Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-04 11:54:48 följande:
    Det är bra när man kan köpa begagnat, iaf första vagnen om man sen köper en ny när barnet kanske är runt 1 år. Så har vi iaf gjort med våra barn, köpt den första liggvagnen beg fast i nästan nytt skick o sen när de varit runt 1 år så har vi köpt en helt ny sittvagn från affären för den används längre än liggvagnen.
    Ja just det. Fast detta är en kombivagn. Så den kan vi också använda länge. Vi får se om det blir syskon i framtiden, då kan det hända att vi köper en ny, syskonvagn ist.

Något som är ganska intressant är att när jag var yngre och fantiserade om framtiden så hadej ag bestämt att:
    1. Jag absolut inte ville veta könet innan födseln.
    Vi vet ju iof fortfarande inte, men nu frågade vi iaf. De kunde inte se tillräckligt och sa därför inget.
    2. Ingen begagnad vagn, det ska vara nytt och oanvänt.
    Nu är det den begagnade som ligger först på listan.

Knäppt, det blir inte som man fantiserar om. ;) Därför som jag slutat bygga upp förväntningar o dyl. Tar det som det kommer, så kan man inte bli besviken. =)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-04 12:08:22 följande:
    Ja verkligen! De får knappt en syl i vädret, det har jag också reagerat på. För att du är gravid Hur ligger järnvärdet och så? Fast man kan ju vara trött ändå...Smart att köpa en begagnad vagn. Om den är i bra skick som sagt. Vi har köpt alla våra vagnar nya och det har gått åt MYCKET pengar. Särskilt den första som vi la ca 10000 på, men det var ju första barnet och allt var så spännande och efterlängtat Den vagnen använde vi i nån månad innan vi insåg att den var klumpig och onödig. Så kan det gå Man lär sig av misstagen!
    Järnvärdet var bra i senaste mätningen, 126g/l, utan tillskott via tablett. (Åt dock blodpudding dagen innan utan att tänka på det.) Ny koll på onsdag. Men denna gången har jag faktiskt ätit järntabletter en i fredags och en idag, just för att jag gissar på att min trötthet beror på järnbrist. Men jag är trött ändå. :/
  • Apipoulai
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-04 12:09:14 följande:
    Ja, det hade vi oxå iofs, kombivagn alltså Fast vi ville (eller läs jag ) ändå ha ny vagn när de blev runt året Jag håller med dig, det blir inte alls som man tänkt sig ibland, hade oxå en del tankar på hur det skulle vara när när man fick barn, men en del saker har man prioriterat om
    Ja, det kan ju hända att vi också köper en ny. Det vet man inte i dagsläget. :)
  • Apipoulai
    Apipoulai skrev 2009-05-04 12:13:41 följande:
    Järnvärdet var bra i senaste mätningen, 126g/l, utan tillskott via tablett. (Åt dock blodpudding dagen innan utan att tänka på det.) Ny koll på onsdag. Men denna gången har jag faktiskt ätit järntabletter en i fredags och en idag, just för att jag gissar på att min trötthet beror på järnbrist. Men jag är trött ändå. :/
    Kanske brist på motion!? Jag har ju faktiskt inte tränat på en vecka nu. Fy fy!
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-04 12:47:35 följande:
    mycket stor sannorlikhet..nu är det jag o wille som ligger till sängs.. inte mycket som får stanna i den lilla kroppen..molgan gillar inte att mamma klöks hela tiden.
    Klöks???
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-05-04 14:37:46 följande:
    Är inte det att få kväljningar? Eller är jag helt fel ute nu?
    Ingen aning, måste vara ett dialektalt ord, som inte finns i mitt register. :)
    Östgötskt?
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-04 16:46:50 följande:
    god morgon igen...Ja klöks är samma som att få kväljningar, kan nog vara ett öschötskt uttryck men hörde det första gången i Västergötland faktiskt..Sanna. Tack gumman.Mår lite bättre nu, vi sov i över 3 timmar jag o wille som för den delen börjar bli bättre med, får behålla lite vätska o intresserr sig för mat igen (håller tummarna).Jenny, har en superbra husmorstips-bok som jag ska kolla i... tydligen ska även några persiljekvistar hjälpa för att hålla dom borta..
    Okej, då vet jag. Fult ord, men sen är det ju inte heller något trevligt med kväljningar.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-04 19:01:36 följande:
    men hulka å klöks e inte samma sak hulka e hulka klöks är = kvälvningar... när man tex kör in tandborsten för långt å kräkreflexen säger ifrån...
    Ja, hulkar gör man om man gråter otroligt mycket och kippar efter andan. Många barn hulkar när de gråter....
  • Apipoulai

Jag har också ont, men det är helt självförvållat. Var ute och sprnag, 7,6km i afton. Det ni. ;)

• Apipoulai
    Marayah skrev 2009-05-04 21:43:17 följande:
    Mysigt att åka till slussarna! Är nått helt nytt för mej. Har aldrig vart där. Skulle vilja åka och kika och kanske ta en tripp med båten oxå. Får se om de blir i sommar.
    Det är jättemysigt vid Bergs Slussar. Finns badplats också, om man gillar att bada.:)
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!