Inlägg från: Fröken Freda |Visa alla inlägg
  • Fröken Freda

Tror du på medium?

TBS skrev 2009-03-21 16:20:56 följande:
    Jag har pratat med ett "medium", jag blev INTE imponerad. (Saidas son/barnbarn/systerson el nått likn.)
    Tyckte du skrev i ett annat inlägg att du inte blivit spådd men då missuppfattade jag väll (trots att jag frågade efteråt och fick bekräftat att jag fattat rätt). Intressant.

Förövrigt anser inte jag att Saida är ett direkt bra exempel. Jag har stött på flera som inte litat på henne och hennes intuition så vet ej om jag anser att du då träffat på rätt medium, för jag antar att hennes son/barnbarn what ever följer sin mors/farmors linje.

Man kanske faktiskt behöver ha träffat flera för att kunna säga sig ha erfarenhet inom ämnet.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 16:22:08 följande:
    Det här är riktat till Fröken Freda
    Det är väll ett diskussionforum sist jag tittade och eftersom det ärjust ett forum så är ALLA välkomna att svara på ALLA inlägg. Inte minst dina!
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 15:55:20 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 15:42:25 följande: Jag har ingen erfarenhet så till vida att jag inte vet hur proceduren går till (kollar dom fortfarande i kristallkulor?) Men jag kan dra slutsatser utifrån det jag faktiskt vet.. Tex: Medium är INTE till någon hjälp vid polisutredningar, försvinnanden etc. TROTS att de är flitiga på att höra av sig till polisen för att lämna "tips" så löser dom inte några mysterium. De kostar pengar istället för att spara pengar åt samhället i och med att alla "tips" som inte leder någonvart ska behandlas. Trots att många medium tjänar sitt levebröd på att spå människor, är dom inte intresserade av att få 1.000.000 dollar för att bevisa det dom kan i ett vetenskapligt test. Spådomarna är beroende av att den som blir spådd, själv är troende.
    ag har ingen egen erfarenhet huruvida medium hjälper polisutredare så jag tänker inte ta mig an det ämnet. Men du har tydligen en hel del erfarenhet... {#lang_emotions_wink}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    R Franklin skrev 2009-03-21 17:32:36 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 12:25:35 följande: Trots detta kan människor som uppträder som mentalister göra det både bättre och säkrare genom att använda trick och rackarknep. Se t.ex på Darren Brown eller varför inte svenske Henrik Fexeus... Är det inte aningens märkligt?
    Ja vad ska man säga. Du var inte med och ingen hade kunnat ta fram den faktan om mig som den ena kvinnan gjorde, enbart genom att se i sina kort. Själv gav jag inga ledtrådar och gick in med pokerface. Förklara gärna i detalj hur någon kan ta fram information om en annan människa som INGEN annan människa än i detta fallet jag, vet om.
    Jag skulle gärna vilja ha en mycket bra förklaring till detta.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    Trynträ skrev 2009-03-21 17:36:01 följande:
    Vad anser ni om hypnos och liknande? Det måste väl ändå också vara svårt att bevisa. Vad är det som säger att den hypnotiserade inte spelar med i hypnotisörens trick?
    Ja intressant fråga det där. {#lang_emotions_smile}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda

Ärligt talat så känner jag inte ens till den person du refererar till.
    Hur han väljer att arbeta vet jag inte och tänker därför inte lägga någon tyngd i att ta reda på det eller sätta mig in i det just nu.

Men eftersom jag med 150% säkerhet vet att den infon som mediumet gav mig om mig själv inte kunde ha läckt ut på något vis, what so ever, så vet jag att hon aldrig skulle kunnat gissa sig till den infon. Och det var mycket info som en sådan person du syftar till aldrig skulle kunna komma fram till på något vis annat än om jag berättat det själv för h*n.

Och om någon skeptker eller vetenskapsman eller vad du nu må vara nu skulle vilja förklara för mig i detalj hur denna spåkvinna kunde ta reda på info om mig som ingen annan än jag själv kunde veta om så snälla berätta gärna det. Jag vet dock att det inte finns något svar till det annat än att hon faktiskt var medial, det finns nämligen inga andra möjligheter i det här fallet.
    Sen får ni tycka vad ni vill om det men ni var inte med så.

♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda

Tillägg: Det finns inget magiskt knep att ta reda på den infon hon gav mig annat än att hon faktiskt var medial och kunde sin sak. Ni får gärna tro annat men det finns som sagt ingen möjlighet att hon kunde veta allt det hon sa om mig.

♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:11:57 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:05:10 följande: Det enda jag kan tänka mig att det inte "kan finnas någon annan förklaring, än att kvinnan hade övernaturliga krafter" vore väl om du varit med om något som INGEN någonsin i mänsklighetens historia varit med om tidigare. Som att din högra fot i själva verket är en klöv el likn. Är det så? I ärlighetens namn kan du ju inte VETA att hon "visste" allt hon sa, det finns en möjlighet att hon inte alls VISSTE, utan bara låtsades som att hon gjorde det (i vardagstal kallas det för att "ljuga") Är "övernaturligt" verkligen den rimligaste förklaringen till det du upplevde?
    Jag tänker inte berätta vadjag varit med om och vad hon berättade men jag kan säga att inte en chans i världen att hon kunde lista ut det. Det är ren bullshit att hon skulle kunna listat ut och priskat så rätt.

Nej inte övernaturlighet. Medialitet är enligt mig inget övernaturligt.

Som sagt inte en chans att hon kunde pricka så himla rätt med alla de detaljer hon tog upp. Faktum är att hon inte ens tittade på mig.

