• Anonym (syrran)

min bror är bisexuell! :(

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(

• Svar på tråden min bror är bisexuell! :(
  • toppzen

Så länge han är lycklig och mår bra har väl du inget att må dåligt över?!

• MissOsbourne

Jag har väldigt svårt för att FÖRSTÅ problemet då det inte EXISTERAR något problem.Vad spelar det för roll? Min syrra får gifta sig med en gullviva om hon vill bara den gör henne lycklig.Tänk på din bror istället som får leva och kämpa mot andras fördomar VARJE DAG.Det minsta man kan begära är väl ändå att ens egen familj finns där för en?....Han ska inte ens behöva försvara sin sexuella läggning och definitivt inte inför dig.

• Anonym (OHOY)

Men hallå i tråden! Vissa tar längre tid på sig att acceptera bi/homo i sin närhet.
    Sluta hacka så på henne, hon måste ju få tid att smälta allt.

Till TS; klarar du inte av att smälta det så bör du dock hålla det för dig själv. Han är bi och glad, då ska du också vara glad.

• Maxisoffan

Jag förstår inte problemet? Din bror är väl lycklig nu eller?! Är inte det det viktigaste???

• Burlesque

Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:44:45 följande:

Jag fick ett tag sedan höra rykten att min storebror var bög och blev jätteledsen. Jag frågade honom men han sa att han inte är bög men är bisexuell, han tror inte på att man blir kär i könet. Vilket egentligen är ganska sunt tänkande. Men någonstans på vägen inbillade jag väl mig själv att det är en tjej han kommer falla för ändå. Och nu har han träffat en kille, som är ett år yngre än mig och jag mår så dåligt :(
    Att vara bisexuell är inget "sunt tänkande", ingen människa KAN styra över sin sexualitet, vare sig man vill eller inte, lika lite som du kan styra över hur lång du är, hur grov benstomme du har eller vilken din naturliga hårfärg är. Man kan försöka förneka det, visstvisst...
    En sak, som jag såg du skrivit till en annan i tråden, var att du inte kände att du kunde prata med någon, om din brors sexuella läggning. Vilket får mig att undra; VAD är det med hans sexuella läggning, som får dig att känna dig på det viset, att du behöver ventilera det med en tredje part?

Slutligen, ett synnerligen klokt citat från Brian Molko, sångare i Placebo; "I don't believe in the categorisation of desire, why we have to choose these tags for ourselves. I'd say that sexuality is very fluid and I think it changes from month to month. The way that I feel certainly does. If I were to put any kind of tag on it I'd just say that I was Sexual."
  • LiVM

Din bror kommer alltid vara din bror vare sig han är med en tjej eller kille..kan kanske vara svårt till en början att acceptera detta men det är hans val och det får man nog respektera..var glad för hans skull..han har hittat nån han tycker om

Leo är mitt hjärta Leo är mitt allt!
  • Barn nr2

Jag tycker att du skall vara lycklig att din bror har hittat någon han tycker om och som gör honom lycklig. Vad spelar det för roll om det är en kvinna eller en man. Ta och var glad för honom istället. Han är ju fortfarande samma person som han alltid varit, så om du älskade honom innan så älskar du honom fortfarande.

• xxmeyaxx

Jag förstår verkligen inte vart problemet ligger. Så länge han är lycklig så spelar det väl ingen roll vad hans sexualitet är. Hellre att han lever tillsammans med en man som älskar honom, än en kvinna, som han egentligen hatar, men lever ihop med bara för de ev. barnens skull..

« Feel the magic of Meya »
  • Anonym

Som nån skrev.... Huvudsaken är väl att han är frisk, lycklig och mår bra.

Det är väl skitsamma vem eller vilket kön han är kär i.

• Cerasus

Anonym (syrran) skrev 2009-02-25 23:44:45 följande:

Exakt vad är det som får dig att må dåligt?
Svar på tråden min bror är bisexuell! :(