Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

SmileyMalin skrev 2009-03-14 08:49:18 följande:
    oj vad ni pratar på Angående förlossningar så är jag inte ett dugg rädd för att bli snittad. Ser det mer som min drömförlossning. Men dom första timmarna efter snittet är jag rädd för! Tänk att behöva ligga ensam på ett uppvak i flera timmar utan sin bebis Med Nellie hade jag henne konstsant i famnen det första dygnet. Släppte henne bara en liten stund för att duscha och gå på toa. Men tror faktiskt att jag kommer föda vaginalt igen. Fick en helt fantastisk läkare uppe på NIKE mottagning, och finns det någon som kommer få mig att våga föda vaginalt igen så är det hon Så nu kan jag slappna av lite mer och faktiskt njuta av att vara gravid
    Men man ligger inte på uppvak om man gjort planerat snitt! Det är bara vid extremt akuta snitt.
    Jag har fått träffa mina barn direkt de plockat ut dem ur magen, sen har sambon klippt navelsträngen o sen har de gjort iordning barnen o sen har jag fått dem på bröstet o sen har de legat där konstant Sen åkte vi raka vägen från op till BB.

Det där är nåt som folk har fått för sig att man måste ligga på uppvaket efteråt, det är en myt. Bara om man gjort akut snitt eller varit sövd så får man åka dit. Likadant är det en myt att barnet får ligga på neo efter ett snitt, det stämmer inte heller. Det är bara om det är nåt galet.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Nu ska vi åka till busfabriken, men ville bara tala om lite snabbt att Vincent tog sina första steg förut idag!! Iofs bara två åt gången, men ändå, det är på god väg! Vi är såå stolta.

Vi har haft jättekul på busfabriken, denna gång kunde Vincent vara med o leka oxå, han fick leka i den minsta hörnan o gud så kul han tyckte det var! Han skrattade hela tiden. Så nu blir det att åka dit oftare Han stoltserade med att ta några steg där oxå

Maria84 skrev 2009-03-14 15:39:30 följande:
     Duktig Vincent! Härligt med Busfabriken! Måste ta och åka dit snart, bara jag får tillbaka lite ork. Liam älskar det ju och Lucas också för den delen! Lucas tyckte inte ens att de tre timmarna var nog sist vi var där Var det mkt folk idag? Brukar ju vara rätt mkt på helgerna, i veckorna är det sååå lugnt och skönt.
    Leo brukar tycka att de där tre timmarna räcker, han har jättekul, men det är aldrig svårt att få honom därifrån.
    Det var supermycket folk idag, mycket kalas var det, tror det var 5 st kalas eller nåt.
    Funderar på att åka dit nån veckodag fast det är ju lite bökigt när man är själv med båda barnen, fast idag gick Leo iväg lite själv oxå, men han vill ju leka lite med oss oxå.
    Maria84 skrev 2009-03-14 15:52:07 följande:
    Lucas var den som var värst arg och inte ville gå ifrån sist vi var Men så höll han på att flörta in sig hos lite tjerjer också Ja jag åker ju själv på vardagarna, ibland är sambon med, lite beroende på hur han jobbar. Men Liam leker ju själv i ställningarna om det bara är jag med. I Linköping så funkar ju det, åker vi till Norrköping däremot så klarar inte ens han av att klättra runt där själv för det är så mkt större och krångligare.
    Det är jag som är så harig som inte vill att Leo ska gå iväg själv, han skulle gärna göra det om han fick. Fast iofs så är han väl två år yngre än Liam oxå väl?
    Maria84 skrev 2009-03-14 16:44:45 följande:
     Ja han fyller ju 6 i sommar. Men har lekt själv sen han var runt 4½ ungefär där. Bara de större som vi var tvugna att följa med honom upp i. Men självklart leker vi med honom där nu också men han klarar sig på egen hand också.
    Ok. Ja, Leo blir ju 4 imorgon..
    JePaLuLi skrev 2009-03-14 17:36:53 följande:
    Grattis till Leo om jag glömmer det imorgon Var på Ikano idag. Fy sjutton vad folk det var! 15 års jubileum och folk precis överallt. Men jag träffade en gammal klasskamrat som hade vägarna förbi Lkpg så det var mycket trevligt!
    Leo tackar (i sömnen då ).

Nu har jag förberett tårtan tills imorgon, barnen sover o sambon åkte nyss för att jobba. Jag ska se på melodifestivalen o slå in paket samtidigt, sen när det är slut ska jag städa toan här nere o damma här nere, så slipper jag det imorgon, då har jag bara övervåningen att ta hand om medans sambon dammsuger o torkar golv. Kan ju ändå inte sova när sambon jobbar så här på natten.
    Tänk att för fyra år sen så hade vi våran sista kväll som icke föräldrar, gud vad tiden går fort! Blir så sentimental när jag tänker tillbaka på det.
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-14 19:38:57 följande:
    Vi har också varit till busfabriken idag Nathalie tyckte det var sååå roligt, vi kröp så mycket så både jag och P är alldeles röda om knäna men roligt var det iaf Vi har inte varit där sen december, men nu får det bli lite oftare!Om en liten stund ska jag se på melodifestivalen. Måste se om "snälla snälla" vinner. Om hon gör det så kommer jag verkligen inte titta på eurovision! Jag kommer skratta ihjäl mig
    Vad kul, jag såg inte er där, fast å andra sidan var det ju väldigt mycket folk.
    Maria84 skrev 2009-03-14 20:34:44 följande:
    Den i Norrköping är mkt större och de har högre kanor, riktar sig lite mer till lite äldre barn. De har en liten hörna för barn mellan 1-3 år. Ja åker man tåg kanske det kan bli lite svårare att ta sig ut dit.
    Vart ligger det i Norrköping?
    Maria84 skrev 2009-03-14 20:44:10 följande:
     Ute i Ingelsta. Ligger precis bredvid Babyproffsen där.
    Jaha, då har vi missat det när vi har åkt förbi där.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!