym......
    Måste få hjälp,
    Vad är fel då jag inte kan fokusera blicken?? kan inte läsa text som är nära typ tv tablån i tidningen mm.
    Har varit på akuten o till ögonkliniken.Inget "fel" hittas?
    VAD ska jag göra nu? var går jag vidare??
    De tror inte hjärntumör är troligt då jag inte har typiska symtom för det.
    Detta kom alltså väldigt plötsligt,ena dan var allt som vanligt nästa dag kunde jag inte läsa...
    Har inte ens glasögon så jag ser ju hyfsat bra annars!
    Detta kan jag skriva,men ser det suddigt.
    Alltså -var går jag vidare med detta.Har en ny tid på ögon om nån vecka,men där såg de ju ändå inget? Ringer jag till akuten o ber om råd eller går jag till min lilla vårdcentral eller vad?
    Vill nog gärna göra en skallröntgen.
    Det de antog var att detta var en biverkning av rinexin som jag tog ett par dar,pga nästäppa,o bihåleproblem i samband med förkylning-det tror inte jag...

• Svar på tråden Hjälp-ser suddigt,plötsligt!
  • SIN74

Jag har själv dålig syn och det har liksom gått i omgångar. Liten försämring........... lite rejälare sedan långsam igen.
    Du börjar bli gammal:) Nä, jag bara skojar - det har inget med ålder att göra. Ska du till optiker nu då?

• Anonym (synfel!!)

tja,måste ju det......Känns som att det blir DYYRT..
    Men det kan inte hjälpas.jag SER ju ibland hyfsat,men FRUKTANSVÄRT suddigt!! ibland i stort sett inget!?

• SIN74

Läskig känsla - hoppas att optikern kan hjälpa dig. Glasögon/linser är ju inte så himla billigt men det är värt pengarna att se ok.

• Anonym (synfel!!)

ja,det KÄNNS ju inte som att det är bara "vanlig" synnedsättning-då det kom så plötsligt o då det är så SUDDIGT.jag vet ju inte hur andre ser,som ser dåligt/har dålig syn??
    Ser man SUDDIGT då?
    ibland "grötar" allt liksom bara ihop sig o jag ser i stort sett inget!!

• SIN74

Utan mina glasögon kan jag bara se människors konturer. JAg kan särskilja färg och form och att det rör dig. Ja, det är suddigt!

• Anonym (synfel!!)

tack för svaren!!

• hinderbana

Men kan du arbeta och så och sköta hushållssysslor? Och köra bil?

Eller?

• Anonym (synfel!!)

ja,jag KAN ju jobba,orkar o så.
    men ser ju inte allt jag SKA.Tex medicinlistor o sånt på datorn o så-har bett om hjälp av arbkamrater hittills då det är dåligt.
    Jobbar inom äldrevården/hemtjänst så visst BÖR jag se.Jag ger både mediciner o ögondroppar mm...Så att läsa på små texter går inte,o det är LITE riskabelt.Men jag mår ju bra o kan jobba.
    Köra bil är inga problem,på det sättet ser jag-det är mer nära som är svårt.
    Det är INTE synnervsinflammation-det skulle ögonläkare ha sett vid detta laget,har gjort massa undersökningar!

Svar på tråden Hjälp-ser suddigt,plötsligt!