• salvavinnie

Hyfs på Blocket!

Fan vad trött jag är på folk som inte kan ha lite hyfs på Blocket. Lägger man ut en annons med mail och telefon får man väl svara när det ringer, samt ta bort annonsen när varan är såld. Och det värsta är när säljaren inte skriver att det är högstbjudande utan hör av sig när man redan är på väg med nya priser och bud... Shit alltså, blir tokig.

• Svar på tråden Hyfs på Blocket!
  • yumaa

Hur mycket förlorar du om du ringer en ynka minut.. det är inte så dyrt o ringa nu för tiden,,,
    Då kunde han ha mailet eller????

LjubaviMoja skrev 2009-01-20 13:16:45 följande:
    Men vadå snåle jävel? Jag har två barn här hemma och en man med inte så jädrans bra lön man behöver inte vara snål bara för att vara säker på att man kan prata länge utan att stressa sig.
  • LjubaviMoja
    yumaa skrev 2009-01-21 11:21:51 följande:
    Hur mycket förlorar du om du ringer en ynka minut.. det är inte så dyrt o ringa nu för tiden,,, Då kunde han ha mailet eller????
    Jodå det är dyrt på dagen och vem vet om det är ynka minut? Jag kanske vill ställa frågor om varan och d ekan ta tid. Tycker det är rätt taskigt att dra slutstatsen om att nån är snål bara för att man vill vara säker på att man kan prata i lung och ro utan att det bryts för att pengarna tog slut.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • Pansarhamster

LjubaviMoja skrev 2009-01-21 11:32:55 följande:

Jodå det är dyrt på dagen och vem vet om det är ynka minut? Jag kanske vill ställa frågor om varan och d ekan ta tid. Tycker det är rätt taskigt att dra slutstatsen om att nån är snål bara för att man vill vara säker på att man kan prata i lung och ro utan att det bryts för att pengarna tog slut.
    Fast mannen som beskrevs presenterade sig ju inte ens utan tjatade om hon hade comviq. En kort presentation av sig själv när man ringer till någon kan man väl kosta på sig iaf?
  • tessum

Jag har känt mig som en riktigt dålig säljare en gång.

Hade en barnvagn ute, en emmaljunga cerox 07. Det ringde en kvinna som bodde 14 mil härifrån som ville komma och kika på den, hon skulle kika på några andra vagnar först och sedan vara här vid 12-13 tiden.

Det ringde 4 pers till som var intresserade av vagnen och en man sa att han verkligen ville köpa den.

När kvinnan inte hört av sig kl 17 så ringde jag till mannen som ville ha den och han kom och hämtade den. Precis när han går utanför dörren med vagnen så dyker kvinnan upp och frågar om det där var vagnen hon skulle kika på.

Usch vad jag skämdes när hon fått köra 28 mil (fram och tillbaka) för en vagn som inte fans kvar. Jag kunde inte mer än be om ursäkt och säga som det var att jag inte trodde att hon skulle komma.

• LjubaviMoja
    Pansarhamster skrev 2009-01-21 11:42:47 följande:
    LjubaviMoja skrev 2009-01-21 11:32:55 följande: Fast mannen som beskrevs presenterade sig ju inte ens utan tjatade om hon hade comviq. En kort presentation av sig själv när man ringer till någon kan man väl kosta på sig iaf?
    Det är en annan sak men att påstå att man är snål för att man vill veta om man har samma abbonemang är bara tasikigt för så behöver det inte vara.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • vinterlärka

tessum skrev 2009-01-21 11:44:44 följande:

Jag har känt mig som en riktigt dålig säljare en gång.Hade en barnvagn ute, en emmaljunga cerox 07. Det ringde en kvinna som bodde 14 mil härifrån som ville komma och kika på den, hon skulle kika på några andra vagnar först och sedan vara här vid 12-13 tiden. Det ringde 4 pers till som var intresserade av vagnen och en man sa att han verkligen ville köpa den.När kvinnan inte hört av sig kl 17 så ringde jag till mannen som ville ha den och han kom och hämtade den. Precis när han går utanför dörren med vagnen så dyker kvinnan upp och frågar om det där var vagnen hon skulle kika på.Usch vad jag skämdes när hon fått köra 28 mil (fram och tillbaka) för en vagn som inte fans kvar. Jag kunde inte mer än be om ursäkt och säga som det var att jag inte trodde att hon skulle komma.
    Tycker inte att det var ditt fel. Säger man att man ska komma mellan 12-13 och dyker upp långt senare har man väl ändå missat sin chans? Okej om det dyker upp något som gör att man blir sen, men då kan man väl ringa? Inte ska du behöva sitta och vänta på någon i flera timmar och tacka nej till andra som är intreserade.
  • Nyfiken gul

ibland undrar man ju om folk verkligen VILL bli av med sakerna?

