• Lilla Fi

Bäckenreservoar!?

Hej alla! Är det någon som är gravid (eller har fått barn) och som har en bäckenreservoar? Är lite nyfiken på hur allt har gått /går för er.

Själv är jag väldiigt nybliven gravid (vecka 7). Hoppas att det finns någon som vill svara - vi är ju inte så många som har opererat oss på detta vis...

• Svar på tråden Bäckenreservoar!?
  • Kimmi70

Vad ÄR en bäckenreservoar????

• Jhonna

Grattis på dig.. Är rätt ny här me men är nu i v 23. Det kommer att gå jätte bra för dig med bebis o bäckenreservoar, jag jobbar nämligen på en sådan avd i gbg så du - inga som helst problem... Fråga på jag kanske kan hjälpa dig om du har en undring eller två... Om inte lycka till. Mvh Jhonna

• Alias

Hej hopp! Här har du en till med bäckenreservoar! Vore kul att få kontakt med någon annan som också har det... (Kimmi70: En bäckerreservoar är en slags 'påse' som kirurgerna skapar av tunntarm i samband med att tjocktarmen av något skäl opereras bort.) Jag är i v 22 nu och hittills går det bra. Har blivit laktosöverkänslig (vet inte om det har med b-r att göra dock), men annars är det som vanligt. Planerat snitt har jag blivit rekommenderad, så det blir det - hur blir det för dig? Skriv gärna i min gästbok!

• Geneve

Hej,

vad bra att det finns fler gravida med bäckenreservoar där ute! Jag är i vecka 21 och mår också bra. Kommer också att förlösas med planerat kejsarsnitt vilket känns helt OK. Jag bor i Schweiz och där är de ju vana vid kejsarsnitt, men de är inte lika vana vid att man har bäckenreservoar:) Men jag har varit i kontakt med min kirurg/läkare i Sverige som önskar lycka till och inte direkt har några råd att komma med. Har ni andra fått några råd/tips av magläkaren inför graviditeten/förlossningen? Vad säger Jhonna? Har ni hittat några bra järntabletter att ta? De jag har fått testa här kan jag bara inte äta, kräks och får ont i magen.

• Lilla Fi

Åååå vad glad jag blev för svaren! Tusen tack! Känner mig inte sådär jätteorolig, men det är ju ändå lite speciellt. Jag har gjort inlägg i era gästböcker. Kram på er och lycka till själva!

• Lilla Fi

Får jag fråga en sak förresten... när blev ni opererade? Lite nyfiken. Själv blev jag opererad 1995 då jag gick i tvåan på gymnasiet. Hmmm det är inte klokt vad tiden går! Sköt om er!

• Alias

Jag opererades också 1995 - då hade jag hunnit läsa två år på universitetet, så det var lite senare än för dig. Jo, tiden går himla fort... Tänk att vi sitter här med magar nu! :)

• Lilla Fi

Ja, är det inte alldeles fantastiskt! Visserligen är inte min mage synlig än (utom det som brukar synas *skratt*), men ändå! Vecka sju är ju inte så mycket, men jag håller tummarna och hoppas på många fler veckor! Kul att det var 95 för dig också.

Svar på tråden Bäckenreservoar!?