Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Mizzz skrev 2009-03-16 09:26:18 följande:
    va bra! Du får gänra skicka ett sms om det blir ändrade planer, inte säkert att jag hinner titta in här igen innan imorrn..Nu är det tibax till ekonomistudier. Max-vinst och min-kostnads funktioner... Roligt, men krångligt..
    Ja, det gör jag
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Har föresten nån nåt förslag på nån bra o stor, fin lekplats eller nåt man kan åka till.
    Vi tänkte gå ut i det fina vädret nu när mamma kommer, men skulle vilja åka nånstans o Valla har vi åkt till så mycket..

dinana skrev 2009-03-16 10:39:05 följande:
    Apropå mammor... saknar min mamma enormt mycket. Träffades senast när Molly fyllde två år... och det var ju i mitten av december.. så är lite avis på alla som har sina mammor på nära håll. Men, snart är det påsk och då skall vi ta bilen och familjen och åka ner och fira. Det är väl inte så långt kvar tills dess nu.
    Det förstår jag. Jag skulle aldrig palla att ha mina föräldrar så jättelångt bort, 4 mil räcker mer än väl, helst av allt vill jag bo i samma stad som dem. För även om det bara är 4 mil bort o pendeln går dit så ses vi inte så jätteofta ändå, självklart blir det oftare än för din del, men eftersom min mamma jobbar i vården så jobbar hon så mycket o när hon inte jobbar så kan hon vara för trött ibland o det är lite jobbigt att ta sig med tåg o buss eftersom varken jag eller mamma eller pappa har bil o jag har inte körkort heller.
    Men mer än 4 mil bort vill jag INTE ha mina föräldrar. Sambon har prata några ggr om att flytta till stockholm för en kompis till oss kan fixa jobb där, men jag vägrar. Blir för långt ifrån föräldrarna.
    Mizzz skrev 2009-03-16 10:40:35 följande:
    Trädgårdsföreningen såklart!
    Ja, det var ju en bra idè Att jag inte tänkte på det.
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 10:48:18 följande:
    Jag tycker att det låter som att du träffar din mamma jätteofta. Men det kanske är för att jag själv träffar min pappa alldeles för sällan. Nu när vi flyttade fick vi ju betydligt längre avstånd till honom. Men det var nödvändigt nu när det kom en till liten skrutt. Nu har vi ju både svärmor och svärfar jättenära. Får ser om man flyttar närmare i framtiden.Hur är Valla nu för tiden? Är det mycket djur där nu?Kanske skulle ta en tur dit
    Nja, allt är ju relativt
    Jag själv tycker inte att jag träffar mamma så ofta, men beror kanske på att jag är en riktig mammagris Som vill träffa mamma ofta. Sen jag flyttade hemifrån så har mamma o jag blivit som bästa kompisar, vi pratar iaf i telefonen varje dag o ganska länge dessutom, ibland flera ggr per dag. Men träffas gör vi inte så ofta som jag vill iaf, i snitt blir det kanske 2 ggr per månad. Ibland mer o ibland mindre.

I valla är det ganska mycket djur på sommaren iaf, vi älskar att åka dit då, är ju så mysigt o gratis är det ju oxå, vilket är ett jättebra semester nöje eller bara en helgsutflykt

Ang. svärföräldrar så har jag inga alls! Båda sambons föräldrar är döda
    Så ibland kan jag bli lite irriterad på folk som sitter o klagar på sin svärmor, iaf om det handlar om småsaker, jag skulle jättegärna ha en svärmor att umgås med o få höra hur sambon var som liten o bara kunna prata avslappnat med o till med kunna bli irriterad på
    Den enda släkt som sambon har nu är sin moster o hans tre kusiner, de är väldigt trevliga, men vi träffas typ bara vid födelsedagar..

Maria84 skrev 2009-03-16 12:34:08 följande:
    Den som ändå hade haft sin morrmor i livet, eller farfar Stått dem mkt nära men mormor dog när jag var 9 och farfar dog när Liam låg i magen. Men är glad att jag har min morfar och farmor ialla fall!
    Ja, den som ändå hade sin mormor o morfar kvar i livet Båda dog ju förra året o jag saknar dem så att det gör ont Hade sååå bra kontakt med dem.
    Mizzz skrev 2009-03-16 16:09:11 följande:
    Ang barnuppfostran så visst det är viktigt att säga ifrån när barnet gör något fel.. Men många missar det som är ännu viktigare:Barn SER och Gör! Dvs, föregå med gott exempel ;) Annars blir barnen bara förrvirrade när det är ok ibland och ibland inte.. Dessutom underminerar det ens eget ord varpå barnet kommer sluta "lyda" om man själv gör tvärtom..
    Håller med helt o hållet! Det lärde vi oss ganska snabbt med Leo, barn är verkligen inte dumma, de gör ju som vi gör!
    Marayah skrev 2009-03-16 16:21:56 följande:
    Här har vi med börjat med nej o ajja bajja, o de har hittils funkat jätte bra... Desvärre med den stora mannen. 5 års trots e inte roligt...Finns en sak till som e VIKTIG i barnuppfostran o de e att poängtera de bra grejjer barnen gör. O man e OFTAST dålig på de... O då e de ju sjävlklart att barnet gör dumma saker för att bli sedd!! Gick juh på Cope och de var mycket givande... Massa saker man fick lära sig och kom till insikt med.
    Det är helt rätt. Vi är jättenoga med att berömma Leo när han gjort nåt bra o många ggr dessutom o peppar honom att göra bra saker. Det gör vi med Vincent oxå men det blir ju inte på samma sätt än så länge
    JePaLuLi skrev 2009-03-16 17:12:00 följande:
    Nix, jag har en fixidé om att billigare märken inte är lika bra och jag har fobi för oren disk. Men det där borde du få kompensation för. Så ska det ju inte vara.
    Du är som min sambo Han vägrar att köpa billigare märken på mat för det kan smaka äckligt! Larver säger jag!  Kan man köpa billigt o det fortfarande är bra mat o smakar bra så varför inte??
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!