• vackrastarflow

Minns du Milton?

Blev lite inspirerad av en annan tråd. När jag var ung och red som en tok var Milton drömhästen, och är väl fortfarande det. Blev nästan lite tårögd när jag tänkte tillbaka på honom och hans fantastiska liv.

En liten tribute till den vitaste legenden

• Svar på tråden Minns du Milton?
  • Trileia

Jag var inte alls hästintresserad och till och med jag minns Milton..

• frulan

Haha, vad gulligt med ett lakanset

Frejan skrev 2009-02-10 23:18:48 följande:
    ååå minns.. ååå han var så fin jag hade till och med påslakansset med han påkalades inte ryttaren typ stenansiktet?
  • Frejan
    Svar på #44
    ja han var ju vvärst favon.. hahha minns det så väl mormor köpte det till mig. blir vaktist tår ögd vid minnet. måste hem till pappa och kolla om det finns kvar hehe

typis milton var kastrerad blivit stöta små pållar där
  • Mandragora

Jag är verkligen ingen hästtjej men till och med jag minns Milton. Jag vet inte varför men han var speciell för en djurvän som jag och jag hade till och med någon plansch med honom på väggen.

• hewa

När jag såg rubriken var min första tanke "Inte kan det väl vara DEN Milton som menas?!" Trodde väl inte att fler var som jag och fortfarande hade honom i minnet

• Kinya

Frejan skrev 2009-02-10 23:27:58 följande:

Svar på #44ja han var ju vvärst favon.. hahha minns det så väl mormor köpte det till mig. blir vaktist tår ögd vid minnet. måste hem till pappa och kolla om det finns kvar hehetypis milton var kastrerad blivit stöta små pållar där
    När jag var liten så prenumerarade jag på Min Häst och där var en serie om Miltons liv. I den serien (som jag hoppas att de baserat på fakta, men vet inte säkert) så var han alldeles för bråkig som hingst och det var därför han kastrerades. Men visst var det synd??

Underbara häst! Såå många dagdrömmar man hade om Milton som liten flicka! Jag kommer ihåg första gången jag hörde talas om honom, ryttarVM i Stockholm tror jag det var. han vann iaf och till och med min mamma som inte kan häst alls (är inte intresserad heller) var grymt imponerad av honom!
  • mams2004

Frejan skrev 2009-02-10 23:18:48 följande:

ååå minns.. ååå han var så fin jag hade till och med påslakansset med han påkalades inte ryttaren typ stenansiktet?
    Haha, jag hade en blå tröja med Milton på. Men påslakansset verkar lite lyxigare :0)
Svar på tråden Minns du Milton?