• Anonym (syrran)

min bror är bisexuell! :(

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(

• Svar på tråden min bror är bisexuell! :(
  • vampyria2

Det viktigaste måste väl ändå vara att din bror är frisk, lycklig och har det bra?  Har så svårt att förstå hur man kan bli olycklig av en annans lycka.
    Såg att nån hade skrivit något om att bli faster, hmm hur vet man att han ens kan få barn finns massor av människor som inte kan bli det, sen är det ju så att i dagens samhälle så är det inte ovanligt att de som är homo/bi skaffar barn fast att de lever med nån av samma kön {#lang_emotions_dreamer}

• Clobberella
    leffeK skrev 2009-03-28 11:33:18 följande:
    Anonym (Vad gör det då??) skrev 2009-03-27 23:09:23 följande: Hon kanske vill bli faster en dag. Samt rent allmänt inte ha familjekänslan utstörd av abnorma jerry springer-konstellationer/avsteg från kärnfamiljsidealet.
    Det finns väl ingen garanti för att man vill eller kan föröka sig bara för att man råkar vara hetero?!

Mina föräldrar vill bli morföräldrar, men inte hjälper det dem att de har tre till synes heterosexuella barn. Någon familjekänsla har vi inte heller att skryta med.
  • leffeK

Dorian Ertymexx skrev 2009-03-28 11:40:06 följande:

Hon vill bli faster, jag vill ha världsfred... C'est la vie. Ehm, abnorma jerry springer-konstellationer? Jag hoppas du är ironisk...
    Så vad då? JAg förstår ju fortfarande t ex om du ogillar att du inte får världsfreden du vill ha.
  • Dorian Ertymexx
    leffeK skrev 2009-03-29 19:05:48 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-03-28 11:40:06 följande:
    Så vad då? JAg förstår ju fortfarande t ex om du ogillar att du inte får världsfreden du vill ha.
    Det var mer den där jerry springer-biten jag reagerade på.
  • LadyWillow
    leffeK skrev 2009-03-28 11:33:18 följande:
    Anonym (Vad gör det då??) skrev 2009-03-27 23:09:23 följande:
    Hon kanske vill bli faster en dag. Samt rent allmänt inte ha familjekänslan utstörd av abnorma jerry springer-konstellationer/avsteg från kärnfamiljsidealet.
    Newsflash, väldigt många homo och bisexuella skaffar barn idag.
  • Anonym (jani)

vi lever på 2000 talet kära vän.. är han bi, låt han va bi och låt dej glädjas av hans lycka om du älskar han...

• leffeK

Dorian Ertymexx skrev 2009-03-30 07:49:10 följande:

Det var mer den där jerry springer-biten jag reagerade på.
    Aha, okej. Jovisst, skall man vara liberal har man förstås inget emot familjeträffar som är en trasig talk show-härva av transvestiter, exmakar, halvsyskon etc, men kanske kan det vara så att man bara rent personligen har smak för något mer traditionellt :). Sedan kan man ju kalla människorna som har sådan smak för bakåtsträvare, nazister eller vad som helst, men de kommer alltid att finnas några av dem åtminstone.
  • Dorian Ertymexx
    leffeK skrev 2009-04-02 18:32:43 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2009-03-30 07:49:10 följande:
    Aha, okej. Jovisst, skall man vara liberal har man förstås inget emot familjeträffar som är en trasig talk show-härva av transvestiter, exmakar, halvsyskon etc, men kanske kan det vara så att man bara rent personligen har smak för något mer traditionellt :). Sedan kan man ju kalla människorna som har sådan smak för bakåtsträvare, nazister eller vad som helst, men de kommer alltid att finnas några av dem åtminstone.
    Mest en trist attityd... Men klart man får tycka vad man vill.
  • Anonym (avis)

Åh grattis. Jag önskar att min brorsa var gay, tänk vad shysst ifall han kunde dumpa den dumma bruden han är tillsammans med och skaffa en shysst skön kille istället. Gärna superfjollig. Åh jag vill!

Angående barn tror jag det inte är så svårt idag. Finns väl en massa gayfamiljer här på familjeliv, eller?

• Tvåtusennio

Själv är jag bi ock tycker att om det inte passar
    så behöver man inte vara nära mig.

Bara för att man är bi betyder inte att man tänder
    på allt av ens eget kön.

Jag har varit ihop både med tjejer ock killar o har
    en helt underbar karl nu som jag väntar barn med.

Att vara bi anser jag inte vara något fel faktis, inte
    heller om man är homosexuell.

Förstå att nån säger att du inte får träffa den du älskar,
    även fast det är ett som folk kallar "vanligt förhållande"
    mellan kvinna ock man.
    Nej urk , jämför "vanlig" kärlek med vad hjärtats röst
    verkligen säger.

Dessutom får man ju bredare utbud ;) Skämtosido
    Sen kan som tidigare sagt oxå många homosexuella
    par bilda familj i dagens läge. Så på så vis finns
    inga problem, killen är ju "bara" bi oxå. Andas.
    Han kanske träffar en tjej senare i livet , låt killen
    leva SITT liv ;)

Svar på tråden min bror är bisexuell! :(