Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-10 10:25:35 följande:
    Ha en jättetrevlig fika ni som ska träffas. Själv ska jag lägga mig en stund nu när Elin sover. Har inte sovit en blund i natt pga foglossningen, kunde bara inte hitta en ställning som funkade. Men maken ska åka och köpa ett nytt fårskinn till mig sedan. Hade ett när jag väntade Elin och det var det enda som gav lite lindring.
    sänder dig styrkekramar.hoppas allt är bra med er förövrigt
    här ska jag ta och fixa lite och se vad som ska behållas eller slängas.
  • Familjetrollet

ni får ha en trevlig fika.hoppas jag kan hänga med på fika framöver

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-10 14:20:21 följande:
    Ja precis... fast det är några finullsfår och de kan få upp till 3-4 stycken i värsta fall. Men fem liksom.. fast pappa sa att han var osäker på om de skulle överleva dagen. Tackan kunde knappt ställa sig upp... vart helt slutkörd efter "barnafödandet". Så pappa ringde grannen och bad honom komma över och hjälpa till och nappa lammungarna.
    stackas mamma hon får mycket att göra om alla fem överlever
    Skorpan08 skrev 2009-03-10 13:48:56 följande:
    Köp ett fårkinn och sov på. Det hjälpte mig när jag väntade Elin. Nu har jag fått ett nytt.Det stod på baksidan att man kan tvätta det i maskin men det bidde inget bra, det blev hårt och krympte. Så det har katterna nu och ligger på.
    en tupplur är allt skönt.fick mig en igår,men inte blev jag piggare av det inte*skratt*

nu har vi äntligen en hel bil igen.den hann bli lagad idag.hel bil men pank som en kyrkråtta blev man
  • Familjetrollet

jösses vad ni skriver
    orkar inte svara på alla inlägg så jag gör en sammanfattning

i sommar ska vi fortsätta bygga på stugan,planera tomten för nästa år.bada och göra små utflykter till söderköping osv.vi vet ju inte än hur makens semester blir

ang söka jobb.så förstår jag hur Dinana tänker.det är inte lätt att söka jobb hela tiden,stressa osv när läkaren har gett order om att hon ska ta det lugnt.hon är antagligen rädd för att föda förtidigt igen eller få svåra graviditetskomplikationer.jag tycker att arbetsförmdelingen borde ta hänsyn till gravida.alla gravida mår inte 100% bra,det finns de som har graviditetskomplikationer från första månaden.och som gravid lyder man ju läkarens råd först för sitt barns säkerhet,jobbsökande kommer ju längre ner på listan då.

men alla tycker olika.

ang fikat så kan jag inte imorgon,men nästa vecka ska jag kunna ta en fika om nån är fikasugen då

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 17:02:56 följande:

Vi pratade om att ta en fika på kvällen nästa vecka, då kanske du kan?
    jag kan ev fredag förmiddag/middag nästa vecka
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-11 17:02:56 följande:

Vi pratade om att ta en fika på kvällen nästa vecka, då kanske du kan?
    hopplöst nu såg jag att det står kväll.villken tid blir det och vart?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-12 10:44:01 följande:
    Vad skönt Linus sover här så jag och Lucas tar oss en svängom till melodifestivalskivan Måste ju hitta en favorit!
    jag funderar på att köpa den skivan.fast i år var det riktigt dåliga bidrag.

ush här är man riktigt trött på hundägare!var ute med N idag som är rädd för andra hundar.jag såg en kille som gick in på sin tomt och kopplade loss sin hund.vi gick en bit bort.men när vi skulle in på en gård så kom den andra hunden i full fart mot oss.först så hälsade hundarna försiktigt på varandra.den andre hundens ägare kom.då ger sig den andre hunden på N ,ställer sig över N och börjar bita honom i nacken!självklart blir N förbannad och ger igen.vi bägge försökte få isär hundarna.vår N var kopplad och den andre var lös samt mycket större än N.den andre hunden lyssnade inte för fem öre på sin ägare

varpå ägaren säger"nu blir det stryk"ägaren sliter tag i sin hund,men hunden ger sig inte varpå ägaren slår sin hund med läderkopplet*chockad*till slut får han tag i hunden och hunden läxas upp med slag!

killen ber om ursäkt,jag säger som det är att N är rädd för okända hundar.

jag fattar inte hur vissa hundägare tänker.man kopplar väll inte sin hund lös på sin tomt när grinden är öppen.

jag lider med hunden som fick slag av sin ägare.vissa ska inte ha hund.
    det var väldigt tur att inte N blev skadad!för N är mycket skygg mot nya hundar.Trots träning så vågar han inte lita på andra hundar.

som tur är har N nu godkänt en annan grannhund,villket tog tid.

hoppas alla mår bra idag.här ska man snart hämta lillan och sen ska jag slappa lite innan stora tösen ska hämtas

har ni kommit fram till dag och tig ang kvällsfikat nästa vecka?efter den 18e kan jag efter kl 17
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-03-12 13:14:27 följande:
    hej på er alla var ett tag sen jag skrev i den här gruppen haft så mycket att göra i skolan...har lite glada nyheter i två och ett halvt år har läkarna trott att jag varit steril men nej inte för idag för första gången sen jag miste mitt barn för tre år sen har testet visat posetivt...
    GRATTIS!vad kul att du äntligen blev gravid.
    här här det oxå snart 3 årsdagen sen vår ängel lämnade oss.denna påsk blir inget skoj alls
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-12 12:55:35 följande:

Vi kanske ska flytta!! Vi har tackat ja till ett radhus i Ullstämma, men det är flera som står i kö så får se om vi får den. Det är lite större än det vi har nu, men tomten var tydligen inte lika stor, i så fall blir vi nästan grannar med några kompisar till oss. Det skulle vara jättekul!
    mysigt ullstämma och aspnäset är som landet.då får vi hålla tummarna att ni får lägenheten

jag kommer hålla mig borta från FL ett tag då det har hänt en riktigt hemsk sak idag här.vill inte berätta det här i tråden.men jag tar gärna en fika nästa vecka.jag kollar tråden framöver när det har ordnat sig här hemma...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!