• salvavinnie

Hyfs på Blocket!

Fan vad trött jag är på folk som inte kan ha lite hyfs på Blocket. Lägger man ut en annons med mail och telefon får man väl svara när det ringer, samt ta bort annonsen när varan är såld. Och det värsta är när säljaren inte skriver att det är högstbjudande utan hör av sig när man redan är på väg med nya priser och bud... Shit alltså, blir tokig.

• Svar på tråden Hyfs på Blocket!
  • yumaa

Jag har själv satt in annonser på blocket.. Ja visst har jag låtit annonsen sitta kvar när jag sålt den.. men det är inget emot vad för folk det är som ringer om de varor jag har lagt ut...
    här kan ni få lite
    1: en man ringer och det första han säger när jag svarar.. Har du comviq??? jag bara va?
    Han bara har du comviq.. ja säger jag eftersom mitt mobilnummer är ett comviqnummer..
    vad svarar ha.. ja bra då pratar jag gratis.. hmm??? snåle jävel..

Sen har jag fått samtal kl 01 på natten för att en ville fråga om mina soffor var kvar.. tänk är när man ligger o sover o mobilen ringer.. min mobil ringer inte så ofta så jag blev skiträdd..
    svarar o mannen säger.. har du kvar sofforna..
    det enda jag tänkte o jag sa det till han... klockan är ju 1 på natten.. man ringer inte folk då... blev arg ... o sa att nä sofforna är sålda...

en annan kärring skickade mig ett mail att jag aldrig skulle få varan såld.. vad vet hon.. jag sålde den ju direkt så hon fick ett mail att tyvärr varan är redan såld.. synd att hon skrev så sent.. hehehee.. lite elak får man vara tillbaka..
    en annan ringde o ville köpa och tog adressen..o sa jag är där kl 18.00 o hon ringde o pratade med mig igen..
    sen ringde hon igen en timme innan de skulle komma o frågade exakt var gatan låg... för de skulle köra hemifrån snart..
    jag väntade men ingen kom..o ingen ringde..

det är livet:D

• sessan63

HIHI jag har faktiskt också en ganska rolig händelse att berätta.
    Satte in en annons på Köpes.2 likadans VITA spjälsängar i helt och fint skick köpes.
    Samma kväll ringer en man och säger att han har 3 spjälsängar,1 vit, en brun och en röd men alla har samma problem,det finns inga skruvar till dem...hm...Jag trodde han skämtade med mig först men han var faktiskt allvarlig ;)JA ja.försöka duger!

• aiight

Har utannonserat på blocket flera ggr (bilar)

Och oftast så tar det flera timmar att få bort annonsen!
    Det är inte så att man klickar -ta bort- och vips så är den borta. Icke..
    Fattar inte varför det är så??

• MIKI 25

haha... har varit precis om samma grej blivit glad över
    det och ringt men så va den såld.:( men jag tror faktist att annonsen kostar 10 kr att to bort drf tar dem inte bort den.,. och det kan jag förstå.. har själv lagt ut en annons som kosta 120kr med bilder då.. och sen tog jag inte bort den just pga av att det kostar dubbla kostnader... man bör klaga på blocket...på kundtjänsten tycker jag!!

• Annanym

Det kostar inte att ta bort annonsen, bara att ändra den. Fråga en rutinerad blockare! (Som råkat ut för både det ena och det andra, men alltid blivit av med grejerna.)

• LjubaviMoja

Jag blir förbannad på de som säger att de ska ha en sak och att de kommer dagen efter och hämtar den men gör det inte och d har man hunnit säga nej till andra intresserade människor.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • MIKI 25

yuma fy fan vad jag garvade när jag läste din inlägg om den snåla jäveln som frågade om du hade comviq
    HAHAHAHAHA...liksom så sjuk,..:)skrattar fortfarande..

• LjubaviMoja
    yumaa skrev 2009-01-19 10:13:07 följande:
    Jag har själv satt in annonser på blocket.. Ja visst har jag låtit annonsen sitta kvar när jag sålt den.. men det är inget emot vad för folk det är som ringer om de varor jag har lagt ut... här kan ni få lite 1: en man ringer och det första han säger när jag svarar.. Har du comviq??? jag bara va? Han bara har du comviq.. ja säger jag eftersom mitt mobilnummer är ett comviqnummer..vad svarar ha.. ja bra då pratar jag gratis.. hmm??? snåle jävel..Sen har jag fått samtal kl 01 på natten för att en ville fråga om mina soffor var kvar.. tänk är när man ligger o sover o mobilen ringer.. min mobil ringer inte så ofta så jag blev skiträdd.. svarar o mannen säger.. har du kvar sofforna.. det enda jag tänkte o jag sa det till han... klockan är ju 1 på natten.. man ringer inte folk då... blev arg ... o sa att nä sofforna är sålda... en annan kärring skickade mig ett mail att jag aldrig skulle få varan såld.. vad vet hon.. jag sålde den ju direkt så hon fick ett mail att tyvärr varan är redan såld.. synd att hon skrev så sent.. hehehee.. lite elak får man vara tillbaka..en annan ringde o ville köpa och tog adressen..o sa jag är där kl 18.00 o hon ringde o pratade med mig igen.. sen ringde hon igen en timme innan de skulle komma o frågade exakt var gatan låg... för de skulle köra hemifrån snart..jag väntade men ingen kom..o ingen ringde.. det är livet:D
    Men vadå snåle jävel? Jag har två barn här hemma och en man med inte så jädrans bra lön man behöver inte vara snål bara för att vara säker på att man kan prata länge utan att stressa sig.
  • YoCheri

Vi har haft ute en hel del. Många ringer och hör om dom får kolla men kommer aldrig. Ett par väntade vi på... länge. Tillslut såg vi en bil som körde in på vår uppfart för att sedan köra iväg igen. Dagen efter ringer dom och kommer igen. Då kände vi igen bilen. Dom hade varit hos oss på kvällen innan men kört iväg. Varför? Fick aldrig veta.

Numera tar jag _inte_ bort min annons förrän varan verklingen är såld! Brukar säga att den är bokad men ärannonsen fortf kvar efter 20:00 ikväll så är den kvar.  Blev så dyrt att ta bort en annons för att någon sagt dom garanterat SKA ha varan för att sedan aldrig höra av sig igen.
  • LjubaviMoja
    YoCheri skrev 2009-01-20 13:25:53 följande:
    Vi har haft ute en hel del. Många ringer och hör om dom får kolla men kommer aldrig. Ett par väntade vi på... länge. Tillslut såg vi en bil som körde in på vår uppfart för att sedan köra iväg igen. Dagen efter ringer dom och kommer igen. Då kände vi igen bilen. Dom hade varit hos oss på kvällen innan men kört iväg. Varför? Fick aldrig veta. Numera tar jag _inte_ bort min annons förrän varan verklingen är såld! Brukar säga att den är bokad men ärannonsen fortf kvar efter 20:00 ikväll så är den kvar.  Blev så dyrt att ta bort en annons för att någon sagt dom garanterat SKA ha varan för att sedan aldrig höra av sig igen.
    Där håller jag med.

Skumt det där med dom som var där och åkte igen kanske det blev bråk om vara i bilen i sista sekunden vem vet.
Svar på tråden Hyfs på Blocket!