Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

Svar på #289
    Måhända får genomsnittssvensken 2-4 barn. Men det är ju inte det enda man får höra i en spådom. Ofta så får man flera olika former av information och vägledning och via den kan man avgöra hur sanningsenligt det är. Det kan ju finnas en mängd olika saker att ta ställning till.

Var för övrigt hos en kvinna och spådde mig i göteborg för ett antal år sedan. Hon talade om mycket för mig som sedan hände (jag kunde själv inte påverka det som hände så nej jag gjorde inte själv så att det blev så). Hon berättade även om en mycket tragisk händelse (ovanlig sådan) som ägt rum i mitt liv ett år senare. Hon berättade detaljerat. Allt stämde. Hon hade aldrig träffat mig och jag berättade inget själv för henne. Hon hade ingen möjlighet att kolla upp något i förhand.

Har även spått mig hos en isländs man som med samma detaljrikedom som ovan berättade om någon som skulle komma att hända mig och min familj (den ovanliga tragiska händelsen jag tidigare nämnde) och ja, det hände som sagt. Tyvärr.

En kompis till mig var och spådde sig hos en kvinna (som förövrigt spådde i kaffesump). Hon berättade mycket om hennes dåvarande pojkvän, saker som hänt och saker som skulle komma att hända. Allt stämde. Hon gav dessutom bokstäver ur hans namn, 4 av dem fanns i hans namn som var av 5 bokstäver. Han hade ett ovanligt namn med en "ovanlig" bokstav i. Hon hade ingen möjlighet att veta om vem min kompis var eller hur hon fungerade.

Jag tror inte att dessa människor har gissat med sådan oerhörd skicklighet faktiskt.
    Dessa gånger räckte för att jag skulle bli överbevisad eftersom infon var så oerhört detaljrik. Och dessutom från ovanliga händelser.
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda
    Svar på #295
    Ja det vore ju väldigt konstigt enligt mig som vet vad det hela handlade om och så.

Men eftersom man enligt tTBS kan förutsäga vad en människa äger/har etc beroende på dess utseende så har de personerna förmodligen varit j*vligt duktiga på just det, att se vad som händ någon bara genom att hälsa och sedan se =P *ironi*.
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda
    Svar på #297
    Och vad ska jag be om ursäkt för? Det är inte jag som kallat dig korkad. Tvärtom däremot.

Hur vet du att jag tror på spöken? Har jag nämnt det här någonstans? Jag har däremot nämnt att jag tror att människor har en gåva att faktiskt se saker som att kommer att hända. Vilket inte har med spöken att göra.

Det är just det jag syftat på i ett av mina tidigare inägg i tråden att ni inte kan skillja på folk och fä. Ni blandar ihop spöken med spådomar, vättar med medialitet, troll med spöken. Vice versa. Det skulle inte skada om många av er skeptiker faktiskt satte er in i vad som är vad innan ni öppnar foderluckan. 
    ♥ Love ♥
  • Fröken Freda

Jag inser att denna tråd kan fortgå en hel evighet, som vanligt. Jag accepterar att ni skeptiker inte har samma tro som jag och jag har själv stor respekt för det. Det är tråkigt att ni inte kan acceptera att andra inte har samma syn på livet som många andra. Att acceptera att andra har en annan tro visar på stor mognad, vilket ni tydligt visar att ni inte besitter någon öht.

♥ Gravid ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-17 13:59:19 följande:
     Frågan är så klart varför mediala i stort sett aldrig ställer upp på den typen av tester.
    Bara ett snabbt svar på din fråga som du redan fått besvarad hundra gånger om men inte verkar ta till dig: De har förmodligen inget behov av det!
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-17 16:29:09 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-17 15:07:18 följande: De har inget behov att särskilja sig ifrån alla "bluffmakare" som finns där ute? Vad är det för inställning emot sina klienter?
    Låt mig omformulera som jag så många gånger gjort redan!
    De kanske inte har behov av att bevisa för andra eftersom de kanske ändå inte drar vinning av sin förmåga! Förstod du bättre nu?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda

Tilllägg: Alla kanske inte spår folk vitt och brett bara för att de kan. Men så många gånger som folk svarat så så lär det väll knappast gå in denna gången.

♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-17 16:37:43 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-17 16:34:05 följande: Nej jag förstår fortfarande inte. Om jag säljer vatten på flaska och alla andra försäljare omkring mig enbart har luft i sina flaskor, borde jag då inte vara intresserad av att tala om detta för mina kunder (Alternativt gäster om jag nu bjuder istället för ta betalt) att de blir lurade hos de andra? Det gynnar väl knappast mig om folk går till de andra och får/köper luft i tron om att de skall få vatten och att de på kuppen blir missnöjda?
    Nej det är ju så svårt att förstå tydligen.
    Om man inte vinner någonting på att spå folk, varken pengar eller något annat, vad har man då för anledning till att bevisa något? Förklara gärna vaför man ska bevisa något som man kanske inte ens drar vinnig på. Ja tänk man kanske är medial men inte använder sin förmåga. Jag känner några sådana människor faktiskt och jag ser inte vad det är som är så hemskt med dem.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-17 19:57:01 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-17 16:41:43 följande: Varför spår man överhuvudtaget om det inte ger någonting?
    Man kanske kan ha en förmåga utan att dra vinning av det. Hur vet du att alla som är mediala får ut något av det? Hur vet du att de är glada över sin medialitet? Varför måste man vinna något på det? Måste man spå folk bara för att man är medial?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    gumtree skrev 2009-03-18 09:07:03 följande:
    Det som jag tycker är väldigt märkligt är att uppenbarligen ALLA som kan spå är av inställningen att det inte är nån mening med att bevisa att deras talanger är riktiga. Inte EN ENDA av dem tycker att det kunde vara för samhällets intresse att veta att denna förmåga finns på riktigt. Inte EN ENDA tycker att det kan vara en god insats att stärka de som fått kontakt med döda släktingar genom att visa att det går - och därmed skulle de slippa bli ifrågasatta och "hånade" av skeptiker som hävdar att de inte alls fått kontakt utan blivit lurade. Inte EN ENDA vill passa på att göra ovanstående och samtidigt tjäna en massa pengar (Randis miljon). Etc. Mycket märkligt. Inte en enda utstickare i gruppen mediala alltså.
    Och du har frågat alla mediala då antar jag? Vill påminna extra om att alla mediala människor inte skriver på fl-forumet. ;)
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?