Partiell mola
Usch för att vänta på provsvar. Håller tummarna för dig!
Jag jobbar oxå på sjukhuset och låg och gömde mig på uppvaket för att mina kollegor inte skulle se mig. Inte kul.
Usch för att vänta på provsvar. Håller tummarna för dig!
Jag jobbar oxå på sjukhuset och låg och gömde mig på uppvaket för att mina kollegor inte skulle se mig. Inte kul.
Jag väntar på sista skrapanalysen och hoppas få svar innan påsk. Ringer på torsdag och frågar. Jag ska ta HCG-prover imorgon och nästa vecka.
Mina gravsymtom försvann direkt efter första skrapningen bara brösten släpade lite efter.
Vi vill inte ta någon paus utan vi försöker direk tnär jag jag fått mens och om mina provsvar är åt rätt håll vill säga.
Tack o lov verkar det ju som att de flesta som drabbas av mola får sina efterlängtade barn till slut.
Tog mina prover i förrgår och HCG nere på 109 så nu är jag snart framme vid 0
Hade drygt 5000 i HCG förra måndagen innan skrapning nr2. Analyssvaret får jag nog efter påsk för det var inte klart igår.
Hur är det med dina prover Jessika?
Härligt jessica att ha ett slut på göra-barn-förbudet.
Anonym frustrerad: Vad skönt att ditt analyssvar var bra.
Malla7: Jag har också fattat det så att det måste analyseras på lab för att kunna diagnostiseras.
Malla7: Hoppas att första analysen stämmer.
Jag hade 23 i HCG i tisdags. Inget svar än på 2:a skrapet. Hoppas imorgon.
First baby: skönta att ha cystan bortopererad.
Jessika: Vad bra att ni får utredningen, om det nu skulle visa på nåt som kan åtgärdas.
Jag fick prelsvar idag drygt 3 veckor efter 2:a skrapningen och det visade inte på någon mola denna gång heller. Provet skulle iväg på nån mer analys innan det blir slutgiltigt. Väntar på mens som jag hoppas kommer om några dagar. Längtar tills vi kan kasta kådisarna i soppåsen
First baby: Jag hoppas verkligen att jag slipper ett molasvar när det slutgiltliga kommer. Nu är jag till 98% inställd på att det inte är det.
Ska lämna nya prover på tisdag och ska ta gravtest. Har redan tagit grav-test hemma förra veckan och det var äntligen negativt.
Jag har ju varit beredd på att ha mola så många veckor nu (sedan 24feb). Det som är jobbigt är att det ALDRIG tar slut och att det tar så lång tid att få svaren. Är det mola så är det och är det inte det så vill jag känna mig som vanligt och inte gå och fundera på provsvar varje dag.
Äntligen svar: INGEN mola eller malignitet
Ja nu stryker jag ett streck över det här och ser framåt äntligen. Det har varit riktigt sura 8veckor.
Skönt med ditt cellprov, alltid härligt att få positiva besked.
Lycka till ni andra så hoppas vi på många bebisar 2010 till oss.
Hej på er!
Skönt att era provsvar är så bra.
Jag väntar på mens, väntar på mens, väntar på mens. 6 veckor sen 2:a skrapningen. Alltid väntar jag på nåt....!!
Annars är allt bra med mig. Njuter av våren och solen.