Jag är van "blockare" och Traderare och blir lika paff varje gång man lägger bud eller ringer på annons.. det tar först hundra år innan man får tag i människan  - inget svar på mobil, hemnr eller mail och till sist tar man en fuling och ringer kl 23 på kvällen för att äntligen få tag i människan man jagat med blåslampa i nästan två veckor..

och då har människan mage och bli förbannad!!  Men hallå jag vill faktiskt KÖPA grejen du har på annons.. Jättekonstigt eller???

och när man sen börjar prata med människan så är det bara suck och stön och gud så jobbigt när man pratar om priser och att komma o hämta saken eller vad det nu är.

Och likadant på tradera. en gång väntade jag i tre veckor på att få ett vinnarmail - till sist letade jag upp personen och ringde själv och frågade om jag skulle sätta in pengar. Får till svar att det verkar bara jobbigt vi tar och glömmer alltihopa... 

Varför sätter man ut grejer man inte vill sälja???????

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mumin75

Jag hade en annons ute på en barnvagn för ca ett halvår sedan. En tjej mailade och ville verkligen ha denna vagnen... tror det var runt den 20:e i månaden och hon undrade om jag kunde hålla den tills den 25:e då hon skulle få pengar och jag sa att det var ok. Vi hade kontakt i flera dagar och hon skulle komma o hämta den den 25:e men sen hörde jag ingenting och hon dök aldrig upp. Eftersom jag då hade fler som var intresserade så brydde jag inte om mig om att försöka få tag in henne utan sålde till en annan.

Nu för två veckor sedan hade jag en annan vagn ute på annons och samma människa mailade och skrev att hon ville köpa den. Lustigt att hon fortfaraden inte köpt någon vagn... hon som var i så stort behov av en för ca ett halvår sedan??? Antagligen var detta en sån människa som sitter o roar sig med att lura säljare. Jag ville skriva något spydigt till henne men kom inte på vad jag skulle skriva så jag sket i det. Fick en annan köpare ganska snabbt på denna vagnen iaf.

• Hidda

Satte ut vår brio 07 förra året knappt använd och för 2800 var villig att gå ner några hundra vid snabb affär. Första sms:et
    Du får 2000 för den och du får köra den hit. bara 32 mil tur och retur öh nä. Nästa sms du får 1000 spänn för den och vore shysst om du kunde sända med bussgods.Fine skrev jag bussgods men jag vill ha 2300 för den minst och du betalar frakten. Får tillbaka men taskigt så mycket pengar har jag inte du kan väl va lite shysst?.

Tog bort annonsen vi behåller vagnen

• Myscho

Hidda skrev 2009-01-21 14:51:22 följande:

Satte ut vår brio 07 förra året knappt använd och för 2800 var villig att gå ner några hundra vid snabb affär. Första sms:etDu får 2000 för den och du får köra den hit. bara 32 mil tur och retur öh nä. Nästa sms du får 1000 spänn för den och vore shysst om du kunde sända med bussgods.Fine skrev jag bussgods men jag vill ha 2300 för den minst och du betalar frakten. Får tillbaka men taskigt så mycket pengar har jag inte du kan väl va lite shysst?. Tog bort annonsen vi behåller vagnen
    HAHAHAHA

Nu ska ni få höra min historia... hade köpt en Barnvagn från min mammas granne så gott som ny !... 1000 kr...
    Men efter taskiga grannar som tog b8 sel skydden och hade gjort 2 repor på vagnen la ja ut skiten på blocket främst också för att dom gjorde punka på vagnen...

800 skrev jag att jag ville ha men vid en snabb affär blev det billigare...

en snubbe ringde kom o kollade.. han fråga hur mkt vill du ha?..
    Jag sa då snabb affär kan ja tänka mig 600...
    han säger..

-Du får 400...

Jag bara kollar på honom som om han vore dum i huvudet... han har en mjuklift vagnen är värkligen jätte fin!... fotsack... m.m.... och han vill ge mig 400... Tillslut efter en stund blängande *skrattar* så fråga jag honom. Är du seriös?, han fortsätter oki 420 ?....

Jag skakar på huvudet och säger nej minst 600!...

450 säger han?

Nej säger jag...

500 ?

Nej

550 ?

Nej 600 det är redan 200 kr billigare... Det är inte mitt problem om du inte har pengarna... sry men vill du inte betala 600 så stannar vagnen är PUNKT!.

Då trodde jag att jag skulle dö...

580... -.- ....

Jag bara DRIVER DU MED MIG ELR (vid detta laget skrek jag på honom.

Ska du ha vagnen elr inte? har du kommit hit för att leka elr whats your deal ?...

Han svarar med att det är inte han som ska ha vagnen utan att han ska ge bort den...

Då kontrar jag med inte mitt problem 600 kr elr så går han härifrån utan vagnen...

sluta med att han fick vagnen och jag fick mina 600 ! :D
Svar på tråden Hyfs på Blocket!