• Anonym (syrran)

min bror är bisexuell! :(

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(

• Svar på tråden min bror är bisexuell! :(
  • Anonym

Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:49:38 följande:

Jag är inte ledsen i det syftet att jag gråter och säger till min bror att jag är det. Det är mer att jag får en klump i magen. Men jag har sagt till honom att det inte spelar någon roll för han är ju ändå min bror
    Varför blev du jätteledsen när du fick höra rykten att han var bög om det inte spelar någon roll?
  • WhiskeyRiver

Var glad för att din bror träffat någon han trivs med! Alternativet är väl att du får en deprimerad bror som inte kan vara sig själv- ens med sin egen syster?

Kärlek kommer i alla former

• Anonym (syrran)

Jag blev mer chockad än ledsen. Det enda som snurrade i mitt huvud var att vi inte är uppfostrade så. Jag må vara dum i huvudet som tänker så.

• amomentlikethis
    Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:54:24 följande:
    Jag blev mer chockad än ledsen. Det enda som snurrade i mitt huvud var att vi inte är uppfostrade så. Jag må vara dum i huvudet som tänker så.
    det har inget med uppfostran att göra. är man bi/lebb/bög/hetro så är man!
    www.sweetandsexy.blogg.se/ Mamma åt Tim 061208 & Isabelle 081010
  • Anonym

Då får du berätta för dina föräldrar att det är helt naturligt.
  • Aikotakara

Varför mår du dåligt? Var istället glad för din brors skull att han har hittat någon han tycker om!

• Kimmis
    Svar på #13
    Ja, det må du vara.
    Fattar inte varför det måste vara en sån stor grej?!
    Det är homofober som du som gör att det blir såhär för dom som vågar komma ut.
    Mamma älskar sin Moa
  • Anonym (syrran)

Jag är inte homofob. Min bästa vännina är bisexuell men det har jag inga som helst problem med. Det är nog bara så att jag har sett den familjebild jag byggt upp med stora jular och massor av barn, falla ihop. Det är annorlunda när något sånt här finns inom familjen.

• Ablan

Visa att du accepterar honom och stödjer honom så kanske han vågar komma ut.

Vad man tycker om homosexuallitet eller hurvida man blir homo/hetro/bi har väldigt lite med uppfostran att göra, jag är uppfostrad till att vara homofob, men det fäste aldrig riktigt på mig så länge man är lycklig.

Hellre att min bror är ihop med en kille än att han är ensam och olycklig.

• Ablan
    Svar på #18
    Dn bror kanske gifter sig och skaffar barn med en kille? då är det väl ingen skillnad?
    Anonym (syrran) skrev 2009-02-26 00:10:55 följande:
    Jag är inte homofob. Min bästa vännina är bisexuell men det har jag inga som helst problem med. Det är nog bara så att jag har sett den familjebild jag byggt upp med stora jular och massor av barn, falla ihop. Det är annorlunda när något sånt här finns inom familjen.
Svar på tråden min bror är bisexuell! :(