• Mollie

Vi som älskar Villervalla 4

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4
  • Asereht
    fiamalm skrev 2009-03-04 16:01:14 följande:
    Den är svart med turkost foder innuti, jättesnygg:) Lilleman har den med en turkosmössa till:)
    Låter ju jättebra! Turkos mössa var precis min tanke.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Stargirl
    fiamalm skrev 2009-03-04 16:00:26 följande:
    jag frågade i affären, den är vatten och smutsavstötande, lite regn tål den alltså, den är faktiskt perfekt att ha redan nu, en flecce under eller en tjockare tröja bara.
    Jag tar inte fram den före snön är helt borta och nytt gräs tittar fram. Fram tills dess använder vi vinter overallerna.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Willud

En liten fråga till er som verkar ha erfarenhet av Villervalla. Jag har hittat en mössa till lillkillen, hur är storlekarna på mössorna?

• Pillis1975

Tyvärr tycker inte sambon om stjärnjackorna så några sådana blir det icke här

• fiamalm
    Stargirl skrev 2009-03-04 16:08:24 följande:
    Jag tar inte fram den före snön är helt borta och nytt gräs tittar fram. Fram tills dess använder vi vinter overallerna.
    Och här blommar krokusarna, tänk så avlångt Sverige är:)
  • Mollie
    Willud skrev 2009-03-04 20:07:18 följande:
    En liten fråga till er som verkar ha erfarenhet av Villervalla. Jag har hittat en mössa till lillkillen, hur är storlekarna på mössorna?
    De är små. Jag provade 3-4 år på min 2 åring för ett tag sen och den var för liten, eller den gick bra att ha på, men hade säkert glidit upp vid aktiv rörelse. Så ta i rejält på storleken på mössor!!
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Willud

De är små. Jag provade 3-4 år på min 2 åring för ett tag sen och den var för liten, eller den gick bra att ha på, men hade säkert glidit upp vid aktiv rörelse. Så ta i rejält på storleken på mössor!!

Tack för svaret! Då ska jag ta till ordentligt när jag köper mössan. Vet du vad din 2-åring har för mått runt huvudet. Min är nämligen också snart två och jag måste köpa mössan på nätet så det är ju skönt om det blir rätt.

• Willud
    Svar på #136
    Tack för svaret! Då ska jag ta till ordentligt när jag köper mössan. Vet du vad din 2-åring har för mått runt huvudet. Min är nämligen också snart två och jag måste köpa mössan på nätet så det är ju skönt om det blir rätt.

Det är första gången jag skriver här i så det blir lite fel så här i början
  • Stargirl
    fiamalm skrev 2009-03-04 21:04:28 följande:
    I sthlm snöar det precis nu och är isigt och ett par minusgrader ute. Ingen vårjacka under mars månad är min gissning.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • cloudberry79
    fiamalm skrev 2009-03-04 21:04:28 följande:
    Och här är det över två meter snö och minusgrader (längst upp i landet ) Här blir det inte vårjacka förrän i maj!
    Skillz that Killz 10k+
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4