• Stoneheart

Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!

Vi ska åka ner till Ullared (GEKÅS) snart och köpa bebis saker =)
    Jag undrar vad ni handlade för bebis saker där?
    Typ badbalja, täcke, kudde kläder m.m.

Tack Tack =)

• Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!
  • Sofies värld

själv bor man bara tre mil ifrån så vi är där flera gånger om året! perfekt att handla kläder och ytterkläder till barnen. Vet man bara vad man ska titta efter vad gäller kvalité så hittar man riktiga fynd!

Tor BF 24 mars
  • minimera

sofiefitness skrev 2009-02-02 20:16:43 följande:

själv bor man bara tre mil ifrån så vi är där flera gånger om året! perfekt att handla kläder och ytterkläder till barnen. Vet man bara vad man ska titta efter vad gäller kvalité så hittar man riktiga fynd!
    men orättvist ju. jag måste åka nästan 40 mil för att komma dit :p

nåt du kan tipsa om vad gäller kvalité? alltså hur vet man vad som är bra och dåligt och sånt.
  • Sofies värld

Kolla på lappen! Helst ska det bara vara bomull, men ett par procent av tex. elastan eller något annat kan göra plagget stretchigare och är helt okej. Plagg helt gjorda av viscose kan vara bra, känn bara på tyget så att det känns bra.

Men inget 100% akryl (vilket är i de flesta stickade plaggen där, men det finns i ren bomull om man letar!) eller polyester. De kommer bara att noppa efter en tvätt.

Fodrade byxor, sådana som är lite smutsavstötande "prasselbyxor" kan ha polyester på utsidan. Samma sak med ytterkläder, de får gärna vara i syntetmaterial eftersom det är vattenavstötande.

Träningskläder får gärna vara i syntet också eftersom det leder ut svetten. Men dra lite i sömmarna och kolla så att de är riktigt sydda.

Dragkedjorna ska man dra i ett par gånger upp och ner så att de löper bra och inte hackar.

Och håll upp tyget mot ljuset för att se hur genomskinligt det är. Tyget ska vara ganska så tätt. Känn också så att tyget känns bra och dra gärna lite i det!

Tor BF 24 mars
  • Bondfia

Ja, där finns i princip allt, kusinen köpte en svart mjuklift, lika bra som de kändare märkena, för 300 kr! Fina flanellfiltar till rätt pris, så man kan köpa typ 8 likadana (så det inte blir tjafs senare...)Spjälskydd med Nalle Puh köpte jag (för längesen) för 99 kr t.ex.

Däremot är det urplockat ibland, när de byter mellan säsonger osv, eller vid slutet på månaden när alla far dit och bränner sina nya pengar...tragiskt så många som lever så...

Mitt tips är att åka dit innan försäkringskassans pengar delas ut 19? varje månad, men PRECIS innan dess, för då har GeKås bullat upp inför lönedags...

• m1nn13

De har allt, de verkar vekligen ha satsat på barnfamiljer.

Vi har köpt till våra 2 barn:
    Philips Babyvakt
    nappar
    nappflaskor och extra nappar
    bitring
    tandborstar
    babygym
    gåstol
    flaskställ (diskställ)
    våtservetter
    sängkläder (påslakan, snuttefiltar, täcken, kuddar, lakan)
    kläder (massor av små bodies, startset, overaller, regnställ, underställ, byxor, tröjor, skjortor, mössor, vantar, strumpor, pyjamasar, strumpbyxor, kalsonger)
    leksaker, bobbycar, Duplo, Lego, pussel, badleksaker, allt möjligt mer
    babyolja
    schampo

sen har de vagnar, bärselar, hoppgungor, skötväska, spjälskydd men det har vi köpt på andra ställen.

utbudet är verkligen enormt, du kommer att vara i himlen när du upptäcker hur billigt det är. vårt babygym kostade 149:- exakt samma kostade 499:- på Babyproffsen. Gåstolen kostade 299:- har jag för mig och då hade ingen annan babyaffär någon som kostade under 600:-

Lycka till!

• Zeelita

Var där i fredags & shoppade:
    -lamfäll
    -bärsele MED midjebälte
    -flaskor
    -byxor med fot
    -påslakan set
    -vällingdoserare (en med tre fack som man doserar i välling i)
    -ammningsbh+ inlägg att lägga i när brösten läcker
    -tavlor
    -nappar

hittade även en ståbräda till vagnen så min stora pojke kan stå på den när babyn ligger i vagnen =)

• Oklok
    tjorven80 skrev 2009-01-31 09:45:04 följande:
    rekomenderar att du kollar måtten på täckena och sängkläderna.. mina passade inte trotts att det stod till spjälsäng.. det skilljer sig 19cm på längden och 10-12 på bredden.. så täckenna e för stora..men det finns massor med saker.. sängar skötbord.. baby sitter.. bil stolar.. matstolar vaggor.. skötväskor.. beror helt på vad du vill ha  men värt ett besök e det..
    så var det för mig med. köpte även två påslakan sätt som var i samma mått som täcken och kudden jag köpte. Det en var mycket för litet för sängkläderna och det andra hur mycket för stort som helst, trots att det stog samma mått på allt. Snacka om irriterande!
    Men det är den enda klagan jag har, har köpt en hel del andra grejer där med som jag är super nöjd med
  • Dunis

Åååå vi har planerat att åka ner i slutet på februari.
    Men nu kan man ju knappt vänta...jag älskar att åka till gekås
    Är tänkt att bebisen ska komma den 12april så nu drar det ihop sig att köpa lite mer saker.

• Stoneheart

Tack så mycket för all hjälp och alla bra råd =)
    Längtar verkligen tills vi ska åka dit =)

• poopykins

Hej! Jag undrar när ni tycker är rätt tid att börja inhandla babysaker? :)

Svar på tråden Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!