Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

BulbusCordis skrev 2009-02-22 20:57:30 följande:
        Jag personligen tror inte alls överhuvudtaget på mediala förmågor.
    Bara en nyfiken fråga... varför frågar du då?
    ♥ Längtar efter + ♥
  • Fröken Freda
    MammaLillfis skrev 2009-02-24 20:15:02 följande:
    För hundrade gången, jag känner inget behov av att bevisa något. Varken för dig eller någon annan, varför skulle jag ? Och nej, jag behöver inte en miljon eller vad det nu var i summa som erbjuds.
    Fel tolkat som vanligt av R Franklin. Man blir ju inte förvånad.
    ♥ Längtar efter + ♥
  • Fröken Freda

Huruvida det är meningslöst är ju ändå inte upp till dig att avgöra utan i detta fallet Mammalillfis. Du kan ju inte avgöra att det är meningslöst för henne. Eller någon annan (än dig själv) för den delen heller.

Alla har inte behovet av att bevisa saker och ting för andra. Speciellt inte om det är något som är så personligt som detta ämnet är. Man måste inte behöva bevisa saker och ting hela tiden bara för att man ska ha rätt att ha en fri tro.

♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-02-25 05:55:00 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-02-24 22:22:07 följande: Självklart är vilda, otroliga och absurda påståenden meningslösa tills dess de kan styrkas. Det är inte upp till någon att avgöra ut snarare en regel. Så antingen backar man upp sina påståenden eller håller man dem för sig själv (och därmed har de 0 värde i debatten).
    Missuppfattade jag dig nu eller menade du faktiskt att om jag säger att jag tror på medium tex för jag anser mig ha mediala förmågor så är det en regen att jag ska kunna bevisa det? Missuppfattade jag dig eller uppfattade jag ditt inlägg korrekt då?
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-02-26 06:29:53 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-02-25 17:49:44 följande: Du får säga att du tror på vad som helst. Men påstår du att du kan flyga, prata med döda eller kanske bota alla världens sjukdommar genom att svänga med knäna. Då får du också finna dig i att bli ifrågasatt, och naturligtvis ligger bevisbörda hos dig om du vill bli tagen på allvar.
    Under mitt liv har jag aldrig stött på ett medium som säger sig kunna flyga eller tex bota sjukdomar som du nu tar upp här. Snarare säger de; är du sjuk, gå till läkaren!
    Vad jag sett har ingen här sagt något av det du tar upp i ditt inlägg.

Förstår inte det hemska med oss mediala människor. Varför är det så hemskt att kunna ha föraningar om vad som hänt en person eller kommer att hända? Vad är det som gör att vi måste bevisa att sådant faktiskt händer oss?
    Känns rätt absurdt att behöva bevisa sin egen tro för någon bara därför att.
  • Fröken Freda
    MammaLillfis skrev 2009-02-26 20:24:38 följande:
    Vadå, kan inte du flyga ? Själv hoppar jag bara upp på kvasten jag
    Haha jo det är klart. ;) Menar nog dock bokstavligt och med "frankling-perspektiv" ;) Får ju vara lite extra pedagogisk och tydlig ibland. ;D
  • Fröken Freda

Är det inte lite intressant att ts själv inte är med i sin egen diskussion? Lite märkligt att starta en tråd om man inte ens är intresserad av att prata om det man efterfrågat. Är inte ts riktigt säker i sin åsikt?

• Fröken Freda
    MammaLillfis skrev 2009-02-26 20:49:20 följande:
    Kanske har tröttnat eftersom det blir samma eviga diskussion som vanligt med skeptikerna... Nu försvinner jag några veckor så alla skeptiker får det så lugnt och skönt
    Mm men då borde man kanske inte skapa en tråd om det och sen bara lämna den. Min åsikt är att man allt får förklara varför man har en åsikt iaf och om inte annat vara lite aktiv, iaf om man startar en tråd på ett forum. =)

Hehe ja då får skeptikerna husera fritt här då. Jag har redan börjat tröttna på dem och har inte hållt till här så länge så. :P
    Hoppas du har det gott de veckorna vad du än ska göra. =)
  • Fröken Freda
    Radium skrev 2009-02-27 07:58:33 följande:
    Fröken Freda: "Förstår inte det hemska med oss mediala människor. Varför är det så hemskt att kunna ha föraningar om vad som hänt en person eller kommer att hända?" - Det som är hemskt, det är att det simmar omkring många fula fiskar i den här branschen som bara är ute efter en enda sak - och det är att tjäna pengar på andra människors sorg och utsatthet genom att påstå att de kan "prata" med deras döda familjemedlemmar. De säger att de kan sia om framtiden, eller bota dig från sjukdom med handpåläggning. En del är så giriga att de inte ens kan tala med en medmänniska i 30 min via telefon utan att sno 19 kr/min. En del medium vill att du betalar 200 kronor för ett e-mail svar. En del tar 100-200 kronor betalt för ett sms-svar. Det som är hemskt är alltså de penningkåta medium som pysslar med bedrägeri, vilket är brottsligt.
    Och då passar ni på att dra alla över en kam då?
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-02-26 22:25:45 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:15:25 följande: Det har jag heller aldrig påstått. Jag jämför bara era påstådda förmågor med andra precis lika absurda, otroliga och (om de är sanna!) fantastika förmågor och hur det vore skandal att hålla något sådant för sig själv i hemlighet. Ett bevis för era påståenden skulle förändra världen som vi idag känner till den, inser ni inte hur stor betydelse det skulle ha?
    Men det var ju en jädra mysko paralell också att dra!
Svar på tråden Tror du på medium?