Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

Att gå på bidrag är verkligen den allra sista utvägen, fy, det är min stora skräck. Jag vill kunna ta hand om mig själv och min familj. Men annars håller jag med familjetrollet i begagnat-frågan. Jag tycker det är helt fantastiskt hur det utvecklas med Tradera, Blocket, Ebay, andra-hands-affärerna. Det är någonting vi ska ta vara på, dels ur ekonomisk synpunkt, men fram för allt ur en miljöekonomisk synpunk! Jag tycker det är fantastiskt att köpa, sälja, byta med varandra, saker som är hela rena och fungerar kan få ett nytt hem där det behövs, till ett bra pris! Underbart!

i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-30 17:39:37 följande:
    ååå blodpudding som är så gott
    Bläää! :(
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 17:41:20 följande:
    Absolut, jag skulle aldrig kunna tänka mig det.
    Jo men det är ju jättebra att det finns såna som er, men nån måste ju köpa det nya först
    Haha, jo, det är sant. Jag köper också mycket nytt, men jag tycker det är bra att alternativet finns. :)
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-30 17:46:51 följande:
    SANNA & LINDA... spank you werry much fore todaj chicks....
    Verkligen tackar för en trevlig eftermiddag mina damer!
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-30 17:48:51 följande:
    Angående bidrag så har man ju tyvärr inte alltid nåt val (jag har vart där) men det är ju inget man strävar efter å njuter av att gå på (även om det finns dom som är sjukt lata å utnyttjar systemet) mer än så tänker ja inte lägga mig i den diskutionen....
    Precis så, det är bra att det finns, för ibland så kanske man måste och då är det så, men utnyttjande och socialbidrag bara för att man är lat? Påhittade sjukskrivningar.. Fy, det gör ont i mig.
    Fru T skrev 2009-03-30 17:50:58 följande:
    tackar själva! Å som tur är så gilla mannen kläderna ja kom hem me, ha sa att vi kommer få en sjukt söt/stilig donna
    Kan tänka mig det! Du fick med fina saker hem. :)
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-30 17:53:15 följande:
    hoppas ni stod ut med min griniga son idag, märktes att han va trött som tusan stackars barn, har lagt honom i sängen för att sova en stund nu..
    Förstår inte att du kallar det där grinigt. :)
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-30 17:54:48 följande:
    tycker inte det va såå farligt ändå han kan ju inte va på topp alla dagar heller Nu vill ja shoppa meeeeeeerr
    Haha, ja, jag vill också shoppa, men nä, inte än!! Men jag tror karln har blivit lite sugen på att ta reda på vem det är där inne också. Vore så mysigt och vet om det är en flicka eller en pojke. :)
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-30 17:59:22 följande:
    man blir lätt bortskämd när man har en snäll son, det lilla som jag kallar grinig är solskenshumör för andra...
    Tänkte på det!! Åka till IKEA nån dag i framtiden o kolla på lite grejjer?? Tänkte kolla in det vägg-hängda skötbordet..
    Ja, IKEA låter bra. :)
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-30 18:06:31 följande:
    JA ME JA ME JA ME å kolla mer bebykläder å prylar Kommer snart höra en suck från mannen tror ja (när ja ber om pengar för det kliar för mycket i fingrarna)
    Låter som en klok idé. Mannen vill säkert också att du ska shoppa, men en liten suck får du stå ut med. ;)
  • thelifesaviour

Usch.. Jag är så hungrig, men ingenting vill jag äta.. :(

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!