TBS skrev 2009-03-21 21:39:46 följande:
Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:14:50 följande: Jag respekterar dig som människa och jag brinner för din rätt att uttrycka din tro och dina åsikter (även de korkade) Tron däremot kan bara vinna respekt och acceptans om den kan verifieras på något sätt. Hittills har ni (och alla andra som påstått sig besitta mediala förmågor)misslyckats med det. För att citera en klok man: "extraordinary claims require extraordinary evidens" (extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis)
Ärsch... man bör respektera människor för dem de är, inte för deras tro.
Låt oss säga att jag aldrig gjort en fluga förnär (säger nu inte att jag inte gjort det, har säkerligen sårat någon i mitt liv så se det som ett exempel) jag kanske är världens snällaste människa, ja kanske för snäll. Ja jag kanske rent av är skitsmart också.
Varför ska jag då inte respekteras för den JAG är? Varför ska man dömma hunden efter håren som du gör i denna tråden?
Hur tror du det skule se ut om du går in på religionsforumet och talar om för dem där att alla muslimer misshandlar sina fruar tex?
Jag vet visserligen att det jag just skrev inte är sant. Men det är ju faktiskt det du gör med oss som tror på medialitet. Du dömmer oss över håren och drar oss alla över en kam! Är det egentligen så olikt rasism tex? Där dömmer man också efter håren. Precis som du gjort hittills. Vi i denna tråden som tror på medialitet har fått glåpord och blivit dumförklarade av dig. Och ändå har du förmodligen aldrig träffat någon av oss som skrivit i denna tråden.