• Mollie

Vi som älskar Villervalla 4

~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4
  • Busbellan

Måste fråga er i denna tråden, ni som har koll

Köpte två mössor från villervalla, en från förra året på rea och en som är ny för i år.
    Den från förra året köpte jag i strl. 3-4 år och den satt perfekt på min 1,5 åring, vilket jag var ganska säker på att den skulle göra.
    Den andra (årets) köpte jag i strl. 4-6 år och den kändes verkligen som att den motsvarade just den storleken.
    Så ni som vet, har villervalla ändrat sina mössor så att de numera stämmer överens med storleken som står i?

Mamma till Nora, August och Ella
  • Linny

skit oxå... hoppas inte. min kille är iofs lite smalare

fiamalm skrev 2009-02-26 18:34:25 följande:
    Linny skrev 2009-02-26 10:40:02 följande: Tröjorna tycker jag är små i storleken, min kille som har 80/86 på andra kläder får ha 92 på VV tröjor, de i 86 sitter tight över magen och han är helt normalstor.
  • Busbellan
    Linny skrev 2009-02-26 18:52:51 följande:
    skit oxå... hoppas inte. min kille är iofs lite smalare
    Jag måste säga att jag tycker INTE tröjorna är små
    Min dotter som annars har 86-92 i kläder kan fortfarande ha strl. 80 i sina VV tröjor.
    Jag jämförde faktiskt dem en gång med en molotröja och VV tröjan i strl. 80 var lika lång i ärmarna som molos 86:a
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Linny

Det lät ju lite bättre! Min 3,5-åring har fått en 104 nyligen och den sitter bra kom jag på. Jag har köpt 110 till våren/sommaren och han växer ju inte så snabbt nu..

Lillen på två månader har fått vår/sommarkläder i stl. 68 och 74. Han har 62 nu.. Men han kan fortfarande ha den enda Villervallabody han har (i stl. 56). De känns lite längre, men smalare än andra kläder.. Men jag har ju som sagt bara två plagg därifrån så jag visste inte om jag hade rätt uppfattning.  Lättare för er som har flera..
    Nogula skrev 2009-02-26 18:55:10 följande:
    Jag måste säga att jag tycker INTE tröjorna är små Min dotter som annars har 86-92 i kläder kan fortfarande ha strl. 80 i sina VV tröjor. Jag jämförde faktiskt dem en gång med en molotröja och VV tröjan i strl. 80 var lika lång i ärmarna som molos 86:a
  • maxlis

jag använder bodyförlängare till kortärmae bodies när de börjar kännas lite små. Då kan man ha sina favoriter lite längre. Min son är smal så han växar aldrig ur dem på bredden.

• scooby
    Pinkie skrev 2009-02-26 16:34:56 följande:
    Det är 110 på alla tre klänningar och alla är använda och tvättade MÅNGA gånger!!
    Oj oj, trodde inte det skulle skilja så mycket Iof är det ju olika material... Shit, måste tvätta stjärnklänningen imorgon och se!! Får bli tunika till sommaren annars då...
    ~~Stolt mamma till Albin och Nora ~~
  • Pink Muffin

Finns det irl-bilder på nya stjärnorna (vita, rosa och gröna) nånstans??

♥ Signe 050204 ♥ Alfred 061108 ♥ Valter 080621 ♥
Svar på tråden Vi som älskar Villervalla 4