• Shorona

    Sexuell relation mellan syskon?

    Jag tycker det är helt fel och riktigt äckligt. Någon spärr måste ju saknas på något sätt om man tänder sexuellt på sin syster/bror. Ännu mer om man faktiskt har sex med sin bror/syster.
    Dessutom är det olagligt.


    Det är vi som är familjen G(-illerström)!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 13:17
    Nu menar jag syskon med blodsband!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-18 13:33
    7 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med eget barn eller dess avkomling, döms för samlag med avkomling till fängelse i högst två år.
    Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, har samlag med sitt helsyskon, döms för samlag med syskon till fängelse i högst ett år.
    Vad som sägs i denna paragraf gäller inte den som förmåtts till gärningen genom olaga tvång eller på annat otillbörligt sätt. Lag (2005:90).
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell relation mellan syskon?
  • Anonym (jen)
    Jennie med ie skrev 2009-02-21 22:08:45 följande:
    Jag ser en markant skillnad mellan att å ena sidan utsättas för övergrepp av ett syskon och att å andra sidan ha en ömsesidig sexuell relation med en person man inte haft en syskonrelation till men som man råkar vara genetiskt syskon till.
    Kan hända. Men dom allra flesta syskonen växer mer lr mindre upp tillsammans. Och det är för mig ett sjukligt beteende att inleda en sexuell relation med någon som man haft en syskonrelation med.
  • PixieApa

    MicaelochMaria skrev 2009-02-21 22:11:09 följande:


    Blääää. Usch. Vafan, världen är full av folk, måste man nödvändigtvis ta brorsan liksom?
    Haha, ja. Mmmm... mysigt
  • Jennie med ie
    Anonym (jen) skrev 2009-02-21 22:12:01 följande:
    Kan hända. Men dom allra flesta syskonen växer mer lr mindre upp tillsammans. Och det är för mig ett sjukligt beteende att inleda en sexuell relation med någon som man haft en syskonrelation med.
    Och som jag skrev innan så tycker jag det är OK _om de inte haft en syskonrelation_.

    De flesta uppmärksammade fall av sexuella relationer mellan syskon har varit just genetiska syskon som inte vuxit upp i en syskonrelation utan kommit varandra nära senare i livet.
  • Anonym (jen)
    PixieApa skrev 2009-02-21 22:10:08 följande:
    Anonym (jen) skrev 2009-02-21 22:05:30 följande: Ja, det där var lite löjligt. Det är ungefär som att säga att att inga sexuella relationer alls ska vara tillåtna. Det finns ju faktiskt de som har råkat ut för övergrepp av andra än syskon.
    Ja visst finns de dom som råkat ut för övergrepp av andra än syskon. Jag lider med dom. Men varför är jag löjlig av den orsaken?

    För mig kan jag inte se något normalt i att inleda en sexuell relation med någon man haft en syskon relation till. Vill man inleda en sexuell relation med ett syskon är man sjuk enligt min mening.
  • MicaelochMaria

    Ja, eller inte. Men man har ju säkert mycket gemensamt. Föräldrarna till exempel... Blaaah!

  • Anonym (jen)
    Jennie med ie skrev 2009-02-21 22:14:12 följande:
    Och som jag skrev innan så tycker jag det är OK _om de inte haft en syskonrelation_. De flesta uppmärksammade fall av sexuella relationer mellan syskon har varit just genetiska syskon som inte vuxit upp i en syskonrelation utan kommit varandra nära senare i livet.
    Ja då kan jag delvis hålla med. Men om man växt upp tillsammans tycker du alltså inte de är ok?
  • Anonym
    Anonym (jen) skrev 2009-02-21 22:16:02 följande:
    Ja då kan jag delvis hålla med. Men om man växt upp tillsammans tycker du alltså inte de är ok?
    Ingen normal kan tycka DET är ok, så det är svar nog på den frågan
  • Jennie med ie
    Anonym (jen) skrev 2009-02-21 22:16:02 följande:
    Ja då kan jag delvis hålla med. Men om man växt upp tillsammans tycker du alltså inte de är ok?

    Inte om de växt upp som syskon, vetat att de är syskon, haft en syskonrelation... vare sig de delar genetiskt ursprung eller ej.


    Eller OK och OK, det är det väl ändå om det rör sig om vuxna samtyckande medvetna individer men jag tycker det är konstigt och knepigt och märkligt och hela baletten....


  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2009-02-21 22:18:49 följande:
    Inte om de växt upp som syskon, vetat att de är syskon, haft en syskonrelation... vare sig de delar genetiskt ursprung eller ej. Eller OK och OK, det är det väl ändå om det rör sig om vuxna samtyckande medvetna individer men jag tycker det är konstigt och knepigt och märkligt och hela baletten....
    Tror sällan man kan komma ifrån hela grejen med att nån är i maktposition och tror i praktiken inte en sådan relation kan bli helt jämställd så att säga.
  • Anonym (jen)
    Jennie med ie skrev 2009-02-21 22:18:49 följande:
    Inte om de växt upp som syskon, vetat att de är syskon, haft en syskonrelation... vare sig de delar genetiskt ursprung eller ej. Eller OK och OK, det är det väl ändå om det rör sig om vuxna samtyckande medvetna individer men jag tycker det är konstigt och knepigt och märkligt och hela baletten....
    Då hänger jag med:)

    Ja det är situationen jag tycker blir sjuklig. Att man vill inleda en sexuell relation med någon man växt upp med och haft en syskonrelation med.

    Har man som du skriver, varit ovetande om varandra och att man genetiskt är syskon är det ju som att bli förälskad i vem som helst egentligen. Även om jag personligen inte skulle kunna forsätta en sådan relation. Är det ändå förståligt.
Svar på tråden Sexuell relation mellan syskon?