Inlägg från: R Franklin |Visa alla inlägg
  • R Franklin

Tror du på medium?

Fröken Freda skrev 2009-03-02 20:35:44 följande:

Ja det är en rätt stor skillnad att jämföra någon som säger sig kunna bota sjukdomar enbart med handkraft med någon som kan känna på sig hurdan en person är eller hur denne agerar etc.
    Rätta mig om jag har fel men att "prata" med andar är något annat än att "känna hurdan en person är eller agerar". Eller är ni plötligt inte mediala utan psykologer?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-03 17:32:08 följande:

Jag vet inte hur stora dina kunskaper är om tex spådomar men där handlar det om att få kontakt med den inre personen och inte med den yttre. Iaf för mig. På så vis kan ett medium förmedla mellan den medvetna personen och den undermedvetna personen. Men ja jag tror att människor på något vis kan få kontakt med andevärlden ja.
    Om du påstår att det är en inre eller yttre person är ointressant. Frågan är vad du kan få fram för information och om den informationen går att uppbringa på naturlig väg eller inte.
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 15:46:50 följande:

Inte alls ointressant om man ser till vilket ämne man talar om. Jag tar det svaret som att du inte riktigt vet hur det hela funkar.
    Nej i frågan om mediala kan få information om eller ifrån döda personer så är det faktiskt helt ointressant. Jag bryr mig inte heller om hur det fungerar, det jag fokuserar på är OM det fungerar, känns ANINGENS mer relevant faktiskt.
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 18:25:54 följande:

Tillägg på föregående inlägg. Om du anser att det vi precis tagit upp är ointressant så har du ingen direkt födjupad kunskap i ämnet och då borde du faktiskt fundera över om du är rätt person att diskutera detta ämne om hur medialitet faktiskt fungerar.
    Du tycker alltså inte att man först borde konstatera med säkerhet ATT det fungerar, innan man börjar spekulera i hur?!
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 23:09:32 följande:

Och varför måste man veta med säkerhet att det funkar?
    Därför att säljer man en tjänst man inte kan leverera så ägnar man sig åt bedrägeri!
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-04 23:09:32 följande:

Så det är ingen idé att komma med moralpredikning i ämnet åt mig iaf. min tro är redan bestämd och den kan du inte ändra på.
    Bra då kan vi konstatera en gång för alla att det inte är skeptikerna som är de trångsynta eller hur? (Det tycks annars vara den generella men felaktiga uppfattningen)
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-05 20:49:40 följande:

Varför får folk inte tro på medialitet och andevärlden utan att du ska ifrågasätta det? Vill gärna ha ett rakt svar på det för ärligt talat, varför stör det dig? Det påverkar er knappast bara för att någon tror på något annat än er? Eller har jag fel?
    Självklart får folk tro på vad de vill hemma på kammaren, men när de börja hävda sin tro som någon sanning eller utlova sina tjänster då är det inte längre ok utan belägg.

whatstheharm.net/psychics.html
  • R Franklin
    Mysan59 skrev 2009-03-05 22:00:25 följande:
    Visst finns det många som bluffar och utnyttjar svaga, ledsna och osäkra människor, men det innebär ju inte att det inte finns synska människor alls, som inte utnyttjar sin medmänniskor.
    Hur och vad tycker du att man skall göra för att hitta bluffarna som faktiskt livnär sig på att lura (i många fall svaga och utsatta människor)?
  • R Franklin

Fröken Freda skrev 2009-03-06 14:41:42 följande:

Det är väll ingen här som hävdar att sin tro är sanningen?
    Du menar att de som tar betalt för sina tjänster inte samtidigt säger att de faktiskt kan spå?
  • R Franklin
    Trynträ skrev 2009-03-06 23:00:48 följande:
    Det verkar ju inte spela nån roll om de ger exempel. Du tror ju ändå inte på dem. Eller vilka bevis vill du ha?
    Ja inte räcker en anekdot... sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring

Vad sägs om ett dubbelblindtest? Enkelt att sätta upp, tar lite tid i anspråk men likväl så vägrar de som påstår sig vara mediala konsekvent att genomföra sådana tester (med några ytterst få undantag (dessa misslyckas istället kapitalt i testerna)).
Svar på tråden Tror du på medium?