• vackrastarflow

Minns du Milton?

Blev lite inspirerad av en annan tråd. När jag var ung och red som en tok var Milton drömhästen, och är väl fortfarande det. Blev nästan lite tårögd när jag tänkte tillbaka på honom och hans fantastiska liv.

En liten tribute till den vitaste legenden

• Svar på tråden Minns du Milton?
  • challe 1

när jag tittar på honom nu. jisses vad läng han var. vad var han för ras? ser ju ut att ha varmblod i sig

• Uncia

ja klart man kommer ihåg den fantastiska hästen!

• Callistrate

Hehe.Till och med jag som varken då eller senare har haft något som helst hästintresse minns Milton.

• Matanza

Självklart minns man Milton, den hästen glömmer man inte!

*Nova 071001* *Lillebror BF 090525*
  • mams2004

Ojojoj, vilka minnen :0) Så fantastisk han var. Vet att jag har en poster ngn stans bland mina gammla Min Häst tidningar på Milton. Ja vad kan man säga, Nostalgi ;0)

• vackrastarflow
    mams2004 skrev 2009-02-10 16:38:44 följande:
    Ojojoj, vilka minnen :0) Så fantastisk han var. Vet att jag har en poster ngn stans bland mina gammla Min Häst tidningar på Milton. Ja vad kan man säga, Nostalgi ;0)
    Ja eller hur??
  • mams2004

vackrastarflow skrev 2009-02-10 16:39:29 följande:

Ja eller hur??
    Mig veterligen finns det inte ngn annan häst som blivit så känd som han var. Då tänker jag mer utanför "häst världen" Milton visste ju alla vem han var. Det är inte många som hänger med om man snackar om Briar tex ;0)
  • vackrastarflow
    mams2004 skrev 2009-02-10 16:42:48 följande:
    vackrastarflow skrev 2009-02-10 16:39:29 följande:
    Mig veterligen finns det inte ngn annan häst som blivit så känd som han var. Då tänker jag mer utanför "häst världen" Milton visste ju alla vem han var. Det är inte många som hänger med om man snackar om Briar tex ;0)
    Nä jag tänkte detsamma, att det finns ingen häst nu som har samma legendstatus. Då är det mest personliga favoriter (som Kyras Herkules till exempel!!), och sen normala kändisar som Black Beauty och Svarta hingsten. Men de är ju inte på riktigt...
Svar på tråden Minns du Milton?