• Mollie

Vi som älskar Villervalla 4

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4
  • Thegran

hur är vv´s bodysuits i storleken?

tösen har 68, tänkte köpa så hon kan ha när hon byter till nästa strl - alltså när hon har 74. (på kläder från lindex)
    ska jag ta 74, eller satsa på 80?

• fiamalm
    Svar på #91
    Thegran skrev 2009-03-02 19:44:27 följande:
    hur är vv´s bodysuits i storleken?tösen har 68, tänkte köpa så hon kan ha när hon byter till nästa strl - alltså när hon har 74. (på kläder från lindex)ska jag ta 74, eller satsa på 80?
    Vår kille som mest har 86 på käder nu kan ha 80 och den är fortfarande för lång i benen och ärmar. Men jag har lärmt mig att de kan skilja väldigt i storleken, en strl 80 i den enda varianten kan vara stor men i den andra liten. Om du inte stör dig på att du kankse måste vika upp ärmar och ben hde jag nog tagit 80 ändå så hon kan ha den länge.
  • fiamalm
    scooby skrev 2009-03-02 11:27:54 följande:
    Nej, klart att pojkar kan ha rött!!! Vill du ha lite mer pojkigt kan du ju ta en mössa i annan färg! Nu är det ju iofs lite rosa stjärnor oxå på jackan, men jag tycker ju att även pojkar kan ha rosa Jackan är ju inte supertjejig, tycker iaf inte jag!
    Jag försökte verkligen få min sambo att gå med på den röda, lilleman blev jättefin i den, men sambon vägrade, den svarta jackan eller ingen alls var det som gällde, så det blev den svarta, men det får nog bli en röd mössa till istället.
  • Thegran
    fiamalm skrev 2009-03-02 19:57:04 följande:
    Vår kille som mest har 86 på käder nu kan ha 80 och den är fortfarande för lång i benen och ärmar. Men jag har lärmt mig att de kan skilja väldigt i storleken, en strl 80 i den enda varianten kan vara stor men i den andra liten. Om du inte stör dig på att du kankse måste vika upp ärmar och ben hde jag nog tagit 80 ändå så hon kan ha den länge.
    ok, tack!
    jag hade tänkt den i velour, med stor stjärna på benen.

bättre för stor än för litet :)
  • TereseA

Stargirl: Vilken storlek har din dotter i stjärn jackan?..sonen är 17 månader och ha i kläder 86..frågan är om man ska ta 86 el 92?..är dem stora el små i stl?

Akiim är mitt liv 071004
  • fiamalm
    TereseA skrev 2009-03-02 20:06:48 följande:
    Stargirl: Vilken storlek har din dotter i stjärn jackan?..sonen är 17 månader och ha i kläder 86..frågan är om man ska ta 86 el 92?..är dem stora el små i stl?
    Vi köpte 92 til vår 1 åriga kille som har 86 i vanliga fall, jag mätte skillnaden på en 86 och en 92, det som skillde var typ 2 cm på bredden och 2 cm på armlängden, så det var lika bra att ta en 92, den sitter bra på honom, så där lagomt stor, ärmarna går utmärkt att vika upp.
  • Hummelina

Hur är Villervalla i storleken? Min tös blir snart 1 år, tror ni 86 blir bra då?

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • TereseA
    fiamalm skrev 2009-03-02 20:44:56 följande:
    Vi köpte 92 til vår 1 åriga kille som har 86 i vanliga fall, jag mätte skillnaden på en 86 och en 92, det som skillde var typ 2 cm på bredden och 2 cm på armlängden, så det var lika bra att ta en 92, den sitter bra på honom, så där lagomt stor, ärmarna går utmärkt att vika upp.
    ok..tack..ja..det var inte mycket skillnad..tänkte ha en fleecejaca under oxå...så kanske blir bra då..
    Akiim är mitt liv 071004
  • fiamalm
    Hummelina skrev 2009-03-02 21:18:16 följande:
    Hur är Villervalla i storleken? Min tös blir snart 1 år, tror ni 86 blir bra då?
    Vilken storlek har hon nu? Min 1 åring har 86 på tröjorna men de är lite tighta.
  • Månsi
    scooby skrev 2009-03-02 19:08:25 följande:
    Ja, det blir nog skitsnyggt Vill gärna se bild på det sen
    självklart
    ska hoppa in och betla räkningen sen , då borde ju kläderna komma till nästa vecka
    är väldigt för väntansfull
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4