Kom med en korrekt förklaring, inte att hon gissat sig rätt utan en vettig seriös förklaring. Tyvärr så kan du inte det i mitt fall tbs då det inte finns en så vanlig förklaring som en gissning som du skulle önska TBS. Ibland är livet helt enkelt inte som man tror.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:30:35 följande:
    Oj vad jag känner igen det där, Fröken Freda! Träffade också en för länge sen som spådde mig och om hon bara gissade allt så träffsäkert som hon gjorde, ja då.... vet jag inte hur hon betedde sig. Hon tittade knappt på mig heller, la sina kort (vanliga spelkort) och bara talade om allt jag varit med om, från barndomen och framåt. Det går bara inte att gissa/läsa av, så perfekt, jag tror inte på det!
    Hon jag var hos hade med vanliga spelkort. Var det i gbg?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:36:51 följande:
    Bra jämförelse. Det är naturligtvis svårt att säga att peronen som hypnotiseras inte låtsas, men å andra sidan är det inte svårt att kontrollera hypnotisörens äkthet, låt ett antal oberoende testpersoner hypnotiseras. Simsalabim: bluffaren är avslöjad!
    Det där har ju iof gjort tidigare och man har ändå inte kunnat påvisa varken äkthet eller falskhet i de fallen jag stött på. Var dock väldigt länge sen och kommer ej ihåg vad dokumentärerna jag såg hette.

Så det där finns ju inte riktigt belägg för heller då. {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:39:53 följande:
    Att vi orkar vad då?
    Att ni orkar hålla på och försöka överbevisa folk att tro som nio trots att det hittills tagit er, hmm, 42 sidor (!) utan märkbart resultat kanske?
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 20:54:25 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:45:25 följande: Varför misslyckades testerna då?
    Som sagt det var mycket länge sedan jag såg de och minns faktiskt inte. Måste vara mer än 10 år sedan.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:02:17 följande:
    Tja vad ska jag säga, någonstans hittar ju även ni orken att försvara er tro. Varför skulle min ork tryta, men inte eran? Jag hyser inga större förhoppningar om att omvända de som debatterar för saken. Men kanske sitter någon därute och följer den här tråden. Om denne har funderingar på om medialitet existerar eller inte, känns det bra att kunna presentera hållbara argument för att det rör sig om människor som bluffar alt är så förvirrade att de TROR sig ha mediala förmågor. Jag betvivlar att de troende har "vunnit över" särskilt många tveksamma, till sin sida i just den här debatten. Alla ämnen som inte tål att synas och att testas spricker som troll i solsken (förlåt om jag förolämpade någon troll-vän) när de lyfts fram i ljuset av sunt förnuft. spådomar är ett skolexempel på ett sådant ämne.
    Du har inte heller några hållbara argument TBS så det där är ju bara något du anser av egen personlig tro.

Ja vi försvarar vår tro eftersom vi önskar att folk kunde acceptera oss som människor även om vi tror på något annat, istället för att kalla oss dumma och korkade etc. Är det så konstigt?

Jag är knappast ute efter att övertyga er om att det vi pratar om är det enda sanna. Däremot är jag ute efter att få respekt i min tro och acceptans. Men det kan ni inte ge mig och mina medtroende. Jo RFranklin har faktiskt förvånat mig lite. Men inte du.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    Mysan59 skrev 2009-03-21 20:54:34 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 20:46:34 följande: Ja Fröken Freda, du hann före mig, men visst menade jag ungefär så
    Hehe då hade jag tolkat dig alldeles riktigt då. {#lang_emotions_laughing}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:23:10 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:11:10 följande: Då kanske exemplet inte kan anses som ett särskilt bra argument?!
    Exakt vad jag anser om dina argument du hittills kommit med då. {#lang_emotions_wink}
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda
    TBS skrev 2009-03-21 21:39:46 följande:
    Fröken Freda skrev 2009-03-21 21:14:50 följande: Jag respekterar dig som människa och jag brinner för din rätt att uttrycka din tro och dina åsikter (även de korkade) Tron däremot kan bara vinna respekt och acceptans om den kan verifieras på något sätt. Hittills har ni (och alla andra som påstått sig besitta mediala förmågor)misslyckats med det. För att citera en klok man: "extraordinary claims require extraordinary evidens" (extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis)
    Ärsch... man bör respektera människor för dem de är, inte för deras tro.
    Låt oss säga att jag aldrig gjort en fluga förnär (säger nu inte att jag inte gjort det, har säkerligen sårat någon i mitt liv så se det som ett exempel) jag kanske är världens snällaste människa, ja kanske för snäll. Ja jag kanske rent av är skitsmart också.
    Varför ska jag då inte respekteras för den JAG är? Varför ska man dömma hunden efter håren som du gör i denna tråden?

Hur tror du det skule se ut om du går in på religionsforumet och talar om för dem där att alla muslimer misshandlar sina fruar tex?
    Jag vet visserligen att det jag just skrev inte är sant. Men det är ju faktiskt det du gör med oss som tror på medialitet. Du dömmer oss över håren och drar oss alla över en kam! Är det egentligen så olikt rasism tex? Där dömmer man också efter håren. Precis som du gjort hittills. Vi i denna tråden som tror på medialitet har fått glåpord och blivit dumförklarade av dig. Och ändå har du förmodligen aldrig träffat någon av oss som skrivit i denna tråden.
    ♥ BF 20 November 2009 ♥
  • Fröken Freda

Ja jag håller inte med TBS men orkar inte tjafsa om detta längre (har viktigare saker för mig) så lämnar härmed tråden.

♥ BF 20 November 2009 ♥
Svar på tråden Tror du på medium?