Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-03-16 10:37:12 följande:
    Hej hopp, nu är jag hemma från doktorn. Idag visade testen neg på test, så nu slipper jag gå å oroa mig för havandeskapsförgiftning ett tag till =D Tjoho!! Har nu även fått en tid för nytt UL, åå vad jag längtar då. Känns ju långt bort, men tiden brukar ju rinna iväg nu på vårkanten. Tar gärna och fika någon tag. Är fri hela veckan, fast mina pengar har sinat en del, så jag får väl låna av sambon i värsta fall IGEN... Många goa vårkramar från Skägget!
    vad bra att allt såg bra ut.häng med på fredagsfikat.jag och stota tösen är på stan runt 12.45
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-16 11:35:22 följande:
    Ja det var skönt. Humm... kanske kan ses efter vid 14. Måste hämta Molly vid 13 på dagis. I och för sig så kan jag ju hämta henne lite tidigare, men det tycker hon säkert inte om =) UNGAR!
    jag måste vara hemma till 15 när lillan ska hämtas.men i värsta fall kanske vi kan fika efter kl 15
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-16 12:07:01 följande:
    Ah, ja eller så får vi ta det en annan dag. När var det Cupolen hade loppis nästa gång?
    den 26 april.jag och skorpan ska sälja då igen.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-16 15:13:48 följande:
    Ah, skriver upp det så jag inte missar det. Dagen innan jag skall till doktorn igen. =) Skall bli skoj. Skall försöka dra med mig min kompis Jenny också... för sambon tyckte ju inte det var något att ha där =D Surpelle!
    haha min make hatar second hand/loppis oxå.men sist fick jag med honom en putteliten stund
    dinana skrev 2009-03-16 15:05:05 följande:
    Alltså är jag ensam om att störa mig på dessa ungar som går å skriker fitta och kuk efter varandra. Det är ju sååå omoget och visst det är ju roligt... när man är 8-12 år kanske... eller? Dessutom så skall de klottra ner affisher och tavlor för allmänheten med dessa ord också... vad har hänt med barnuppfostran här i landet egentligen?
    ja nånstans lär de sig de orden.stora tösens kompis som är 7 år använder grova fula ord.hon begriper inte att det är fel att säga det.så vi säger åt direkt om vi hör ett enda fult ord.

barn verkar ha fri uppfostran numera.här får de gränser på vad som är rätt eller fel
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-16 15:38:42 följande:
    Ja tycker att du har JÄTTE bra "pli" på din son... När ni var här tex då du bara behövde säga till en gång så rörde han inte. *eloge*...
    man måste sätta regler redan när barnen är mycket svårt.fast många tror att man ska börja sätta regler när barnen är flera år gamla.här användes ordet ajabaja redan ibland 6 7-10 mån när barnen rörde nått som var ajabaja*skratt*
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-16 16:21:56 följande:
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt...Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    precis.här har vi överröst med beröm på lillan som i helgenhar lyckats uttala 4 ord rätt.tydligen har hennes vaxproppar gjort hennes utal helt fel.hon hörde antagligen helt fel under 4 års tid då hörselgångarna var igensatta.läkaren på vc sa att hörsel kan ta skada och barnet uppfattar uttalen fel.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-16 17:49:47 följande:
    Va vet ja, men kanske beror på vad man har för maskin med. Vi har en gammal 500 kr från blocket. Men varför funkar de då bra med andra billighets men inte med dessa kan man ju fråga sig!?
    v hade en ca 20 år gammal diskamskin och den diskade renare än dagens diskmaskiner.tyvärr lämnade vi kvar den när vi flyttade till ryd.och synd nog fanns den inte kvar när marayah flyttade in i vår gamla lya.tydligen tog familjen som bodde emellan med sig diskmaskinen.

ush nu regnar det ute.här har man långtråkigt och maken ska se LHC på tv.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-03-16 19:25:29 följande:
    Här är de oxå LHC som gäller.. Ja ska se på Familjen anorlunda kl 20, sen spårlöst..
    jag ska se på cityakuten och ballar av stål.den engelska varianten är så rolig att man viker sig av skratt.så man får hoppas att den svenska är riktig rolig oxå
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-16 19:37:14 följande:
    Ang. svärföräldrar så har jag inga alls! Båda sambons föräldrar är döda Så ibland kan jag bli lite irriterad på folk som sitter o klagar på sin svärmor, iaf om det handlar om småsaker, jag skulle jättegärna ha en svärmor att umgås med o få höra hur sambon var som liten o bara kunna prata avslappnat med o till med kunna bli irriterad på Den enda släkt som sambon har nu är sin moster o hans tre kusiner, de är väldigt trevliga, men vi träffas typ bara vid födelsedagar..
    samma här.makens mamma gick bort 3 veckor innan vårt först gemensamma barn föddes.makens pappa var avliden sedan länge när vi träffades.både min och makens släkt är mycket liten.har min mormor och farbror som jag träffar ca 1 gång om året
    Fru T skrev 2009-03-16 19:43:18 följande:
    Ja använder dom i toaletten BÄSTA rengöringen för toan, lägg ner en tablett innan man börjar städa så får den ligga där å lösas upp å sen är det bara att skura toan som vanligt, alla avlagringar som sätter sig i vår gamla toa försvinner. Skit effektivt Har mormor lärt mig... men när ja har diskmaskin så använder ja dyrare märken...
    jag tyckt det är nån skillnad på billiga eller dyra disktabletter
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-16 19:46:19 följande:
    Här har ja legat i sängen å myst med en av kissarna å säkert tre timmar nästan... mannen va så grinig när han vakna så ja orka inte va i samma rum som han, nu har ja frågat om vi kan köpa McD men han har tydligen tappat talförmågan för han har varken svarat eller komenterat, sen ställde han sig i duschen å nu står han där...karlar
    mmm mc donalds är gott,men min mage klarar inte av deras flotttiga mat

haha är din man släkt med min måntro?min karl kan sura för ingenting,han är rena pms monstret ibland
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!