Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-04-01 18:54:06 följande:
    Så gör jag med. Det är bättre att ta upp ett säte extra och låta folk komma fram än att det ska bli stopp i gången. Då blir både chaufför och passagerare sura. Där i mitten är ju ändå sätena till för vagnar, rollatorer etc...Själv står jag alltid när det är mycket folk så att äldre och barn kan få sitta. Så lång bit är det inte när man åker inom stan.
    alla tycker olika.men jag kan inte ens knappt stå när jag har värk.sen är bussen dyr som 17.ska bli skönt när makens ryggskott är över så man slipper åka buss...

jisses vad ni har skrivit.själv var jag helt slutkörd vid 19 tiden igår.somnade strax efter kl 20*skratt*

trodde värken skulle ge sig under natten,men icke.kan knappt stå,sitta eller ligga idag

ni får ha en bra dag allesammans.om jag klarar så tittar jag in i eftermiddag
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-04-02 08:04:48 följande:
    Lycka till!

Den är ju lika dyr för alla.
    en 7 åring kostar lika mycket som en 26 åring,villket jag tycker är dåligt av bussbolaget.förr fanns det barnbiljett.tacka vetja att det finns bil och den är betydligt billigare än bussen
    Maria84 skrev 2009-04-02 07:37:20 följande:
    Gomorron på er! Här ska vi snart slänga oss iväg. Ska lämna Liam på dagis och sen blir der raka vägen till veterinären med två av vildkatterna för att kastrera, vaccinera och id-märka. Kan bli skoj och livat värre med tanke på att man inte kan ta i den ena, tog oss 1½ timme att få in henne i transportburen. Familjetrollet - vi dyker upp senare men vi slår en signal innan vi åker från veterinären.
    det blir bra

här hade man tänkt sitta lite vid datorn.men ajaja det funkar ju inte
    Fru T skrev 2009-04-02 09:06:44 följande:
    Frukost > duscha > mormor... tillbaka ikväll nån gång förhoppningsvis en spjälsäng rikare, om nu min vän som ja ska köpa den av kan hitta skruvarna
    då får ni ha en bra dag

nu ska jag försöka lägga mig och vila lite strax
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 10:53:20 följande:
    ja räknar man med kallstart, in till stan, leta parkering, sen kostar den minst 10 kr för 3 timmar om man får en bra, kallstart igen o sen hem.. ja då blir inte 15 kr för bussen särskilt mycket (20 omman åker på sms-biljett) + att man som sagt slipper böka in barn o vagn i bilen flera gånger om o kan tänka mig att det blir inte mindre knöligt sen när man har 2...Nä jag har efter 7 år återupptäckt hur smidigt det är att åka buss.. fast jag hatar det samtidigt mest för att jag är så jävla åksjuk... hoppas det blir bättre igen efter att Molgan kommit ut.
    jag avskyr att åka buss.finns knappt sittplatser ibland.med bilen kostar det ca 30 kr, för hela vår familj med buss kostar det över 100 kr t/r till stan.
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 10:55:38 följande:
    ohhhhh... nu börjar jag verkligen undra vart min lilla pojke tog vägen..skulle yta blöja på wille så tog av den och skulle gå o hamta en ny, kommer tillbaka till hallen o sonen är borta..Hör ett konstigt ljud o kollar in på toaletten, ja då står väl ungen lutar fram mot toaletten och kissar på den. (som sagt inte i utan bokstavligen på)barnet får bada o toaletten har skurats..Dags att börja toa träna kanske???
    villken duktig son.hur gammal är han?barn visar oftast när de vill börja vara blöjfria.vår lilla tös slutade med blöja rakt av,hon vägrade även nattblöja och henne nattolyckor kan man räkna på en hand.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:37:08 följande:

Fast en 7 åring betalar ju inte vuxen pris. Vuxen är man från  26 år, innan det är man ungdom.
    ungdom kostar vår 7 åring.

