-
Du går verkligen ner dig för varje inlägg du skriver. Jag bad om en personlig ursäkt då du kallat mig korkad. Vore jag korkad, eller bakom flötet som du valde att kalla det lite senare skulle jag inte sitta på en hög akademisk utb. Men det är väll du för stolt för att förstå.TBS skrev 2009-03-08 21:49:27 följande:Jag skulle kunna be om ursäkt för att jag kallade de som tror på spöken för korkade, men jag skulle inte mena det. Jag tycker verkligen att det är osmart att tro på sagoväsen. Jag ber uppriktigt om ursäkt om jag sårat något annat än din stolthet, jag vill verkligen inte göra dig ledsen. Men jag hoppas att du har så mycket självbevarelsedrift att du håller dig utanför den här typen av forum om du är så tunnhudad.
-
Tillägg:
Jag tog inte åt mig av din smutskastning. Jag håller däremot på principen att om man säger något sådant så ska man också vara människa nog att kunna be om ursäkt. Annars har man inte mycket förtroende för mig öht.
Som sagt. Principsak.
-
Snacka om att sjunka ännu lägre. Om jag nu är en korkad akademiker så vad är inte du då som inte ens kan säga de enkla orden: "Jag ber om ursäkt för att jag kallade dig korkad".TBS skrev 2009-03-08 21:58:17 följande:Fröken Freda skrev 2009-03-08 21:55:52 följande: Med risk för att starta ett paj-krig, men det är väl ingen kioskvältare att det finns korkade akademiker?! :)
Pajkastningen är det du själv som bidrar med förresten. Eftersom du är för stolt för att kunna säga förlåt. -
Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del.Trynträ skrev 2009-03-08 22:05:42 följande:R Franklin skrev 2009-03-08 21:29:29 följande: Wikipedia är ju en tillförlitlig källa. De där Edit fälten är intressanta. Hmm...Apropå vetenskapliga bevis.
Bra vetenskapligt bevis att dra upp en wikisida. :P
Jag hade aldrig tänkt på det själv om du inte tagit upp det Trynträ. =) -
Jo men visst vi kan väll tro på det också då. Men det innebär inte att du kommer att få ditt bevis. Ska du inte gå in i religionsforumet och berätta för alla där att de är korkade också? Så att du får ytterligare uppmärksamhet.TBS skrev 2009-03-08 22:16:02 följande:Jag har svårt att förstå att man kan välja att bli lurad för att "det är roligare så" Är inte sanningen viktigast? (Även om den inte är roligast) Varför isf stanna vid att tro på spöken? Varför inte tro på enhörningar? Älvor? Goda feer? Det måste väl bli ännu roligare
-
Wikipedia är inte en forskarbaserad webbsida och därmed punkt.Radium skrev 2009-03-09 15:46:20 följande:fröken freda "Hehe ja. Vem som helst kan skriva på wikipedia. Man behöver inteha någon form av utb för att skriva där så. Ja man kan till och med starta en egen wiki-sida så. Det säger väll en del." - Det går inte att skriva vad som helst. Det du skriver blir ju granskat av de andra medlemmarna och läsarna. Sedan får du läsa vilka källhänvisningar som gäller. Tex är det tex NASA, Livsmedelsverket, Jordbruksverket som texten är baserad på? Ju fler källhänvisningar, desto bättre. Brist på vetenskapteoretiskt kunnande och stort förakt mot kunskap och utbildning verkar vara en fördel om man vill prata med spöken, varför är det så?
Om ni ska ta fram forskarmaterial får ni ta fram avhandlingar från flera olika forskare som är av olika uppfattning för att man ska kunna lägga fram dem som bevis.
Och ärligt talat, jag skulle själv inte bry mig om att läsa dem då jag inte har tid för det under min utbildningstid så det skulle inte tjäna mycket till just nu. -
Ni skeptiker hänger på detta forumet varje dag. Men ändå så har ni inte lärt er att det är skillnad på att tro på vättar etc och att vara medial. Hur kan ni ha missat att det är två olika saker?
Tänker inte försvara min tro för er, jag behöver inte det, jag är tillräckligt stabil i den. Men jag blir rätt irriterad när jag ser att ni inte kan hålla isär äpplen och apelsiner.
Och ts. Jag väntar fortfarande på den där enkla ursäkten. Men jag antar att du inte är människa nog att klämma ur dig en ursäkt.
-
Svar på #279Nu var det inte det jag skrev. Jag tycker det r intressant att ni kan ha missat att ni pratar om två helt skilda ting. Alla mediala tror inte på vättar, troll etc. Alla som tror på vättar, troll etc tror inte mediala förmågor. En himla skillnad om du frågar mig.
-
Svar på #280Min förlåtelse? Du kallade mig korkad och därför bör du vara människa nog att be om förlåtelse. Men jag tar det som att du inte är tillräckligt mogen för att be om ursäkt.
-
Svar på #282Snicksnack! Skulle folk följa ett visst mönster bara för att de har en viss stil då? Det där är bullshit. Du kan ju försöka sätta en analys på någon på hur den personen är och sen fråga. Du lär bli överraskad över hur förutfattade meningar du förmodligen har.