Inlägg från: Realmilla |Visa alla inlägg
  • Realmilla

    *Vad ska vi heta nu då? *Göteborgsgänget kanske?? :-) Del 2

    Tiden går fort våra småttingar är inte så små längre 3 års dagen närmar sig!!!!

    och som Amanda brukar säga " Jag är ingen bebis jag är en stor flicka"

    Våra småttingar börjar bli stora!!!

    och några syskon har tillkommit i tråden och några är på väg

    Födelsedagar att komma ihåg!

    2006
    17 Februari: Alvin

    23 Februari: Noel

    04 April: Noah

    07 April: Bella

    11 April: Nova

    14 April: Albin Z

    16 April: Cornelia

    17 April: Amanda

    30 April: Albin

    1 Maj: Sander

    6 Maj: Alexandra

    2 Juli: Ronja

    2007
    12 September: Matilda

    2008
    21 April: Isabella

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 16:48
    2009
    13 Mars: Cedric

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-08 22:03
    1 April: Alma

  • Svar på tråden *Vad ska vi heta nu då? *Göteborgsgänget kanske?? :-) Del 2
  • Realmilla

    Jag önskar jag kunde komma den 22 Feb. men tyvärr ser den dagen uppbokad ut
    Men jag håller det gärna öppet....
    va ju evigheter sen vi sågs

    Det går magsjuka på Amandas dagis. och i Torsdags var det Amanda och en kille till.

    och i Fredags var Amanda ensam på sin avdelning Förvånad
    17 barn + 2 personal magsjuka.... att Amanda klarat sig (hittils) är ju helt otroligt!!!!
    Kanske har byggt upp ett super starkt immun försvar så mycket som hon varit sjuk innan...
    men en så länge har ingen magsjuka dykt upp o det borde den väll gjort vid det här laget om Amanda träffade magsjuka i Onsdags.

    Idag frågade mormor (min mamma) Amanda vad hon önskar sig i födelsedags present.
    då sa Amanda "En lilla syster" men du har ju redan en lilla syster sa "mormor" då.
    Då höll Amanda upp en lego gubbe o sa "en sån här Lilla syster"


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla
    CLT skrev 2009-02-10 12:12:07 följande:
    Zack skrev 2009-02-09 23:24:23 följande: Nä, sååå smart är hon knappast, men hon satt i mitt knä när jag skrev o hon brukar vilja hamra på tangenterna! Fast det blev ju nästan ett ord...Skönt att det verkar va trevliga arbetskamrater! Skulle oxå vilja ha några nya...Milla: Det går magsjuka på Alexandras dagis oxå...satt en lapp uppe idag...är väl bara en tidsfråga innan vi åker på det...Konstigt att inte Amanda fått??!!Ja, en legogubbe till syskon borde man väl kunna fixa!!
    Ja värkligen konstigt!!! Det var tydligen vinterkräk sjukan. och den som smittat ner alla hade " blivit dålig" på Tisdagen på dagis. och då va Amanda hemma med krupp.
    men hon träffade ju faktisk flera av de smittade barnen på onsdagen så det är värkligen helt otroligt att hon inte blev smittad!!!
    Hoppas Alexandra o ni slipper magsjukan.... ursh o fy.

    Legogubbe ja

    Primajonna: Förstår att du är stolt DUKTIG kille!!!!   Amanda blir bättre o bättre men fortfarande inte helt mogen men det börjar mer o mer. hon går in på toaletten o börjar ta av sig och ibland hinner hon inte o kissar ner sig. men det känns som ett steg i rätt riktning iaf... hoppas hon är torr snart
    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Vindy:googlade jag också. men blev inte mkt klokare. men insåg iaf att det måste vara jobbigt för er allt detta.
    men som Ilreana skrev det måste vara skönt att ha en diagnos! och på så sätt veta hur ni ska göra situationen som bäst för Noel.


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Zack: det är ju 48 timmar    jobbigt att ni också är sjuka.

    själv har jag också legat i magsjuka hela veckan... suck... känner mig fortfarande lite yr...
    Amanda o mormor klarade sig men Matilda spydde några gånger måndag morgon men hon var pigg som en nötkärna på eftermiddagen...
    annat en vad man kunde säga om sig själv!!! Fy faan säger jag!!!

    Önsjkar jag kunde komma imorgon jag me men jag är upptagen på annat hela dagen o kvällen + mormro på besök.

    idag sa Matilda Momo = Mormor.. det börjar ploppa upp mer o mer ord. men hon är fortfarande lååångt efter Amanda i språk utvecklingen vid 1,5 års ålder.
    Annars härmar hon Amanda i allt... på gott o ont...suck.

    Mysigt att vi fick lite snö så lite pulk åkning har det blivit!!!

    Jag träffas också gärna för en middag snart... men det får vänta till V 11 för mig.

    men vi ses ju snart

    Några som ska gå på mässan??? Tänkte nog försöka både efter jobbet fredag och även lördag Fm, brukar ju vara mycket man vill hinna med.....
    så om någon vill ha sällskap säg till....


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Jonna: Glömde ju skriva GRATTIS ALVIN i efterskott på 3 års dagen!!!!

    Hoppas ni får ett trevligt kalas.

    pug: hoppas ni klarar er från magsjukan.... Amandas dagis har också haft mycket magsjuka. vid ett tillfälle var de enda friska Amanda en kille till och 1 ordinarie personal. på hennes avdelning. Av 19 barn o 3 personal Förvånad


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Onsdagar passar mig också att gå ut o äta....ska vi skriva några datum som förslag???
    Jag gör det så får ni fylla på med datum ni också.

    Onsdag  11 mars var visst den enda onsdagen i Mars jag kunde!!! hoppas ni andra kan det datumet!!!

    Middag

    Förslag: Onsdag 11 mars

    Milla


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Glöm det jag skrev tidigare!!! Jag kan ingen Onsdag i mars

    Vad sägs om en måndag då? tråkig dag att gå ut o äta visseligen!!!

    Zack:är det kvällsmöte varje Tisdag o Torsdag??


    Amanda 0604 Matilda 0709
  • Realmilla

    Zack: Japp kolla upp det!!! Tisdagar är en dag som passar mig bäst!!!

    vad har du för mail adress?


    Amanda 0604 Matilda 0709
Svar på tråden *Vad ska vi heta nu då? *Göteborgsgänget kanske?? :-) Del 2