-
Jag ska försöka amma rätt länge har jag tänkt, hoppas att det kommer gå. Fram till kring året vill jag nog delamma. Man kan ju hålla tummarna för att det ska gå iaf. Men som jag läcker nu blir jag sur om det inte kommer funka. ;D Inte för att det är någon garanti, men ändå!Firstandhappy skrev 2009-05-12 11:44:29 följande:jajjamensan, samma här, hade väl tänkt att amma en aning längre än med wille, men men säger inte hej än, hoppas bara att det ska gå bättre, går det inte så tänker jag inte må dåligt över det o gråta utan då finns det jättebra ersättning... Uhhh usch va det började lukta bajs här.... -
Nu jäklar börjar det hända saker med magen, det är så gosigt! Nu har bebis dessutom börjat sparka mig lite mer rejält också!
Inte för att jag får en sådär fin fru t-mage, men jag är rätt nöjd ändå:

-
Vi har funderat mycket på Elliot på en tjej, det tycker jag är fint. Vilda och Nellie låter annars jättefint ihop.SmileyMalin skrev 2009-05-12 12:11:05 följande:Såg att ni pratade namn.. här har vi sååååååå stor ångest! Om lillasyster visar sig vara en lillebror så blir det en Elliot. Men tjejnamn kan varken jag eller sambon komma på några fina Visserligen rätt långt tid kavr men börjar känna att vi nog aldrig kommer hitta det där perfekta namnet... =( Vi har pratat om Vilda eller Fideli. tycker båda dom namnen är superfina på ett litet barn, men frågan är hur kul det är att heta som vuxen.... Blir man verkligen tagen på allvar vid tex en jobbansökan om man heter Vilda eller Fideli? Samtidigt vill vi inte ha något gammalt intjatat svensson-namn heller..... -
Tack!Familjetrollet skrev 2009-05-12 12:14:24 följande:villken söt mageCool mage? :D Tack! Går in i vecka 23 idag.Apipoulai skrev 2009-05-12 12:16:07 följande:Cool mage, vilken vecka är ni i nu?:*:*:*Firstandhappy skrev 2009-05-12 12:17:14 följande:det kommer snart... den är jättefiiiin..Haha, toka, din mage klär dig väldigt väl! Drömmagen vi tjockisar aldrig får. ;DFru T skrev 2009-05-12 12:17:27 följande:Din mage kommer bli jättefin, smälter ju in med kroppen å passar perfekt... min ser ju bara gigantisk ut Här är det magen som är ute å går med mig, du kommer va ute å gå me din mageÄsch då. Vilda är jättefint.SmileyMalin skrev 2009-05-12 12:17:58 följande:Sambon har också sagt att vi kan döpa bebisen till Elliot oavsett kön, men för mig är det nog mest ett pojknamn Annars är det väl Vilda det lutar mest åt.... har gillat det namnet sen långt innan jag blev gravid. Men vi hade ju kalas i helgen och flera släktingar reagerade väldigt konstigt och förstod inte alls hur vi kunde funderar på att döpa bebisen till det -
Stolt enbarnsmamma, tack för att ni hade förståelse för oss virrpannor! :D Sängen står nu här hemma och den är så fin så fin så fin! Tack för det! :)
-
Inte riktigt, men jag ska ha i September. :)humlans mamma skrev 2009-05-12 21:13:52 följande:*tittar in*... Verkar vara en trevlig tråd detta... Är tillbaka på FL efter två års uppehåll. Många linköpingsmammor, någon som ska ha barn i augusti? -
Fyyy tusan vad jag mår illa idag. :(
-
Vi botar illamåendet med en liten bit kladdkaka. :)
-
Vi hade preggofika här igår och vad ska man bjuda på annat än kladdkaka. Den från Leila Lindholms kokbok är fantastisk. När man ersätter med farinsocker så blir det liksom segare. Yum!
-
Pust! Jag har så sjukt ont i ljumskarna idag, helt sjukt. Ska ta mig ner och till simhallen och simma någon kilometer och hoppas att det mjukar upp lite..
-
Haha, händer mig lite då och då också. :D Tror att nu jävlar är något fel, nu går allt åt helvete. Så visar det sig att jag bara har gaser. Heh.Fru T skrev 2009-05-15 08:52:09 följande:Bra man känner sin kropp (eller ja va nog bara sjukt trött) Rycktess upp ur sömnen å hade sååå ont å det kom å gick å ja va heelt övertygad om att jädrar, ja har värkar... sen vaknar ja till liv å inser att ja e bara jäkligt skitnödig bra där... -
Jikes vad skönt det var att simma! Vi var bara två där och det var så skönt! Helt ensam på två banor. Blev åtminstone 40 längder simmade, känns helt ok. Ljumskarna mår definitivt lite bättre, även om de fortfarande gör ont.
-
tråden är nog borttagen.Firstandhappy skrev 2009-05-16 08:46:06 följande:länken blev fel, kom bara till senaste skrivna..
då kommer man till senast skrivna istället. om någon försökt använda FL som sexförmedling så blir nog tråden snabbt raderat. Man vill nog inte förknippas för mycket med sekreterarakademien. ;D -
Här blir det också att kika på Kårtegen och minnas hur skoj det var sist, lite trist att inte vara med i år.. Men vi ska sitta i gräset någonstans, käka lunch och avundas. :) Sen blir det grillning och ölning (tack för carlsbergs alkoholfria, ewa!!) med ett par vänner och sen eurovisionen.Familjetrollet skrev 2009-05-16 09:47:05 följande:vad ska ni hitta på idag?hät ska vi till kolonin igen och fortsätta rensa.sen ska vi se på studenternas jippo -
du har många ljusa stunder raring, det vet du.Firstandhappy skrev 2009-05-16 10:47:07 följande:varsågod, även jag har mina ljusa stunder.. -
Jag håller med dig. :)Skorpan08 skrev 2009-05-17 12:00:37 följande:Nu kommer jag nog att låta konstig men badrummet tycker jag är det "roligaste" att städa. -
Nä, badrummet är bäst! Det är mest tillfredsställande, det och köket. :)Skorpan08 skrev 2009-05-17 12:03:42 följande:Vad kul att jag ite är ensam konstig!