Ni som handlat bebis saker på GEKÅS i ULLARED!
Vi ska åka ner till Ullared (GEKÅS) snart och köpa bebis saker =)
Jag undrar vad ni handlade för bebis saker där?
Typ badbalja, täcke, kudde kläder m.m.
Tack Tack =)
Vi ska åka ner till Ullared (GEKÅS) snart och köpa bebis saker =)
Jag undrar vad ni handlade för bebis saker där?
Typ badbalja, täcke, kudde kläder m.m.
Tack Tack =)
själv bor man bara tre mil ifrån så vi är där flera gånger om året! perfekt att handla kläder och ytterkläder till barnen. Vet man bara vad man ska titta efter vad gäller kvalité så hittar man riktiga fynd!
sofiefitness skrev 2009-02-02 20:16:43 följande:
Kolla på lappen! Helst ska det bara vara bomull, men ett par procent av tex. elastan eller något annat kan göra plagget stretchigare och är helt okej. Plagg helt gjorda av viscose kan vara bra, känn bara på tyget så att det känns bra.
Men inget 100% akryl (vilket är i de flesta stickade plaggen där, men det finns i ren bomull om man letar!) eller polyester. De kommer bara att noppa efter en tvätt.
Fodrade byxor, sådana som är lite smutsavstötande "prasselbyxor" kan ha polyester på utsidan. Samma sak med ytterkläder, de får gärna vara i syntetmaterial eftersom det är vattenavstötande.
Träningskläder får gärna vara i syntet också eftersom det leder ut svetten. Men dra lite i sömmarna och kolla så att de är riktigt sydda.
Dragkedjorna ska man dra i ett par gånger upp och ner så att de löper bra och inte hackar.
Och håll upp tyget mot ljuset för att se hur genomskinligt det är. Tyget ska vara ganska så tätt. Känn också så att tyget känns bra och dra gärna lite i det!
Ja, där finns i princip allt, kusinen köpte en svart mjuklift, lika bra som de kändare märkena, för 300 kr! Fina flanellfiltar till rätt pris, så man kan köpa typ 8 likadana (så det inte blir tjafs senare...)Spjälskydd med Nalle Puh köpte jag (för längesen) för 99 kr t.ex.
Däremot är det urplockat ibland, när de byter mellan säsonger osv, eller vid slutet på månaden när alla far dit och bränner sina nya pengar...tragiskt så många som lever så...
Mitt tips är att åka dit innan försäkringskassans pengar delas ut 19? varje månad, men PRECIS innan dess, för då har GeKås bullat upp inför lönedags...
De har allt, de verkar vekligen ha satsat på barnfamiljer.
Vi har köpt till våra 2 barn:
Philips Babyvakt
nappar
nappflaskor och extra nappar
bitring
tandborstar
babygym
gåstol
flaskställ (diskställ)
våtservetter
sängkläder (påslakan, snuttefiltar, täcken, kuddar, lakan)
kläder (massor av små bodies, startset, overaller, regnställ, underställ, byxor, tröjor, skjortor, mössor, vantar, strumpor, pyjamasar, strumpbyxor, kalsonger)
leksaker, bobbycar, Duplo, Lego, pussel, badleksaker, allt möjligt mer
babyolja
schampo
sen har de vagnar, bärselar, hoppgungor, skötväska, spjälskydd men det har vi köpt på andra ställen.
utbudet är verkligen enormt, du kommer att vara i himlen när du upptäcker hur billigt det är. vårt babygym kostade 149:- exakt samma kostade 499:- på Babyproffsen. Gåstolen kostade 299:- har jag för mig och då hade ingen annan babyaffär någon som kostade under 600:-
Lycka till!
Var där i fredags & shoppade:
-lamfäll
-bärsele MED midjebälte
-flaskor
-byxor med fot
-påslakan set
-vällingdoserare (en med tre fack som man doserar i välling i)
-ammningsbh+ inlägg att lägga i när brösten läcker
-tavlor
-nappar
hittade även en ståbräda till vagnen så min stora pojke kan stå på den när babyn ligger i vagnen =)
Åååå vi har planerat att åka ner i slutet på februari.
Men nu kan man ju knappt vänta...jag älskar att åka till gekås
Är tänkt att bebisen ska komma den 12april så nu drar det ihop sig att köpa lite mer saker.
Tack så mycket för all hjälp och alla bra råd =)
Längtar verkligen tills vi ska åka dit =)
Hej! Jag undrar när ni tycker är rätt tid att börja inhandla babysaker? :)