• Anonym (syrran)

min bror är bisexuell! :(

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(

• Svar på tråden min bror är bisexuell! :(
  • Kimmis
    Anonym (syrran) skrev 2009-02-26 00:10:55 följande:
    Jag är inte homofob. Min bästa vännina är bisexuell men det har jag inga som helst problem med. Det är nog bara så att jag har sett den familjebild jag byggt upp med stora jular och massor av barn, falla ihop. Det är annorlunda när något sånt här finns inom familjen.
    Vilket skitsnack!
    Vem har sagt att två av samma kön inte kan få ett barn?
    Till och med min MORMOR tycker att det är helt lugnt att jag är snudd på homosexuell.
    INGEN i min släkt har haft några som helst negativa ord eller tankar att säga om det.
    Tycker att det är rent utsagt hemskt att du har lättare att acceptera din väns bisexualitet än din brors, det borde vara tvärt om.
    Mamma älskar sin Moa
  • Heahog

Men du. Alla är inte öppna ör bi & homosexualitet eller ens nära inpå en. Du behöver förmodligen lite tid att vänja dig, men att sen träffa dn brors kille & att se din bror må bra & vara kär, det kanske får dig att må bättre & försonas med allt detta?
    Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:54:24 följande:

Jag blev mer chockad än ledsen. Det enda som snurrade i mitt huvud var att vi inte är uppfostrade så. Jag må vara dum i huvudet som tänker så.
  • Heahog

Glöm inte att hon pratar utifrån vad hon känner. Är man chockad så är man.

Kimmis skrev 2009-02-26 00:16:58 följande:
    Vilket skitsnack! Vem har sagt att två av samma kön inte kan få ett barn? Till och med min MORMOR tycker att det är helt lugnt att jag är snudd på homosexuell. INGEN i min släkt har haft några som helst negativa ord eller tankar att säga om det. Tycker att det är rent utsagt hemskt att du har lättare att acceptera din väns bisexualitet än din brors, det borde vara tvärt om.
  • Anonym (syrran)

de är inte skitsnack det är vad jag tycker, och om du har problem med det behöver du inte kommentera i den här tråden. Bara för att din familj accepterar homosexualitet betyder det inte att min är.

Varför borde det vara svårare att acceptera en väns bisexualitet?

• Kimmis
    Anonym (syrran) skrev 2009-02-26 00:20:10 följande:
    de är inte skitsnack det är vad jag tycker, och om du har problem med det behöver du inte kommentera i den här tråden. Bara för att din familj accepterar homosexualitet betyder det inte att min är. Varför borde det vara svårare att acceptera en väns bisexualitet?
    För att blod är tjockare än vatten!
    Det är ju precis det jag menar med att det ärsåna som du som gör att det blir såhär för dom som vågar komma ut.
    Tror att din bror har tillräckligt mycket att tänka på som det är, det sista han behöver är nog en syster som inte kan acceptera att han är bisexuell.
    Mamma älskar sin Moa
  • Anonym (syrran)

Jag och min bror har varit som katt och råtta i alla år, alla sa att det skulle gå över när vi inte bodde i samma hud längre men det gav sig inte. Vi kan fortfarande inte sitta vid samma matbord utan att tjafsa, jag känner att det finns mer blod till min kompis eftersom jag kännt henne så länge jag kan minnas.

• Kimmis

Ja det var ju trist att höra, att du har så dålig relation till din bror.
    Ännu tristare är väl att detta knappast kommer att göra saken bättre.

Mamma älskar sin Moa
  • Anonym

Bara läst ts.

Varför blir man ledsen över sitt syskons sexualitet? Om ens syskon är hetero, homo eller bi är väl lika relevant som om de tycker om smörgåsgurka eller inte?

• magplask
    Svar på #26
    jag kan förstå om du är chockad.. men jag tycker att du ska försöka vara mer öppensinnad för det här!
    du kommer att vänja dig vid tanken (och synen!) att han har en pojkvän, förmodligen kommer du att kunna se lyckan i hans ögon när han ser på sin pojkvän.. hoppas du då kan glädjas med honom och glömma att det kanske inte blev som du trott från början.

men att han är bisexuell innebär ju inte att han inte kommer att få en massa barn, oavsett om han lever med en kille eller en tjej. hade du blivit lika besviken om han helt sonika inte vill ha barn? det finns ju såna också :) eller om han inte KAN få barn pga taskiga simmare?
    annars får väl du själv skaffa ett fotbollslag om det är så viktigt med massa barn.
  • Anonym

Du kanske är avundsjuk? Kanske är du singel och din brorsa har hittat värsta snygga?

Svar på tråden min bror är bisexuell! :(