R Franklin skrev 2009-03-20 10:19:56 följande:
Fröken Freda skrev 2009-03-19 16:19:17 följande: Självklart tror jag inte att alla som anser sig vara mediala gör det till höger och vänster. Men det verkar lite märkligt att alla som spår (Mer eller mindre professionellt) skulle vara bluffar, medan de som sitter och trycker för sig själva hemma på kammaren är genuina, tycker inte du också det? Specificera frågorna igen eller peka på vilket inlägg du menar så lovar jag att svara på dem.
Jag hänger nog inte riktigt med på hur du menar där nu. Menar du att du tror att det finns de som verkligen kan spå på riktigt (alltså där det faktiskt funkar, tänk att det kan ju faktiskt funka.) eller hur menar du? Elle rmenar du helt enkelt att ingen, what so ever, kan ha en medial förmåga öht.
Jag säger inte att jag tror att alla kan spå som säger sig kunna det. Självklart vet jag också att det finns de som bara utger sig för att kunna det. Men eftersom jag själv blivit överbevisad i min egen tro så vet jag med egen erfarenhet att de finns människor som faktiskt har förmågan att se det som komma skall eller som har skett som inte kan synas på en person yttre.
De frågor jag ställde var följande:
1. Hur vet du att alla som är mediala får ut något av det?
2. Hur vet du att de är glada över sin medialitet?
3. Varför måste man vinna något på det?
4. Måste man spå folk bara för att man är medial?
Ganska övertydliga frågor enligt min mening så blir intressant att läsa dina svar om du förstod frågorna bättre nu när de är numrerade.