• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

thelifesaviour skrev 2009-04-10 12:38:21 följande:
    Ja, mig spelar det ingen roll, jag har erbjudit mitt hem. Men är det ingen som har lust så tänker jag inte tvinga hit någon. :D
    Jag och Becca kommer gärna iaf!
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-04-11 19:53:29 följande:
    ni med facebook.kan man söka på personnr?hittar bara att man kan söka på namn och mailadress
    Nej, eftersom det inte syns om man inte vill det så kan man såklart inte söka på det. Vill du söka med ffodelsedata får du gå in på ratsit.se (eller motsvarande) eller ringa skatteverket
  • Mizzz
    Familjetrollet skrev 2009-04-12 08:44:59 följande:
    synd. skulle vara skoj att hitta lite gamla vänner.men det är kanske fler som inte använder sina gamla efternamn/riktiga efternamn vad ska ni hitta på idag?här ska vi åka och fira makens stora son som fyller 26 år idag
    Men om du kan personnummer så kan du ju kolla vad de heter nu för tiden, som sagt, bara att kolla på ratist (såvida de bor i Sverige)..
  • Mizzz

Vilken underbar dag vi har haft!

Vi var flera timmar ute vid Bergs slussar, grilla korv och kollade på fåglar i vattnet. Linus stortrivdes! Efter det tog vi oss in till stan och åt var sin glass från Bosses. Sen bar det hemmåt till lite sandlådelek/fotboll och leksaksgräsklippning.

Kan det bli bättre?

• Mizzz
    Skorpan08 skrev 2009-04-15 12:07:57 följande:
    Hej svejs! Igår var vi till Bp i Nrkpg och köpte en ny vagn till Elin. Jag klara ju inte att köra den stora Brion längre, det gör så ont i fogarna. Så nästa vecka säljer vi Brion!
    Måste bara fråga:

Vi har en precis sån vagn men är inte alls nöjda. Vår är väldigt svår att styra när barnet sitter i (verkar som om vikten hamnar på framhjulen och därav så roterar de inte som de ska)... Är det samma med er eller kan det vara så att vår vagn har något fel?
  • Mizzz
    Skorpan08 skrev 2009-04-15 12:12:35 följande:
    Har inte hunnit köra den så myckeet med Elin i ännu men jag har inte märkt att den skulle vara svårstyrd.
    Du får återkomma då!
    Hoppas att det bara är vår vagn.
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 13:13:46 följande:
    Det har jag aldrig hört av mina vänner som cyklar med sina barn. Det blåser ju i vagnen också ibland i så fall... Som Becka skrev så tror jag mer på att de kan cykla med när de sitter stadigt och är starka i kropp och nacke.
    Det kommer av att dykreflexen (den som gör att små barn inte kan drukna, dvs dö av att få vatten i lungor. Man använder sig av det på bla babysim, man blåser i ansiktet innan barnet ska "dyka". Även vuxna kan regarea med att "dra efter andan" när det kommer en kraftig plötslig vindpust mot ansiktet.
    Men jag tvivlar på att det skulle göra att man inte kan cykla med dom.
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-04-15 19:06:07 följande:
    Jo det är jag väl medveten om. Men jag menade att jag aldrig hört om det när nån har cyklat med sitt barn.
    Nej precis, det jag säga oxå ju Ville bara klargöra för de som inte visste varför BVC antagligen kan ha sagt så...
  • Mizzz

Jag kanske dyker upp ett tåg oxå, mellan 3 och 4, har nån timme att göra av med då :)

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-15 22:13:56 följande:

Vad skoj Sen var det väl vid halv fem som ni skulle iväg?
    Ja, precis. Men jag ska lämna linus md barnvakten en stund innan. :)
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!