Inlägg från: R Franklin |Visa alla inlägg
  • R Franklin

Tror du på medium?

MammaLillfis skrev 2009-02-24 12:41:18 följande:

Det finns inte onda andar.
    Inte mediala människor heller.
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-24 20:15:02 följande:

För hundrade gången, jag känner inget behov av att bevisa något. Varken för dig eller någon annan, varför skulle jag ?
    Jag lovar, jag hoppar 15 meter i längd. Men varför skulle jag bevisa det för någon? Tja, kanske för att påståendet är helt meningslöst annars?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-02-24 22:22:07 följande:

Huruvida det är meningslöst är ju ändå inte upp till dig att avgöra utan i detta fallet Mammalillfis.
    Självklart är vilda, otroliga och absurda påståenden meningslösa tills dess de kan styrkas. Det är inte upp till någon att avgöra ut snarare en regel. Så antingen backar man upp sina påståenden eller håller man dem för sig själv (och därmed har de 0 värde i debatten).
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-25 10:46:05 följande:

Du är såpass stängd och icke öppen i sinnet att du är helt oförmögen att idag förstå mitt sätt att resonera, kanske kommer  en dag då du öppnar upp lite mer och då ska det bli spännade att prata med dig.
    Driver du med mig? Vilket är öppen sinnat? Att oavsett empiriska bevis, förklaringar eller resonemang tro på det man vill. Eller att ifrågasätta, undersöka och välja den (förnärvarande) troligaste förklaringen?
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-25 13:58:32 följande:

Nej jag driver inte med dig, är helt ärlig och menar på fullaste allvar mina ord. Man kan inte gå runt och kräva att folk ska bevisa allt. Om du skulle säga till mig att du är en bra förälder, ska jag då kräva evidens för det & ifrågasätta ? Nej du, fungerar du såhär även utanför de ockulta forumet tänker jag att du är en ganska ensam individ som mest sitter själv dåett umgänge med dig måste ta mycket energi om du ska ifrågasätta alla hela tiden. Det orkar människor sällan i längden med. Tro vad du vill, tyck vad du vill så gör jag detsamma.
    Förstår faktiskt inte vad dina ganska taffliga amatörprofileringar av mig som person har med saken att göra?

Men nog måste även du inse att det är en viss skillnad på påståendet "Jag är en bra förälder" eller "Jag kan tala med döda"?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-02-25 17:49:44 följande:

Missuppfattade jag dig nu eller menade du faktiskt att om jag säger att jag tror på medium tex för jag anser mig ha mediala förmågor så är det en regen att jag ska kunna bevisa det? Missuppfattade jag dig eller uppfattade jag ditt inlägg korrekt då?
    Du får säga att du tror på vad som helst. Men påstår du att du kan flyga, prata med döda eller kanske bota alla världens sjukdommar genom att svänga med knäna. Då får du också finna dig i att bli ifrågasatt, och naturligtvis ligger bevisbörda hos dig om du vill bli tagen på allvar.
  • R Franklin

Mysan59 skrev 2009-02-25 19:44:42 följande:

Ja jag tror på medium. Vet att det finns såna som bluffar också, tyvärr.
    Hur tycker du att man skall sålla ut de äkta emot de som bluffar?
  • R Franklin

MammaLillfis skrev 2009-02-26 08:52:08 följande:

Hellre får jag reda på att någon talar med döda än att någon är en dålig förälder.
    Absolut! Jag också, eftersom det skulle ju vara en revolution för vetenskapen! Men hur har du tänkt dig att någon skall få veta detta om nu alla självutnämnda medium tycker sig vara för fina för att verkligen visa sin förmåga (Förutom om de kan tjäna 19.80 i minuten på ett skumt betalnummer förstås)?

"Jag gör ingen amatörprofilering"

Kalla det för vad du vill, men dina kommentarer om mig som person och mitt ev umgänge känns rätt orelevant i sakfrågan (eller?).
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-02-26 20:15:25 följande:

Under mitt liv har jag aldrig stött på ett medium som säger sig kunna flyga eller tex bota sjukdomar som du nu tar upp här. Snarare säger de; är du sjuk, gå till läkaren!Vad jag sett har ingen här sagt något av det du tar upp i ditt inlägg.
    Det har jag heller aldrig påstått. Jag jämför bara era påstådda förmågor med andra precis lika absurda, otroliga och (om de är sanna!) fantastika förmågor och hur det vore skandal att hålla något sådant för sig själv i hemlighet. Ett bevis för era påståenden skulle förändra världen som vi idag känner till den, inser ni inte hur stor betydelse det skulle ha?
Svar på tråden Tror du på medium?