Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

Mysan59 skrev 2009-03-20 20:58:53 följande:
    R Franklin skrev 2009-03-20 20:37:46 följande: Ja men nu börjar jag förstå varför det inte går att diskutera med dig, eftersom du förmodligen jämför ALLA som säger att dom är mediala, med det du sitter och läser. Du tror väl att vi går på allt som sägs, som vissa personer i artiklarna har gjort, men dom flesta gör inte det! Och dom jag känner skulle aldrig göra nåt liknande! Det finns folk som bluffar och försöker tjäna pengar inom alla områden! För då kan vi ju också se på hur vissa läkare beter sig: www.tv4.se/1.892050/2009/03/13/lakare_greps_r... marianova.com/users/prinsessanmalin/blog/kall... Om man nu ska hålla på och hårddra det. För dessa läkare är minst lika farliga...
    Tummen upp!
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-20 18:18:25 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-20 10:42:17 följande: Att svara något annat än NOLL på den frågan skulle innebära att allt jag tidigare skrivit vore lögn;)
    Uppfattar jag det rätt nu: Du har aldrig spått dig?
    Ändå sitter du här och snackar om det som om du visste allt om det. Intressant! Du har med andra ord NOLL erfarenheter i ämnet då också.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:32:31 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:31:12 följande: Det är därför jag frågar. Vill du vara snäll och svara?
    Frågan? Jag uppfattade ingen fråga i ditt senaste inlägg, jag citerar:
    Att svara något annat än NOLL på den frågan skulle innebära att allt jag tidigare skrivit vore lögn;)

Frågor påvisas med ett frågetecken efter en fråga och meningen är inte formulerad som en fråga. Var däremot jag som ställde en fråga till dig.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:34:38 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:31:12 följande: Frågan jag fick lyder: "Hur många gånger under hela ditt liv har du gått till en medial människa och spått dig?" Eftersom att jag inte tror på medialitet kan jag bara svara noll, även OM jag faktiskt har varit hos en spåtant
    Då har du enligt min mening inte tillräckligt med erfarenhet som ligger till grund för dina påståenden som du hittills lagt in i denna tråden.  Då tycker jag det är mycket intressant hur man kan vara så tvärsäker på allt som vederbörande skrivit i denna tråd.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:29:56 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:27:31 följande: Grundpelare? Talar du för världens samtliga medium nu? Varför skulle en medial människa inte samtidigt kunna vara elak eller psykiskt sjuk?
    Ska formulera mig tydligare.
    grundpelare i min tanke om det hela (innefattar de medium jag träffat, ej alla men det är relativt många för att jag ska anse att det är något som de flesta medium tar fasta på) kan liknas som motto. Och du vet förmodligen vad ett motto är?

Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa. Bara för att man är medial så innebär inte det att man inte är mänsklig.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:38:59 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:37:16 följande: Hur många spåtanter måste jag besöka innan jag kan anses ha grund för mina påståenden?
    Du kan ju börja med att skaffa dig egen erfarenhet innan du avfärdar folk och säger att alla mediala människor är fiffel och båg. Det är väll rätt så förståndigt att skaffa erfarenhet innan man avfärdar något?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:41:51 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:40:45 följande: Hur många mediala människor har du träffat då?
    Jag kan faktiskt inte räkna upp dem då jag inte räknar alla människor jag någon gång träffat så du får ha överseende med att du inte kommer att få något svar på den frågan.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 12:47:24 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:43:35 följande: Jag syftar på de som du känner så väl att du kan göra uttalanden om deras personlighet. Sedan skulle det vara spännande att höra ungefär hur många medium du träffat, totalt. Är det 10? 20? 30? 100? Någon hum borde du väl ändå ha, det är ju inte direkt "hur många brunetter du någonsin träffat" jag efterfrågar
    Din fråga är en uppskattningsfråga men jo jag har nog träffat 30-40 stycken och hur många jag känner är ca 10. Räcker det som svar till dig? Plus att jag själv har en medial förmåga.

Men att jämföra mig med dig är ju ganska lustigt då du inte ens varit och spått dig en gång som du tidigare skrivit. Vad har man då egentligen som ligger till grund för allt det du skrivit? Enligt mig ingenting.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 15:39:58 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:49:43 följande: 30 mediala människor har du träffat alla i Sverige? I så fall kan du väl inte påstå att "verkligt mediala" människor är särskilt sällsynta? Att själv gå till en spåtant gör varken till eller från i frågan, om hennes spådomar visar sig påhittade, säger det ju något om just henne men inte ett skvatt om resten av världens medium. Slutsatserna måste bygga på starkare grunder än så, jag anser att mina slutsatser gör det.
    När har jag påstått att verkligt mediala människor är sällsynta?

Huruvida frågan om man själv varit hos en spåtant är ju relevant. Och har man inte varit hos någon och spått sig så har man faktiskt ingen egen erfarenhet. Hävdar du annat? Eller vilken erfarenhet gundar du dina egna påståenden på?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 16:18:07 följande:
    I inlägg #371 skriver du: "En äkta medial människa gör inte en annan människa illa då en grundpelare inom medialitet är att vara mycket förlåtande och aldrig skada en annan människa!" Men i inlägg #382 skriver du: "Jag har aldrig hävdat att alla mediala är bra människor. Visst kan en medial människa vara lika sjuk som en annan människa" Hur hänger det ihop? Kan en ÄKTA medial människa vara ond och skada andra människor med vilje, eller inte? Om dom kan det och medialitet faktiskt existerar (som du säger) är det väl rimligt att anta att de brottslingar som orsakat dessa människors död faktiskt ÄR "äkta". Då faller teorin om att medium inte orsakar lidande med sina förmågor..
    Jag hålle rmed jag har nog varit lite graviditetsvirrig när jag skrivot det ena inlägget. Dock har ingen av de mediala människor jag träffat varit en elak människa men visst finns dem.

Man kan förövrigt inte jämföra de som är riktigt mediala (läs: de som verkligen kan se in i framtiden etc) med folk som mördat andra människor och sen skylla på sin medialitet. Det sistnämnda är ett brott! Inte en andlig vägledning som medialitet normalt sett används som.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?