Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

jippi imorrn börjar LOST!äntlign efter 11 månader längtan så börjar det igen.fler som följer den serien?

• Familjetrollet

god morgon allesammans

var det nån som vill fika på fredag?idag vaknade man med illamående och mens.vad ska ni hitta på under dagen?här ska vi till sjukan på kontroll med stora tösen.sen ska det städas och tvättas som vanligt

• Familjetrollet

dett kan väll inte stämma?80 % är "invandrarbarn" på denna skola.när jag gick där så kunde man räkna antal barn med invandrarföräldrar på 1-2 händer.

www.corren.se/archive/2009/3/16/k5aqlbwpa6ex1bd.xml

våran stora tös ska söka till engelska skolan när den tiden kommer

• Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-03-17 07:28:51 följande:
    Jo, det stämmer, mellan 70-80% säger de på skolan och det ser man när man jobbar där också.
    huga där kommer vi inte sätta våra barn.för de ska inte kallas för könsord osv.vet hur de skriker skällsord efter tjejer vid den skolan.

nån som vet hur rosendal är?vi vill inte byta ner till en gettoskola då ena tösen går i en finare skola nu.

fy villket trist väder.här verkar det som att jag ska bli sjuk.

är det nån mer som ska till coop extras premiäröppning imorrn?
  • Familjetrollet
    Bebislängtan82 skrev 2009-03-17 08:39:56 följande:
    Premiär öppningen var väl i lördags. Vi var dit i allafall och handla då med svärisarna.Imorgon öppnar dom på riktigt och har inte samma priser som i lördagsRiktigt fin lokal var det och stort
    vi fick ingen reklam ens.maken hörde via sitt jobb att det hade varit många där.har de bra priser mot vanliga coop?
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-03-17 08:47:02 följande:
    Nä, där har du helt fel bild! De skriker inte alls könsord efter varandra, visst används fula ord, både mot killar och mot tjejer, men det gör de på finare skolor också. Skäggetorpsskolan är en fantastisk skola, men en otrolig pedagogik och en sjuk engagerad personal. Sen kan man tycka vad man vill om invandrartätheten, för integrationens skull är den inte bra, men de är helt vanliga snorungar som på i princip alla andra skolor.
    sist vi bodde i skäggetorp så hörde man dagligen dessa ungar skrika skällsord efter tjejerna när man gick förbi skolan
    Marayah skrev 2009-03-17 08:39:05 följande:
    Verkar inte vara nått fel på Rosendal.... Grannens tre går där och dom trivs..
    okej.vi får se hur vi gör.barnen velar hela tiden ang skolan.enklast vore rosendal med tanke på att det är enklare väg dit.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-03-17 08:54:09 följande:
    Då har det definitivt ändrats sedan dess.
    tur att det går frammåt.det är 2 år sen vi bodde där sist
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-17 09:16:31 följande:
    Vad var det i lördags?
    tydligen hade de öppet då oxå,mina föräldrar och makens kompis fick reklam om det .men vi fick ingen reklam.

vi åkte förbi copp extra för ca 1 1/2 vecka sedan och då stod det att de öppnar den 18/3.trist att inte alla får reklamen

nån som vet om de har höjt rean på europrice?i helgen var det fortfarande 25%
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-17 09:37:27 följande:
    Vi fick ett blad om smygöppning den 14/3 med lite jippon och extrapriser.
    då måste våran reklamutdelare struntat i all lämna det i ryd.förra veckan låg viss reklam slängd utanför porten!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-17 09:56:39 följande:
    Några som vill träffas o fika imorgon, på stan, ikano eller hemma hos nån?
    kan inte imorrn,sen så har jag störtblödning så man känner sig inte så fräsh direkt.
    har frågat om nån kan fika på fredag,kan ingen då?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-17 10:15:24 följande:
    Jag kan som sagt efter 14. på fredag.

Jag kan fika... när var??
    ska vi ta en fika på fredag efter kl 15 på stan?så kan bägge töserna följa med.

äntligen kom solen fram.här har värken kommit med dunder och brak.inga värktabletter hjälper.dum som man var så har jag satt mig på huk tre dagar i rad.villket är rena döden.så nu lär man ha svårt att röra sig ett par dagar.

var det nån som såg familjen annorlunda igår?fattar inte hur mamman med 8 barn kunde lämna barnen ensammna i bilen!vi lämnar inte ens våra barn 10 sekunder själva i bilen.fler som reagerade över det?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!