Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

R Franklin skrev 2009-03-06 06:09:05 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-05 20:49:40 följande: Självklart får folk tro på vad de vill hemma på kammaren, men när de börja hävda sin tro som någon sanning eller utlova sina tjänster då är det inte längre ok utan belägg. whatstheharm.net/psychics.html
    Det är väll ingen här som hävdar att sin tro är sanningen?
    ♥ Medial i väntan på plus ♥
  • Fröken Freda
    qattla skrev 2009-03-06 11:35:05 följande:
    Radium: Jag är inte någon troende, men dock måste jag ändå hävda att din sista fråga har ett uppenbart svar. I grund och botten så är det samma. Man sårar folk. Men jag tycker ändå skillnaden är VÄSENTLIG mellan att våldta ett litet barn och ge denna HIV och att lura (för det tror jag definitivt att de gör) någon med kristaller. Man har inte våldfört sig på NÅGON i det sistnämnda exemplet, och jag ser ingen skillnad mellan det och att tro att Gud ska bota mig från alla smärtor. Människor som går dit gör ett medvetet val och de människor som lurar folk med kristaller är lömska och oerhört okänsliga. Men jämför för fasen inte kristaller med att våldta ett litet barn!!!! Usch!
    Starkt medhåll!
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-06 12:26:33 följande:
    Hur kan du sitta och säga att det är tokigheter? Bara för att du inte kan se lite mer vidsynt på livet, så säger inte det att DU har rätt.
    Medhåll.
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-06 19:54:19 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 14:41:42 följande: Du menar att de som tar betalt för sina tjänster inte samtidigt säger att de faktiskt kan spå?
    Det där var inte ens ett relevant svar för frågan.
    Klistrar in frågan igen utifall att den behöver återkomma (vilket det verkar som).

Det är väll ingen här som hävdar att sin tro är sanningen?
  • Fröken Freda
    MammaLillfis skrev 2009-03-06 20:55:20 följande:
    I´m back. Fortfarande samma tugg om evidens ?
    Kul att du är tillbaka. :D
  • Fröken Freda
    AnnsoPannso skrev 2009-03-06 21:20:38 följande:
    Nja, är väl ganska skeptisk till mediala förmågor. Har aldrig varit med om något själv, men vem vet... Ni här i tråden som har mediala förmågor, hur yttrar sig dom? Om ni vill berätta.
    För mig ofta i känslor tankar som kommer upp. Man kan känna av känslor tankar i chakrana. Sen om man spår i tarot tex så får man ju hjälp på traven med symbolik/färg/nummer etc som man då tolkar.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:28:21 följande:
    De medium som tror sig ha övernaturliga förmågor är korkade men (ofta) harmlösa knasbollar. De som dessutom lurar av människor deras pengar (läs: tar emot pengar för sina tjänster) är avskyvärda lögnare som inte förtjänar annat än förakt
    Jaha så fick man ytterligare en diagnos: Korkad.
    Trångsynthet är dock ofta inget jag förknippar med goda personlighetsdrag så.
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-06 21:29:09 följande:
    Fast nu tycker jag att ditt inlägg var ganska korkat. (Första meningen)
    Sant det.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:29:50 följande:
    Är du möjligen synsk själv?
    Vad har det med saken att göra om Mysan är synsk eller inte? Det du skrev var ju rätt korkat ärligt talat.
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-06 21:32:08 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-06 21:30:43 följande: Det är inte trångsynt att inte tro på tomtar, enhörningar, spöken eller trolleri det är realistiskt.
    Jag kallar det trångsynt att tycka att alla mediala människor är korkade jo.
Svar på tråden Tror du på medium?