• Mollie

Vi som älskar Villervalla 4

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4
  • Stargirl
    TereseA skrev 2009-03-02 20:06:48 följande:
    Stargirl: Vilken storlek har din dotter i stjärn jackan?..sonen är 17 månader och ha i kläder 86..frågan är om man ska ta 86 el 92?..är dem stora el små i stl?
    Dottern är drygt 2 år. Hon har normalt stl 86 eller 92 i kläder. Jackan är rätt stor men hon har stl 92 i den.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Hummelina

fiamalm: Hon har strl 80 nu och 86 är lite för stort. Men har aldrig köpt något från Villervalla så vet inte hur storlekarna är. Är de små, stora eller normala?

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • fiamalm
    Hummelina skrev 2009-03-03 09:27:06 följande:
    fiamalm: Hon har strl 80 nu och 86 är lite för stort. Men har aldrig köpt något från Villervalla så vet inte hur storlekarna är. Är de små, stora eller normala?
    Frågar du mig så är tröjorna små, men vet att folk tycker lite olika om det. har du möjlighet att prova innan du köper är ju det bäst, å andra sidan, tar du 92 går det det utmärkt att vika upp ärmarna, byxorna har jag aldrig köpt, bara tröjor och jackan.
  • Hummelina

fiamalm: Ok tack! Ska se om någon affär här i stan har märket annars kör jag nog på 92 så kan hon ha kläderna länge också.

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • scooby
    Hummelina skrev 2009-03-03 09:27:06 följande:
    Tröjorna är rätt små och byxorna stora. De flesta köper en storlek större i tröjor och klänningar och i byxor den storlek man har på andra kläder. Min dotter blir 1 år i april och hon har nu en body i strl 80 som det är liite växtmån kvar på. Den är lika stor som en body i strl 80 från Lindex. Har köpt kortärmad tröja och kortärmade klänningar till vår/sommar och tog då 86. Har inte provat det på ett tag så jag vet inte hur det sitter nu, men känslan säger att det kommer bli bra för henne, det är för stort än så länge iaf. Har även ett par enfärgade tights i strl 80 och dom är lite långa ännu, jämförde med ett par tights i strl 86 från H&M och då var dom lika långa. Men det fungerar bra att vika upp.

Sen verkar stjärnkläderna krympa mer än ränderna - det kan vara nåt att tänka på! Köper jag något mer i stjärnor till dottern så blir det nog i 92. Ska tvätta lite kläder idag och se hur mycket det krymper...
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • TereseA
    Stargirl skrev 2009-03-03 08:50:56 följande:
    Dottern är drygt 2 år. Hon har normalt stl 86 eller 92 i kläder. Jackan är rätt stor men hon har stl 92 i den.
    ok..köper nog en 92..blir den för stor får jag skicka tillbaka o byta..jackan ska ju användas länge oxå..
    Akiim är mitt liv 071004
  • fritzie76

Vilken av stjärnklänningarna tycker ni är finast? Ska köpa en till dottern på 10 månader men kan inte bestämma vilken färg jag ska ta....skulle velat se bättre bilder...

• Chipotle
    fritzie76 skrev 2009-03-03 14:59:16 följande:
    Vilken av stjärnklänningarna tycker ni är finast? Ska köpa en till dottern på 10 månader men kan inte bestämma vilken färg jag ska ta....skulle velat se bättre bilder...
    Jag blev helt kär i den gröna när jag såg den live! Tror jag ska köpa den. Men den rosa va också jättefin!
  • fritzie76

Ja, jag funderar på den gröna...men också den rosa...o den gula hi,hi,hi

• scooby
    fritzie76 skrev 2009-03-03 14:59:16 följande:
    Får man bara välja bland de nya stjärnorna? Isf tycker jag att den gula och svarta ser jättefina ut - men jag har tyvärr inte sett dom live. Min absoluta favorit är annars den här: www.villervalla.se/Produktsida/tabid/925/CategoryID/31/List/0/Level/a/ProductID/522/Default.aspx%2cProductNumber Den har jag köpt till dottern www.familjeliv.se/hem/scooby/gallery/phpgqofxm.jpg (här finns bild på den.) Men är sjukt sugen på den nya gula oxå!
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4