• LC04

Partiell mola

Jag har troligtvis också Mola får provsvar om 5-7 dagar. Skrapades igår och tog prover ooch lungröntgen. Mitt HCG var 13000 nåt och jag hade gått 8 fulla veckor. Och om jag förstod rätt så var det inte så värst högt.

• LC04

Det var på (vaginalt)ultraljudet det såg ut som mola. Jag hade en pytteblödning i fredags och bokade tid för VUL efter det. Jag hade ett tidigt missfall v.4+3 30/12-08 och ingen mens emellan när jag blev "gravid" igen. Dr kunde ej säga om det fanns samband men det känns ju så.

Känns ju otryggt att snabbsvaret kan visa fel. Men är ju bra att veta så vi inte ropar hej för tidigt om så är fallet. Tar ett PAD några veckor att analysera eller?

Ang lung rtg så växer väl även metastaserna om de finns mycket med gravhormoner. Så de kanske syns tidigt när HCG är högt men jag vet inte hur det fungerar, bara gissar. Min doktor sa iallafall att om man har fått metastaser i lungan så försvinner de så gott som alltid med cellgifter (metotrexat).

• LC04

Min livmoder var inte heller särskilt förstoradsom den visst kan bli.

Ja fy fasen vad det ska vara krångligt att göra barn. Fattar inte hur vi bar oss åt för att få de två vi har

• LC04

Min livmoder var inte heller särskilt förstoradsom den visst kan bli.

Ja fy fasen vad det ska vara krångligt att göra barn. Fattar inte hur vi bar oss åt för att få de två vi har

• LC04

Hur var det med era grav-symtom efter skrapningen? Jag har verkligen kännt mig supergravid tidigare med småillamående, jättetrött och öm i brösten men idag 24h efter skrapningen är det bara brösten som ömmar.

Eller är det psykiskt att det går att förtränga grav-känslan nu när man vet att man inte är gravid längre?

• LC04

ja vi kan följas åt. vi ska väl förmodligen vandra en liknande väg fram till augusti. Först kände jag att vi struntar i fler barn och är nöjda med den lilla söta familj vi har men ju mer vi pratar om det så lutar det nog åt att vi vill ha en tredje liten knodd om vi kan.....!! Det får bli en liten 2010-bebis till oss i den här tråden

Jag pratade med KK nu för jag har inte blött en droppe knappt sen igår morse och skrapningen var ju onsdag kväll. Hade föreställt mig mycket blod och smärta. Men hon sa att det var normalt och då är det ju tacksamt att ej blöda mer. (Det användes nån vacuumsug av nåt slag.)
    Min lungröntgen såg bra ut enligt ett preliminär svar, känns skönt.

Angående min tidigare grav i dec så testade jag helt klart negativt emellan och hade även positivt ägglossningstest så det tyckte den ena doktorn talade mot att det var mola redan då men vem vet? Efter som man ska vänta 6 månader på att bli gravid igen så borde ju ägglossningen ändå fungera och man skulle kunna bli gravid trots att det finns mola rester kvar. Usch vad jag svamlar. kommer inte fram till nåt märker jag

• LC04

Din rethosta är säkert förkylning. Verkar ju vara väldigt ovanligt med spridning till lungorna. Försök och tänk positivt tills du fått svaret.

Jag vet att jag kommer vara ett vrak, om och när, jag plussar igen och då hoppas jag verkligen inte att det kommer vara några problem med att få de undersöknningar som krävs, utan att behöva tjata sig till det.

Efter missfallet "behövdes" det ju inget VUL och nu undrar man ju om det hade synts nåt där så detta hade gått att undvika. Men det är ju för sent att fundera på nu....skit.

• LC04

Ja det är ju så.
    Vi försöker intala oss att det finns så många andra saker som hade varit 1000 gånger värre än det här. Ibland funkar det men ibland inte.

• LC04

Dags att gå ut och rasta barnen. Ha en bra dag och hoppas att du får ditt svar idag.

Svar på tråden Partiell mola