Hummelina skrev 2009-03-03 09:27:06 följande:
fiamalm: Hon har strl 80 nu och 86 är lite för stort. Men har aldrig köpt något från Villervalla så vet inte hur storlekarna är. Är de små, stora eller normala?
Tröjorna är rätt små och byxorna stora. De flesta köper en storlek större i tröjor och klänningar och i byxor den storlek man har på andra kläder. Min dotter blir 1 år i april och hon har nu en body i strl 80 som det är liite växtmån kvar på. Den är lika stor som en body i strl 80 från Lindex. Har köpt kortärmad tröja och kortärmade klänningar till vår/sommar och tog då 86. Har inte provat det på ett tag så jag vet inte hur det sitter nu, men känslan säger att det kommer bli bra för henne, det är för stort än så länge iaf. Har även ett par enfärgade tights i strl 80 och dom är lite långa ännu, jämförde med ett par tights i strl 86 från H&M och då var dom lika långa. Men det fungerar bra att vika upp.
Sen verkar stjärnkläderna krympa mer än ränderna - det kan vara nåt att tänka på! Köper jag något mer i stjärnor till dottern så blir det nog i 92. Ska tvätta lite kläder idag och se hur mycket det krymper...