Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

playmate86 skrev 2009-03-12 13:14:27 följande:
    hej på er alla var ett tag sen jag skrev i den här gruppen haft så mycket att göra i skolan...har lite glada nyheter i två och ett halvt år har läkarna trott att jag varit steril men nej inte för idag för första gången sen jag miste mitt barn för tre år sen har testet visat posetivt...
    Grattis!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Marayah skrev 2009-03-12 15:38:16 följande:
    Familjetrollet: Vilket pucko. Såna borde inte få ha hund...Fick en chock idag när ja hämtade Marko på dagis. Var tredje torsdag så har dom "hoppetossorna" hos sig, som är där när ordinarie är på personal möte. Marko hade visst slagit en kompis. Så fröken hade ställt han i ett hörn och stod lutad över honom och pratade med han. (såg att detta då ja precis kom) Sen säger hon till han att man inte ska slå nån i magen för de e inte snällt. Fine för mig liksom. Men sen kommer de. Fröken: Vill du att ja ska slå dej så du får känna hur de känns???Marko: Ja men slå då!!Fröken: Nej de får du göra själv..Marko: Slår sig själv i magen och säger. Näe, de gjorde inte ont...Asså ja höll ju på o ramla baklänges när ja hörde. Fröken vände sig om o typ hoppade till när hon såg mej. Hon trodde väl inte att ja skulle komma just då. Fast tur i oturen att ja gjorde de.
    Men herregud! Så får det ju verkligen inte gå till!! Vad sa du till fröken?

Jag o barnen har varit på ikea o köpt lite saker o sen har vi köpt ballonger till söndag.
    Nu är jag helt slut! Är såå trött nu för tiden.

Nu ska jag vika tvätt, sen blir det kvällsmacka för Leo o sen ska jag natta båda barnen själv..sambon brukar ju göra det annars, men han är nog inte hemma förrän vid 21.

Skorpan08 skrev 2009-03-12 18:00:38 följande:
    Ja, just det. Jag kanske inte blir så länge. Typ till 13, ska hämta Ida med kompis i skolan när dom slutar. Kanske ska vi åka till Busfabriken då och leka. Är det någon som vill följa med så går det bra!
    Hade varit kul att åka till busfabriken, men går inte själv..nån måste ta hand om Vincent när Leo vill leka med mig.
    Men vi ska till busfabriken på lördag hela familjen, som en liten födelsedagstripp för Leo..han fick välja på busfabriken o badhuset, stackarn hade svårt att att välja Men det blev busfabriken till slut o badhuset en annan dag som han sa själv
    Skorpan08 skrev 2009-03-12 18:08:35 följande:
    Annars hjälps vi åt vet du. Jag har två tonåringar med mig också.
    Vad snällt
    Jag följer då gärna med en annan gång Eftersom vi ska dit på lördag oxå.
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-12 18:58:30 följande:
    Hej på er!Känner mig en aning stressad, panikslagen och oroad idag. Kan inte komma i morgon på fikat. Fick veta idag att flera förskolor i gottfridsberg redan är fulla till hösten. Mycket barn i området. Vi har inte så många alternativ kvar. Ska titta på två stycken imorgon (var meningen att vi bara skulle titta på ett men fick tag i en till förskola idag) som ligger i området. Det finns ett tredje men där vill vi inte ha henne. Ska prata med min chef imorgon och höra om hon vet något mer om min placering. Vill ju helst ha henne i mitt område. suck, en aning rörigt. Jag vill inte ha henne på en 2garantiförskola" för att sedan behöva skola in henne igen på en annan förskola Fick dessutom veta idag att de ska halvera styrkan på mannens arbete. Tror tyvärr inte att det är så stor chans att han får vara kvar då han inte arbetat där sålänge usch, detta var verkligen inte vad vi behövde nu!
    Vad trist med din mans jobb Hoppas att det löser sig.

Nu sover båda barnen o jag ligger i soffan o tar det lugnt Längtar efter sambon nu, såg honom bara som hastigast i morse när han pussade mig hej då..

dinana skrev 2009-03-13 08:41:49 följande:
    har en liten fundering... jag lämnar ju urintest på kvinnohälsan, men blev lite fundersam över hur länge man kan ha dem liggandes utan att de "försämras". om jag till exempel kissar på morgonen och sparar ett rör... skall jag ha det i kylen så länge då? eller hur gör ni? för det är väl ändå morgonurinen som är mest pålitlig..
    Man ska alltid förvara det i kylen.
    Familjetrollet skrev 2009-03-13 09:15:50 följande:
    tur att tösen mår bra efter omständigheterna.synd att fikat är vi 11:30.kan tyvärr inte den tiden då ena tösen slutar 12här ska det städas nu.finns det nån som är på jakt efter möbler till pojk sovrum?
    Vad är det för möbler?

Skit oxå, vi fick inte radhuset i ullstämma 

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!