VI från Linköping Del 3!!!!
SmileyMalin skrev 2009-03-14 08:49:18 följande:
oj vad ni pratar på Angående förlossningar så är jag inte ett dugg rädd för att bli snittad. Ser det mer som min drömförlossning. Men dom första timmarna efter snittet är jag rädd för! Tänk att behöva ligga ensam på ett uppvak i flera timmar utan sin bebis Med Nellie hade jag henne konstsant i famnen det första dygnet. Släppte henne bara en liten stund för att duscha och gå på toa. Men tror faktiskt att jag kommer föda vaginalt igen. Fick en helt fantastisk läkare uppe på NIKE mottagning, och finns det någon som kommer få mig att våga föda vaginalt igen så är det hon Så nu kan jag slappna av lite mer och faktiskt njuta av att vara gravidJag har fått träffa mina barn direkt de plockat ut dem ur magen, sen har sambon klippt navelsträngen o sen har de gjort iordning barnen o sen har jag fått dem på bröstet o sen har de legat där konstant
Det där är nåt som folk har fått för sig att man måste ligga på uppvaket efteråt, det är en myt. Bara om man gjort akut snitt eller varit sövd så får man åka dit. Likadant är det en myt att barnet får ligga på neo efter ett snitt, det stämmer inte heller. Det är bara om det är nåt galet.