Niiccan skrev 2009-01-18 20:17:46 följande:
Gud, min 5 månader har nog gått o blivit mjölkallergisk :( O har precis fått han till o ta ersättning o så får man böja på en ny, o den smakar SKIT! Hur ska jag kunna få han till o börja med den nu då? provat öven, välling och 2 sortersgröt i mjölkfritt, o även dom smakar illa, men lite bättre än ersättningen, men de tycker inte han :( Någon som vatt i samma situvation som mejj o fortf ammat? Jag får ju inte äta ett skit, där e ju margarin o mjölk i ALLT :/ Hur har ni gjort? trugat med maten o slutat amma? Eller kämpat med ammningen ändå? jag vill nog inte fortsätta hålla på så här o inte kunna gå bort o äta nånting eller laga 2 sorters middagar hemma.. Jag behöver lite råd o stöd? Lessen..
jag va i precis samma situation som dig.Min L vägrade dock att ta all gröt,ersättning och välling som erbjöds så tillslut provade jag havremjölk som jag blandade i havremust i och då gick det jättebra! Hemma tycker jag absolut inte att du ska laga två olika sorters middagar för det finns så mycket mjölkfria aalternatvi nu. Vet att det känns jobbigt just nu och svårt.Men det går snart snabbt att lära sig och ställa om sig. Kan även trösta dig med att det är jättevanligt att mjölkallergin växer bort om dom får det när dom är så små.Min sons allergi hade växt bort när han blev 1,5 och nu är han 2 och äter precis som vanligt igen förutom att han inte dricker ren mjölk.Min son hade/har även äggallergi samtididgt så det va lite svårare att anpassa sig till för ägg finns i så mycket.
Hoppas det ordnar sig för dig!