• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-03-13 21:07:35 följande:
    Nä! Nu ska jag nog ha lite sex med min man och sen somna! En perfekt fredagskväll med andra ord! :D
    ursch då sånt sysslar vi inte med här hemma
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:14:28 följande:
    Ja, det är ju det man helst vill såklart. Fast snitt ÄR faktiskt inte så farligt som många tror. Jag hör massor som säger att de är snitträdda, men det är lika häftigt mysigt som vaginal förlossning, om det är planerat snitt vill säga. Blir det akut så är det ju inte så kul.
    Ne asså ja va inne på att försöka få ett planetat välldigt länge men har kommit över det på nåt sätt... förut kunde ja ju inte se en förlossning eller äns prata om det utan att bara skaka å gråta men av nån anledning så är det som bortblåst... Ja hela grejen att få barn måste ju va skithäftig, vilken väg ungen än tar

ja akutsnitt hoppas man ju på att slippa... dessutom vill ja faktist bada i sommar
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Jen nifer skrev 2009-03-13 21:12:41 följande:
    Kan ju pressentera mig lite snabbt.Heter Jennifer, bor med min sambo Martin iof utanför Linköping. Närmare bestämt i Mantorp. Vi väntar vårat andra barn till September, har en dotter på 2 år :) Går för övrigt på Storken även denna gång.Vore ju kul att lära känna lite nya människor, så ska kika in på era sidor och försöka hänga på lite här :D
    Ja har sätt dig förr, måste va i nån av alla gravidtrådar eller nåt sånt..
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

det va ju en som höll på att föda när vi va uppe på förlossningen en kväll häromveckan... när vi gick förbi i koridoren så skrek det Aj Aj Aj det gör OOOnt innefrån ett rum å mannen bara skratta åt min min å sa "ja så e det"

när vi fick komma in på ett rum å va själva så fråga han om ja tyckte det va läskigt å höra henne å ja sa då att... "det va inte att hon skrek att det gjorde ont ja hade reagerat på utan att det hördess så jävla tydligt ut i korridoren som ja reagera på"

Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:46:47 följande:
    Varför skulle du inte kunna bada om du fick snitt?
    inte förens det är helt läkt, har ju bara sätt hur min mans snitt sett ut å det va ju inte tillrekligt läkt för bad på 1,5-2 mån å då läkte det jättefint...

(asså hans snitt från opertionen men det är lika stort som vid ett kejsarsnitt)
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:46:47 följande:
    Varför skulle du inte kunna bada om du fick snitt?
    ja är ju en riktigt säl på sommaren å badar både sjö å hav så mycket det bara går..
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 21:54:28 följande:
    Fast så lång tid ska det inte ta. Mitt sår var läkt på typ en vecka helt o hållet. Egentligen är det ju det direkt efter eftersom de syr igen det, sen är man lite blåslagen ett tag, men inget annat. Det enda som ska hindra är ju avslaget fast det får man ju vid vaginal förlossning oxå.
    att det kan skilja så mycket mellan två snitt som båda är gjorda i magen, mannen syddes ju självklart med ihop...
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:03:27 följande:
    Kanske inte nu när du har fött vaginalt, men om du inte hade det så tror jag nog att du hade sett det som fantastiskt. Jag var som hög på droger nästan för det är så häftigt.För mig skulle det inte kännas bra att föda vaginalt, om jag inte hade haft mina tråkiga erfarenheter så hade jag självklart velat föda vaginalt, fast i mitt fall hade det ändå inte gått eftersom mitt bäcken är för trångt, alltid är det nåt Det är samma som amning. Jag kunde inte amma o gjorde inte så stor sak av det, det var alla andra som la sig i o sa sitt o då blev jag ledsen o sårad, men för min del så gjorde det inte så mycket att inte amningen funkade, visst hade jag velat amma, men tyckte att det var huvudsaken att barnen fick mat ordentligt.Likadant med snitt, visst hade det varit mysigt att föda vaginalt, men huvudsaken att barnen kom ut friska o att jag mådde bra psykiskt.Kejsarsnitt o amning är känsliga ämnen för mig, märks det
    Jag tycker det är viktigt att man får göra på det sätt som känns bäst för en själv

å nu när jag kommit över min skräck så ser har ja ju ingen anledning/orsak till att inte föda vaginalt eller iallafall försöka...

Sen har ju alla olika uppfattning om det mästa å många har ju en bild framförsig hur man vill ha det osv men det är ju ingenting som garanterar att det blir som man vill.

Jag vill amma å självklart ska ja försöka men kommer inte det funka så kommer ja inte låta det förstöra för det viktiga är ju som sagt att mamma och barn mår bra och är glada.
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:10:44 följande:
    Självklart O självklart ska du föda vaginalt, det är jättebra att du har kommit över din rädsla
    Ja det känns rätt skönt faktist, vet inte vart skräcken tog vägen men helt plötsligt så va den borta... Nu försöker ja bara förbereda mig... så gått det går för nånting man inte har en aaning om hur det kommer bli.. å läser om smärtlindringar å olika metoder, men blir inte så mycket klokare för det..

har föräldrautbildnign nästa månad å då får man väll veta lite mer.. trist bara att mannen inte kan följa med för det är så jädra tidigt på morgonen när han gått å lagt sig precis, för vi går ju på allting som har med graviditeten ihop annars... han kan bara följa med på mitten träffen av tre
    Åh vad jag längtar
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-13 22:19:03 följande:
    Föräldrarutbildningen är enligt mig väldigt överskattad. Men beror nog på vilken grupp man hamnar i. I våran grupp så var jag yngst, alla andra var typ 30 o uppåt, hade bra jobb o vi hade inget gemensamt, visst, de var jättetrevliga allihopa, men hade ju varit kul om man hade nån som kunde fortsätta umgås med efteråt.Vi fick inte lära oss så mycket heller på de där träffarna, fick mest sitta o diskutera i små grupper, killarna för sig o tjejerna för sig.Vi hade tiderna på eftermiddagarna.
    Det är ju värt att ge det en chans, vissa hittar ju folk som dom fortsätter träffa, andra gör det inte...
    våra träffar är 8.30-11 å då sussar mannen som godast... å det är ju den tiden ja är som tröttast me men men...
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!