Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet skrev 2009-05-12 20:52:55 följande:
    ja det säga att norge och grekland har jättebra låtar i år.jisses vad fort denna dag gick.imorgon ska vi vara på tösens skola som ska har nått jippo i varje klass.hoppas vädret blir bra imorgonframöver får vi ta en grillkväll tillsammans,eller vad säger ni tjejer?
    Låter trevligt tycker jag
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Firstandhappy skrev 2009-05-12 21:19:10 följande:
    humanistiska eller humana..
    Tack, så var det ja
    humlans mamma skrev 2009-05-12 21:13:52 följande:
    *tittar in*... Verkar vara en trevlig tråd detta... Är tillbaka på FL efter två års uppehåll. Många linköpingsmammor, någon som ska ha barn i augusti?
    Välkommen hit
    Jag tror att jag vet vem du är. Tror att du var med i en annan fl fika tråd när våra stora barn var bebisar o när vi var gravida. Kan det stämma?
    humlans mamma skrev 2009-05-12 21:35:14 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-12 21:25:24 följande: Jo det stämmer... .. Är det många av de gamla kvar?
    Nej, ingen av dem som var med då för flera år sen är här i denna tråd. Har inte så mycket kontakt med nån av dem, förutom några få, men vi hinner tyvärr inte träffas så ofta längre då de jobbar o så nu, men vi hann vara mammalediga med våra nummer två en liten stund tillsammans iaf innan de började jobba igen.

Vi har haft en toppendag idag med trevliga vänner
    Hallon o lakritskakan var väldigt uppskattad

dinana skrev 2009-05-13 14:27:12 följande:
    Nu är jag hemma igen, blev ingen vändning då de inte vågade sig på det. Så nu skall man istället gå och vänta på kejsarsnitt i Norrköping. Kunde knappt sova i natt för var så nervös inför idag. Kan jag somna säkert fem gånger på sjukhuset när jag låg å vänta på provsvar... så trötter var jag. Men skönt att få sova lite i alla fall. På ett sätt är jag lättad, fast ändå inte. Hade ju hoppats på vaginalt, men nu vet jag inte riktigt hur det blir. Skall tillbaka på fredag morgon och göra nytt CTG. Men jag hinner nog med en fika i Skäggetorp efteråt.
    Men skönt ändå väl att bebis kan ligga där inne ett tag till?
    Blir det inte sämre så blir det snitt då en vecka innan bf.

Klart din sambo måste följa med! Ni får skaffa barnvakt till Molly så han kan vara med under snittet. Min sambo var med hela tiden under båda snitten o sen får männen sova där den första natten, så min sambo var med mig hela tiden o sov med mig första natten, sen var han hela dagarna där o sov hemma hos min mamma som bor typ 10 min ifrån sjukhuset.
    Man brukar få vara där jättetidigt på morgonen, vi fick vara där kl. 6 båda ggr. Då får man först ligga med ctg kurva o sen fixar de o donar massor med en. Runt 7.30 fick vi åka upp till op o Leo är född 8.39 o Vincent 8.29.
    dinana skrev 2009-05-13 15:35:37 följande:
    Hehe, det kommer garanterat att gå hem. Fast jag tycker det är lite läskigt med de där däckgungorna ännu, så det blir babygungan ett tag till framöver... Hon är 2½ år den 16e juni.
    Vincent sitter i däckgungan här ute på gården, han älskar den
    dinana skrev 2009-05-13 15:39:58 följande:
    Aha. där ser man. Hur länge låg ni inne ungefär. Vi har ju liksom ingen släkt på nära håll så barnvakt blir ju lite svårt att fixa, men vi får väl be farmor och farfar att ta Molly då (bor i Rimforsa.. sen kanske mormor å morfar ställer upp också även om de bor 25 mil bort.. morfar ställer nog upp i alla fall, för han vill ju alltid vara på plats när det gäller barnbarn).
    Med Leo låg vi inne 4 nätter (men det berodde på att jag fick nån släng av magsjuka så vi fick stanna kvar ett dygn för observation). Med Vincent låg vi inne 3 nätter, han hade lite lågt blodsocker o var lite gul så de ville ha oss kvar lite så de kunde hålla koll på honom, dessutom ville jag att amningen skulle funka lite iaf innan vi åkte hem (nu hjälpte ju det inte ändå iofs).
    Men mår både mamman o bebisen bra så tror jag att man kan få åka hem efter en natt. Men en natt måste man iaf stanna när man är snittad, eftersom bedövningen sitter i så pass länge. De la bedövningen på mig vid 8 på morgonen o den släppte på em nångång, kanske runt 13-14 tiden. Sen har man ju kateter o den tar de bort morgonen efter.
    dinana skrev 2009-05-13 15:54:06 följande:
    Ja de är ju toppen, men det känns som de skall trilla ur dem när de får fart...
    Ja, alltså han sitter där nere på däcket, inte det däcket som är högst upp, sen har han ju iofs väldigt lite fart oxå
    dinana skrev 2009-05-13 16:11:48 följande:
    Ah, okej.. får hoppas att att inte värdena sticker iväg alltför snart så kanske man kanske man inte behöver ligga inne så länge som man gjorde sist då. Undrar om det räknas som planerat snitt nu även om man inte har fått någon tid ännu.
    Ja, för blir bebisen fullgången så behöver ni ju inte ligga på neo eller nåt alls.
    När det är planerat snitt så behöver mamman inte ligga på uppvaket o bebisen behöver inte ligga på neo. Så både mamma o bebis är tillsammans hela tiden på BB.

Jag tror att i en del fall så kan man få datum till planerat snitt bara 1-2 veckor innan.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!