• Kinya

    Ont i svanskotan när jag går i trappor eller sitter ner en längre stund, foglossning eller annat?

    Jag har känt i någon vecka nu (är i v8+4 idag) att det gör ont i svanskotan ibland:

    -Det började när jag cyklade en gång. Då gjorde det ont när jag trampade ner med ena benet.
    -Sen gjorde det lite ont när jag sitter ner mycket, t.ex. på jobbet vid datorn. Idag gör det lite mer ont när jag sitter än vad det gjort innan. Sitter jag mycket tillbakalutad så gör det inte ont men om jag sitter upprätt så gör det det.
    -Det har också börjat kännas lite mer när jag går i trappr och tar i, går jag försiktigt så känns det inte.
    -Ibland gör det även ont när jag går.

    Det gör inte så ont att jag hindras att göra det jag vill göra men tillräckligt för att det ska vara störande, speciellt på jobbet när jag måste sitta ner i stort sett hela dagen. Jag känner mig även lite "trött" och stel i bäckenområdet ibland. Det hjälper hittills om jag går upp och går en liten stund.

    Är det foglossning tror ni?

  • Svar på tråden Ont i svanskotan när jag går i trappor eller sitter ner en längre stund, foglossning eller annat?
  • Kinya

    När ska man göra något åt det? Och vad ska man göra? Jag ska på inskrivning den 6 mars och tänkte ta upp det med BM om det itne blivit värre innan dess.

  • Kinya

    Nu gör det mer ont i svanskotan. Det börjar bli jobbigt att sitta stilla på kontorsstolen faktiskt. Får nog ta och ringa BM på måndag och fråga om det inte blir bättre. *ajajaj*

  • Kinya

    Jag har inga problem om jag sitter mjukt i t.ex. en soffa men kontorsstolen är jobbig. Men blir det inte värre kan jag stå ut med det.

  • Kinya

    Uppdatering:

    Jag har inte känt något sedan fredag förra veckan. Då gjorde det inte jätteont utan var mest lite irriterande.

    Nu den här veckan har jag inte känt av någonting i svanskotan alls, trots att jag har suttit ner precis lika mycket och på samma stol. Dock så har jag ett par nya byxor den här veckan mammajeans från PoP med låg mudd. Den låga mudden spänner skönt om höftens övre del, kanske kan vara därför det känts något? Förra veckan hade jag mest leggings som ju sitter ganska löst.

Svar på tråden Ont i svanskotan när jag går i trappor eller sitter ner en längre stund, foglossning eller annat?