-
bara lustgas,har inte hunnat kunna få något annat pga snabba förlossningar.den längsta tog ca 4 timmar från första värken/vattnet gickFru T skrev 2009-03-13 20:25:44 följande:hallå ni som fött, vad har ni haft för typ av smärtlindring å hur har den funkat för er???Ja läser på som en toka men just nu känns det bara som dom eventuella biefekterna väger tyngre... försöker bilda mig en uppfattning om vad jag kan tänkas vilja ha men hitills är ja bara säker på lustgasen... -
Jen nifer skrev 2009-03-13 20:25:31 följande:
ja och gräslöks osten. mmmm Va på chokladmässan i linköping häromhelgen och då va boxholmsost där, mm mycket gott :) Min pappa bor förresten där. Så lite tid har jag med tillbringat där, en crossbana har dom med så ja slipper inte undan nu heller när karln drar med mig :)Kikar in förresten med tips från dig då :Dvälkommen hit -
god mooorgon
här fick man ingen god sömn inatt.blev väckt av grannen som vanligt.
oj vad ni har skrivit om förlossningar
alla mina var vaginala.sonens tog inte ens tre timmar(förstfödd)pga att de fick klippa upp mig och slita ut honom då han höll på att dö under förlossningen.jag fick inte ens veta könet då de sprang till akutrummet.jag blev sydd en del och kunde inte sitta eller ens gå på toa på två månader utan att skrika av smärta.fick satkärringen även på förlossningen som jag hade när jag var inlagd.hon var rent elak!
andra barnet var den bästa förlossningen någonsin.från att vattnet gick så tog det 2 timmar.hade bästa bm man kan önska sig
lillan var värst,hade enorma värkar men de hjälpte inte.så jag fick dropp så att värkarna skulle funka.låg och skrek om kejarsnitt i 4 timmar.för detta var helvetet!jag fick in te ligga som jag ville,inte ha en kudde bakom ryggen.efter ca 4 timmar kommer läkaren in och säger att de har ju gett fel dos med droppet.läkaren ökade till rätt dos och på ca 5 minuter var lillan ute.då hade vi fullt av läkarstudenter som jag bad fara åt fanders då de inte kunde något och fattade trögt.
när vi väntade nr 4 så skulle jag begärt kejsarsnitt,men det blev en ängel
efter den skräckförlossningen skulle jag aldrig föda vaginalt igen -
sänder dig många styrkekramarMaria84 skrev 2009-03-13 22:45:23 följande:Ingen höjdardag idag. Först blödningen igår och magvärken inatt, och nu under em så satte det igång och värka nåt förjävligt rent ut sagt i käken. Det släppte inte förrän kvällen nu trots tabletter och allt möjligt. Och inte har jag kunnat äta nåt heller idag, sitter med en kopp med fruktsoppa nu som jag försöker få i mig. Är grymt sugen på bondomelett men orkar inte ställa mig och slänga ihop en nu. Hoppas på en bättre natt inatt, med mera sömn.
vad ska ni hitta på idag?
här gick maken nyss till jobbet med lillan.senare ska vi till mina föräldrar och fika och även gå på promenad i skäggetorp och kolla runt lite.stora tösen har ännu inte bestämt om hon vill byta skola,så vi ska se om vi kan få besöka skolan framöver och titta.själv blir jag illamående bara av att se skolan.då den skolan var ett rent helvete för mig.blev mobbad hela skoltiden och skolorna sket i det.
sen är det även likalångt till båda skolorna,fast glytingbacken tar död på mitt bäcken.smärtan/värken vill jag inte ha tillbaka -
tack.vad snäll du är.hoppas allt är bra med er.hur är det med er dotter?har de som hotade henne gett sig nu?Skorpan08 skrev 2009-03-13 22:46:19 följande:Hmm, lite fuskigt här va? Min längsta tog 4!!! DYGN!!!!Apropå flyttkartonger ska jag kolla hur många vi har i morrn när det är ljust. -
ang fika.vill nån ta en fika den 20e på stan runt 12:30?
-
åååhhh kan vem som helst komma och titta?kostar det något?vi missade S tävling.barnen vill så gärna se när hundar tävlar.lyckligtvis så har vår tös inte blivit hundrädd trots det hon råkade ut för.SmileyMalin skrev 2009-03-14 08:56:56 följande:Här blir det agilitytävling i Valls hela eftermiddan/kvällen. Min lille pluttvovve ska debutera i svåraste klassen Har dessutom lovat att ställa upp som funktionär hela dagen så det blir nog en sen kväll! -
tack.villken tid är det?SmileyMalin skrev 2009-03-14 09:05:51 följande:det är bara att komma och titta! Det är i ridhuset i Valla och kostar ingenting! Men det är väldigt många anmälda den här gången så var beredda på att det kommer vara rätt trångt och mycket liv Just den här gången är det bara den svåraste klassen, så det lär vara full fart nere på banan -
det verkara vara vanligt att navelsträngen är runt halsen.stora tösen hade det och som tur var det förl. snabbt.lillan hade den hårt runt halsen,efter ca 4 timmar så märkte de att lillan inte mådde bra och var tvungen att tas ut snabbt.hon höll på att somna.som tur var kom det kompetent personal i rätt tidJePaLuLi skrev 2009-03-14 10:05:40 följande:I Eskilstuna fick man inte ha lustgas när man krystade. Hade de tagit den ifrån mig här när jag födde Linus hade jag blivit vansinnig Lucas hade också navelsträngen 3 varv runt koppen, men det gick bra. Han fick ändå full pott på apgarskalan. Dessutom togs han med sugklocka vilket inte var det skönaste, men man glömmer ju fort som tur är
Nä visst är det hemskt. Tyvärr vanligare än man tror också. Men de är duktiga på att följa upp hur man mår nu för tiden som tur är.Vad mysigt att ni kommer få så nära varandra
enligt bm på efterkontrollen sä det bäst både för mamman och barnet att mamman får välsa förlossningsställning och att ligga på sidan är bäst. -
den gubben gillar jag inte.han var riktigt oförskämd när jag hade honom.han kläckte fula kommentarer om min dårvarnade icke svenska pojkvän osv.nån humor hade han inte hellerJePaLuLi skrev 2009-03-14 10:17:04 följande:Det kommer ju nya rön hela tiden och det som är bäst för mig kanske inte är det för nån annan... Min kompis pluggar till bm och de förespråkar förlossningspall väldigt mycket, just för att man sitter rättupp och bm kommer åt att skydda mellangården också väldigt bra. Jag har tyckt att det varit bäst att ligga på rygg båda gångerna och det har varit jättebra för mig. Selbing sa till oss att alla barn har navelsträngen runt halsen nån gång under graviditeten, men alla har det inte när de kommer ut. Han hade heller aldrig under sina 30 år som förlossningsläkare varit med om att nåt gått fel pga det så det är väldigt väldigt ovanligt.