• salvavinnie

Hyfs på Blocket!

Fan vad trött jag är på folk som inte kan ha lite hyfs på Blocket. Lägger man ut en annons med mail och telefon får man väl svara när det ringer, samt ta bort annonsen när varan är såld. Och det värsta är när säljaren inte skriver att det är högstbjudande utan hör av sig när man redan är på väg med nya priser och bud... Shit alltså, blir tokig.

• Svar på tråden Hyfs på Blocket!
  • YoCheri
    LjubaviMoja skrev 2009-01-20 13:32:31 följande:
    Där håller jag med. Skumt det där med dom som var där och åkte igen kanske det blev bråk om vara i bilen i sista sekunden vem vet.
    Ja eller så insåg dom att klockan var nära tio på kvällen. Men.. det var tänt i köket och v-rum och vi gick omkring. Då hade vi väntat dom i två timmar. Varför inte ringa på mobilen eller knacka på. *S*. Nåja..
  • Pirum

Problemet är väl säljare där varan är såld och annonsen finns kvar som blir irriterade när man kontaktar dem.

• Pirum

Problemet är väl säljare där varan är såld och annonsen finns kvar som blir irriterade när man kontaktar dem.

• Förväntansfull0406

JAg fick utskällning av en kille i ja...sju års åldern! han bad mig ta bort annonsen mycket argt eftersom varan var såld, jag tyckte synd om pojken, men hade glömt lösen till annonsen. Snacka om modig kille

• Pansarhamster

Tillägg:

Jag hatar folk som SMSar och frågar saker om de varor jag har ute. Det står klart och tydligt i annonsen att det kan ringa eller maila.

SMSa? Jag pallar inte svara på en massa sms med dumma frågor. Jag är inte snål men jag smsar långsamt. Har fått flera sms på några dagar nu.

Passar också på att spy lite galla på folk som mailar text i stil med "Jag är intresserad av blabla. Ring mig på xxx-xxxxxx"

What? Varför ska JAG ringa DIG? Har fått ett flertal sådana också.

Har inte svarat på ett enda men svarar såklart på alla normala mail och samtal.

Tycker ni det är okej att SMSa frågor alt maila att säljaren ska ringa upp?

• editta2990

jag brukar sms:a när det e över 20.00 för att man vet aldrig om dem har ett barn som kanske sover. det har jag.

• Pansarhamster

editta2990 skrev 2009-01-20 22:54:39 följande:

jag brukar sms:a när det e över 20.00 för att man vet aldrig om dem har ett barn som kanske sover. det har jag.
    Här finns inga barn. Men jag har fö mobilen i annonsen och inte hemnumret.
  • Tjimtjom

Jag kan störa mig nåt grymt på folk dom drar av en struntsumma för en flera år gammal sak. T ex en vagn som dom betalat 5000:- för, för kanske 3 år sen tar dom 4000:- för.
    Sen tycker jag det blivit fler som skriver "eller högst bjudande", vill man ha budgivning kan man lägga in en annons på tradera istället.

• Imas

Absolut har en sak rullat ut ur butik då har priset sänkts med tja ungefär 50% på en gång.

Svar på tråden Hyfs på Blocket!