vi tar bilen till 99% av gångerna vi ska nånstans.vi tycker bilen är bättre då det är billigare att åka bil med hela familjen.man slipper krångla med bussbyten,bussar som inte håller tiden osv

men alla tycker olika.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:35:17 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Bussen är ju lika dyr för alla, men själv har jag inget val, måste åka buss eftersom jag inte har nåt körkort o sambon jobbar hela dagarna.
    jag har heller inte körkort,maken har det och det räcker bra för oss
    dinana skrev 2009-04-02 11:25:14 följande:
    så då vart man uppe igen.. men har fortfarande ingen känsel i högerhanden.. =(
    dinana skrev 2009-04-02 12:05:10 följande:
    ja, det tycker man ju att de skulle.. men jag har varit inne för det sen jag var 14 år... och de kommer ju inte fram till något... förs var det fästing, sen var det högt blodtryck,sen var det stroke / hjärnblödning... osv... men nu var det ju i och för sig ett par år sedan jag hade det sist, så  kanske skall ringa i alla fall och se vad de säger
    du måste söka läkarhjälp snarast om du blir "lam" eller får allvarliga "fel" på kroppen.det bästa är att du åker till akuten så de kan kolla dig så snart som möjligt
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:14:09 följande:
    han är 14 månader.. blir att åka o köpa toa till honom med..
    barn är så söta när de lär sig nya saker.vissa barn är ju blöjfria redan vid 1 års ålder
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:43:28 följande:

Men om man köper värdekort blir det ju billigare.
    vet det,men bilen blir billigare endå.

nä nu ska vi strax ut på långpromenad i solen.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:51:11 följande:
    Har värken släppt nu?
    tyvärr inte,börjar bli värre värk.men man får härda ut då inga värktabletter hjälper
    Mizzz skrev 2009-04-02 13:52:04 följande:
    Men ni åker väl på gruppbiljett?
    ja det gör vi
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:56:12 följande:
    hmmm sicken tur, jag som aldrig sitter på tradera kollade in en snabbis bara därför, hittade en jättefin märkesväska... la sista budet tydligen precis innan den stängde.. billigt blev det med..
    grattis till ditt fynd.
  • Familjetrollet

var det nån som var intresserad av vi föräldrar tidningar?(skänkes)

• Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 15:36:05 följande:

Ok. Trist. Orkar du gå långpromenad när du har så ont? När jag har som ondast i ryggen så kommer jag inte utanför dörren ens.
    har inget val när vovven ska rastas och stora tösen ska hämtas i skolan.får gå myrsteg.jag får helt enkelt stå ut med värken när inte vc hittar felet.sist både grät och skrek jag av värken på vc.kunde inte ens sitta eller stå eller vända mig om på britsen.
    när det är som värst så sprider sig värken ut i benen och armarna och handlederna.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-02 16:34:14 följande:
    Pratade förresten med barnmorskan innan och distriktsköterskan och de tyckte jag skulle avvakta och se om det blev bättre.. om det inte försvann eller blev värre så skulle jag höra av mig igen. Kan dock inte påstå att jag känner någon skillnad nu mot innan. Kansek lite mer bortdomnad nu i så fall. Så jag ringer nog imorgon igen så kanske man kan komma in och undersökas.
    dåligt att de inte bad dig komma så de kan kolla dig.
    Jonna1974 skrev 2009-04-02 15:52:56 följande:
    Upptäckte den här tråden nyss...Hej på er allihopa! Jag bor i lambohov gift, 3 barn o 4an på väg...Brukar ni gå till öppna förskolan?..
    välkommen hit
  • Familjetrollet

jippi jag vann barbie lampan på tradera.dock blev den nästan lika dyr som när de såldes.men vad gör man inte för sin lilla tös som önskar sig ett barbierum

är det fler som har märkt att tv3 har ännu en gång ändrat tiden på "våra bästa år"
    har missat många avsnitt senaste tiden.nån som vet vad som har skett mer än att marlena och hennes ex har kommit hem?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!