• Aiiiiwa

barnprogram: "i drömmarnas trädgård"

satte precis på tvn, och kände nej nu får jag starta en tråd :P

någon mer som bara glimtat i drömmarnas trädgård som går på barnkanalen.

När jag låg sjuk o låg och titta på den kanalen såg jag det för första ggn och tänkte bara Teletubbies fast detta var snäppet värre. Kan ett barn ens tycka det är bra ? när en liten SAK springer rundor i en trädgård, hela programmet sprang två olika typer och letade efetr varann. underhållande ? nej inte ens för ett barn.. EL ??
    kan man inte bespara världen med ett sådant skit barnprogram ? tom med 3åriga son hade kunnat göra mer underhållande tv än det.

barnprogrammen va bättre för. inte massa trams, där dom beter sig som vimsiga hönor.

• Svar på tråden barnprogram: "i drömmarnas trädgård"
  • TvåTrollsMamma

Sonen på 2 år älskar det, började se på det i veckan var ju skönt att byta ut teletubbies
    Men jag själv ligger och sover medans han tittar

• ashera

Mina ungar är 2 och 4 och älskar det!

• Finesse

min dotter på 13 månader fullkomligt älskar programmet.. hon sitter still (helt still!!) i sin fåtölj och bara tittar.. men inte på hela programmet.. ungefär en kvart

• MARYLIN76

min dotter på 14 månader ääälskar det programmet åxå, kollar varje kväll och sitter för en gång skull helt stilla och gosar innan läggdags håller med om att det är lite som teletubbies, fast bättre tycker jag.. Även om jag inte tycker nåt utav programmen är särskilt kul att titta på, haha. Men det är ju inte för vuxna! Mysigt att sitta med dottern å kolla iallafall

• Aiiiiwa

jag menar inte att jag sitter med o tittar när sonen ser på barnprogram. men det händer ju, o skulle jag vara hemma själv o de inte finns nått annat på tv så har ja barnkanalen igång,
    kan lätt sitta å titta på lilla sportspegel, å alla andra reality tv o även tecknat. :S men jag är kasnke lite barnslig utav mig då , antar jag som ser på program som är för barn.

snart 23bast å stolt barnprogram tittare ;)
    ser dock även vuxen program också,

• MiniFröberg

Min 2-åringn gillar både det och Teletubbies. Själv fattar jag inte grejen men det är kanske inte meningen heller?

• ACAP

Min dotter på 3,5 tycker jättemycket om det, TROTS att hon egentligen föredrar mer "avancerade" program. Det är till och med så att min man och jag tittar på det när vi slappar i soffan efter maten, ja jisses, vi kan också namnen på alla figurerna.

(OT)
    Ha,ha, vi insåg också att vi snart ska plågas av teletubbies igen med pojken (3 månader).

Vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i famnen.
  • fritzie76

Min 3,5-årige son älskar det och kallar det Pinkeponk....men jag HATAR det. Tycker inte om Teletubbies heller, ingen handling så tråkigt....

• Finesse
    fritzie76 skrev 2009-02-11 08:43:48 följande:
    Min 3,5-årige son älskar det och kallar det Pinkeponk....men jag HATAR det. Tycker inte om Teletubbies heller, ingen handling så tråkigt....
    ingen handling? vad menar du?

dom kan ju vinka i 30 min och borsta tänderna i 30 min.. haha
  • Malllis

Meningen är väl knappast att vi vuxna ska tycka att programmet är så underhållande. Huvudsaken är att barnen gillar det. Min son på två år älskar det och även Telitubbies. Jag gillar inte några barnprogram, men vill han att jag ska sitta med honom så gör jag det och vi pratar om programmen.

• mary k

det är ju macka packa
    min dotter tycker d e skit skoj!!

• mary k

och sen måste jag hålla me vissa andra här att CN programmen e skit
    en massa våld å tradiga program

• logg81

Är det det där programmet med "mischimaschi" eller vad gubben heter... De har bollar på huvudet....

Jag fullkomligt hatar det där programmet! Retar ihjäl mej på överpedagogiska barnprogram där de ska banka in i skallen på barnen hur man gör saker och ting... Samma sak med Teletubbies... HUR många gånger måste de säga "hejdå"???? Och vad är det med ungen i solen??
    Tyvärr så är det ett av dotterns favoritprogram.

Men mer pårökta barnprogram får man nog leta efter!

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Siriva

Ludvig 2år tycker jättemycket om det. Här heter det också "Macka packa"
    Jag tycker att det är bättre än teletubbies eftersom de inte pratar bebisspråk.
    Det är bättre gjort och har en tydligare ide´.
    Det är säkert gjort för de allra minsta och har en uppbyggnad därefter. Kanske inte så konstigt att vuxna inte tycker att det är underhållande.

Jag sitter oftast med när Ludvig tittar på barnprogram, för att veta vad han tittar på (barnkanalen är så ojämn), för att själv få vila lite och mysa med Ludvig OCH för att jag tycker barnprogram är roliga.
    Ludvig får inte titta på Cartoon Network tycker inte de programmen riktar sig till tvååringar.

• ACAP
    CN tittar inte Alma (3,5 år) heller på. Mest för att hon inte gillar deras program. Det blir mest barnkanalen, nickelodeon (med Dora och Svampbobben som favoriter). Tyvärr gillar hon ocså Winx som går på Nicelodeon, men jag försöker undvika att hon ser det så mycket som möjligt. Tycker det är lite väl tidigt. Men i och för sig tror jag inte hon tittar på hur de ser ut (bara magar och allt) utan ser bara vingarna (som tingeling) och glittert.
    Vissa säger sig ha sett en ängel, jag har hållit en i famnen.
Svar på tråden barnprogram: "i drömmarnas trädgård"