Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-30 08:47:05 följande:
    Funderade inatt på om de inte kunde vara nått sånt. Men han låter som ja vet inte vad när han andas, det rosslar som om han skulle röka... Men fick en tid på vc kl 10,15. Så nu ska dom få utreda varför han e ständid rosslig o så...
    falsk krupp låter riktigt otäckt.hoppas ni får bukt med hostan
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 09:02:07 följande:
    Hehe, mars är en rolig månad för katter
    ylande katter är inte roliga.men katter är så smarta att de spottar ut p-pillren och blir på tjocken endå

vi funderar på att skaffa katt framöver,men då ska det bli skogkisse eller siames
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-30 11:58:14 följande:
    Familjetrollet:Åh, vad skall ni ha för den ??
    100 kr
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 13:09:20 följande:
    Det är som vanligt med dagens sjukvård med andra ord.
    dagen sjukvård är ett stort skämt
  • Familjetrollet
    100 kr
  • Familjetrollet
    100 kr
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-30 13:35:21 följande:
    Vilken sömntuta jag har, hon har sovit i två timmar nu och siver fortfarande. Det är jobbigt att vara på dagis! Men så kul hon tyckte det var. Och det gick jättebra, förutom att hon blev biten av en flicka. Då skrek hon i högan sky! Min stackars Elin. Jag ville bra ta henne och åka hem.
    stackars liten.hoppas personalen tillrättavisa barnet som bet.människobett är inte att leka med
    dinana skrev 2009-03-30 13:42:24 följande:
    Vad roligt att hon trivs. Molly älskade dagis från dag 1, sen hade hon en vecka då hon var väldigt mammig.. men det gick bra ändå att lämna henne. Vi höll oss hemma från dagis idag också, men imorgon får hon allt gå dit för är trött på att ha henne hemma rännandes hela dagarna.
    har du ingen som kan avlasta dig?det är inte lätt att vara gravid när man har en busig 2 åring hemma,vet själv hur det var.själv mådde jag piss när jag väntade lillan,hade sådan värk att jag skrek och grät av smärtan varje dag.som tur var fick vi dagis fort annars hade jag gått in i väggen.vissa dagar villde jag bara inte göra något.men man var illa tvungen.men som tur var fick jag hjälp då jag hade en hemsk depression genom graviditeten.

idag var vi och kolla på rosen.som tur var har de syskonförtur så bägge får börja i skolan.annars skulle det blivit två olika skolor.

här har man haft fullt upp med att slänga massor med prylar och ännu mer ska slängas.är helt slut efter alla trappor och värken börjar smuga sig fram oxå.

vet nån nån bra "flyttfrima"som inte tar skyhöga belopp för flytthjälp?

självklart kan man bli trött som gravid och må dåligt av olika orsaker.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-30 14:38:41 följande:

Välkommen tillbaka Självklart är det bästa om man kan vara hemma med sina barn så länge som möjligt.Hade vi haft råd så hade jag varit hemma mamma tills barnen började skolan.Men Leo var tvungen att börja när han var 13 månader, våra dagar var slut då o eftersom jag var arbetslös o sambon hade ett jobb där han inte tjänade så himla bra så var Leo tvungen att börja då eftersom jag inskriven på af.Nu har jag bättre mammapeng o sambon tjänar en jäkla massa mer än vad han gjorde då så vi har kunnat spara på dagarna en del så därför kan jag vara hemma till augusti med Vincent.
    ang dagis så började våra barn runt 18-24 månaders ålder.jag vägrade ha barnen tidigare på dagis.trots att vi förlorade mycket på att jag gick hemma så valde vi att ha det kärvt än att sätta barnen tidigt på dagis.men alla barn är olika.vissa tycker om dagis som små och andra klarar det inte.

sonen och lillan led i många veckor efter inskolningen på dagis.de storgrät varje gånge de lämnades.som tur var gick det jättebra när lillans fröken slutade.då började lillan stortrivas på dagis.det gäller att barnet trivs med personalen och övriga barn för att dagis ska vara en trygg plats

stora tösen gillade dagis nästan direkt
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-03-30 14:47:34 följande:
    Familjetrollet: Jodå, personalen tillrättavisade barnet och hon fick även säga förlåt till Elin.
    vad bra.hade en kompis vars barn blev biten nästan varje dag på sitt dagis.till slut bet henns barn min son.men det dagiset brydde sig inte för fem öre.

hur går det med klänningen?här ligger jag nere med syendet ett tag.har fullt upp med att packa och rensa.

marayah

jag hittade en mössa,sådan som elin fick.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 15:39:14 följande:
    Ja men självklart så ska han gå kvar på dagis när han väl har börjat. Jag tycker inte heller att det är snällt att ta ett barn från förskolan där de väl går där. Tyvärr så är det ju så att ekonomin får styra. Jag hade tänkt att börja plugga i höst, men vi förlorar alldeles för mycket pengar på om Patrik ska vara hemma tyvärr. Det känns fruktansvärt eftersom han verkligen vill vara pappaledig.Det jag syftade på var att jag inte gillar att man uttrycker sig så om sitt barn. Särskilt inte när man har en till på väg, som skorpan skrev så blir det ju verkligen inte lättare att ha en liten att ta hand om också.
    här gjorde vi så att maken jobbade 50 % och var pappaledig 50 %,under ett tag jobbade han 75% och var pappaledig 25%.men vi förlorade inget som tur var när maken var pappaledig då han jobbade 50% och gick upp till 75% under in pappaledighet.

fler barn blir inte alltid jobbigare.vissa säger att det är stor omställning medans andra tycker att det inte blir stor omställning med många barn

kan ju säga att mammatill4a är ett exemplar som en superbra flerbarnsmamma.hon sätter verkligen barnen i första hand och hon klarar sin mammaroll otroligt bra.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-30 15:58:26 följande:
    Ah, då är jag intresserad av cykeln om den finns kvar. Om stödhjulen ingår vill säga. Kanske kan komma förbi någon dag och kolla på den. Tyvärr så har min skitcykeln pajat då jag fått punka på den.
    stödhjul finns på cykeln.du kan inboxa mig
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!