• Mizzz

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 22:57:30 följande:

Ja, fy så otäckt! Jag sa ju att jag skulle ha stannat tills din taxi kom oxå, men det ville du inte lyssna på dummer
    Nej, blir kanske lite för "tuff" när jag är full..

btw, kunde jag sova hemma hos din mamma efter otten?
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-29 23:01:40 följande:

Ja, det går jättebra sa mamma
    Va bra!

Nej nu ska jag sova.. Imorrn åker vi iväg till k-holm tidigt på morgonen för att min bror ska byta bakhjulslager på vår bil, sen bär det av mot sthlm..
    1 Maj ska jag ut och skratta lite åt kommunisterna
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-05-04 16:46:50 följande:
    god morgon igen... Ja klöks är samma som att få kväljningar, kan nog vara ett öschötskt uttryck men hörde det första gången i Västergötland faktiskt.. Sanna. Tack gumman. Mår lite bättre nu, vi sov i över 3 timmar jag o wille som för den delen börjar bli bättre med, får behålla lite vätska o intresserr sig för mat igen (håller tummarna). Jenny, har en superbra husmorstips-bok som jag ska kolla i... tydligen ska även några persiljekvistar hjälpa för att hålla dom borta..
    Jag har faktisk aldrig hör någon säga "klöks", bara sett det här på familjeliv, och så är jag född och uppvuxen i norrköping
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 18:58:27 följande:
    Mina föräldrar är norrlänningar och vi har då alltid sagt "hulka". Klöka är ett rätt nytt ord för mig.
    hmm, hulka är ju det man gör när man kräks, iaf här
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 19:14:08 följande:
    Jag säger hulka även när det är "klöks", men då är det mer som torrhulkningar liksom. ;)
    Ja, alltså, hulka är ju kvälvningen man får när man kräks, men det innefattar att det kommer ut något..

Tänkt vad olika det kan vara
  • Mizzz
    Firstandhappy skrev 2009-05-04 19:17:24 följande:
    tvärt emot för mig, aldrig sett det på FL... trevligt att se dig förresten!! va ett tag sen, hoppas allt är bra..

ja, jag är här och läser nästan varje dag, men hinner inte alltid kommentera..
  • Mizzz
    Kom på just att det är typ 2 månader kvar till bröllop, sen blir det bebisverkstad här oxå!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-04 20:48:04 följande:

Härligt gumman! Önskar att jag kunde följas åt som vi sagt Men får vänta till nästa sommar.
    Man vet aldrig, kanske tar ett bra tag innan det blir något..
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-04 21:24:31 följande:

Ja, det är ju iofs sant. Hur ska vi göra på lördag? Min mamma är här nu o undrade hur vi ska göra på lördag när vi kommer o så.
    Hmm, vet inte. Jag ska ju ut på fredagen oxå, men ska ta det så lungt jag kan... Så vi kanske kan åka tid kring 12-13? Så hinner vi en sväng på stan oxå :)
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-04 21:56:33 följande:

Jag kommer nog att ta pendeln till Linghem i sommar innan sambon får semester o bada där, där är det jättefint o barnvänligt. Du får gärna hänga med nån gång
    Jag hänger gärna med! Om jag har tid
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!